Priče i analize

12.11.2018. 12:08

Agroklub

Autor: Popularni krem, ipak, nije isti za sve

Ova porodica pravi sokove, namaze i likere od malina

Porodica Žigon, koja se bavi malinarstvom, ove godine nije se oslanjala na otkupljivače. U porodičnom poslu otišli su korak dalje, s obzirom na to da sav rod prerađuju praveći namaze i likere.

Domaću prozvodnju, kako voća tako i povrća, godinama unazad prati priča analitičara i stručnjaka da bi prerada malina, jagoda, jabuka ili bilo kog drugog proizvoda bila daleko korisniji, odnosno profitabilniji posao. Prerađeno u sok, pekmez ili slatko, domaće voće svojim proizvođačima donelo bi daleko više dobiti, ali složiće se svi, dalek je put od voćnjaka do rafova u prodavnicama, piše portal Agroklub.

Malinarstvo je porodična tradicija

Porodica Žigon iz Starih Banovaca bavi se malinarstvom, a od februara meseca rod koji je smešten u hladnjaču povremeno uzimaju i prerađuju i tako malinama pune teglice I flaše.

„Pre sedam godina nasledila sam od oca imanje, površine jednog hektara u selu Visoka kod Arilja. Malinarstvo je naša porodična tradicija duga 70 godina, te sam i ja, rođena Beograđanka, nastavila da uzgajam divnu sortu maline vilamet na 1.100 m nadmorske visine“, rekla nam je Ljubica Žigon, kada je svoje proizvode donela i predstavila Bačkopalančanima na sada već popularnoj i uvek posećenoj manifestaciji „Noć pazara“.

Namazi i likeri od maline

Ljubica kaže da je zimus odlučila da maline prerađuje u kućnoj radinosti, tako što od njih priprema namaze sa različitim ukusima – vanila, čokolada, cimet, a pravi i liker.

„Živimo u Starim Banovcima, ali odlazimo u selo i tamo pripemam maline, jednostavno, kao nekada, u velikoj šerpi na šporetu. Pravim manje količine, tako da uvek imam sveže namaze u kojima nema aditiva. Takođe, naši proizvodi, s obzirom na to da nisu ni džemovi ni pekmezi, već namazi, sadrže veoma malu količinu šećera u sebi, te se odlično oseti aroma i neodoljivi ukus, dok liker ima uravnotežen odnos maline, šećera I alkohola“, objašnjava Ljubica I dodaje kako u celom poslu od sađenja, održavanja, branja i prerade ovog voća učestvuje cela porodica, muž, troje dece i ona.

Prodaja na manifestacijama

Proizvode za sada prodaje obilazeći manifestacije koji neguju tradiciju, kao i na bazarima zdrave hrane, gde je u stalnom i neposrednom kontaktu sa kupcima. Kaže da je za sada zadovoljna prodajom i interesovanjem potrošača.  Zbog toga su i odlučili da uskoro otvore firmu za proizvodnju i preradu maline.

„Trenutno imamo registrovano gazdinstvo, ali uveliko radimo na tome da otvorimo firmu, za šta nam trebaju adekvatne prostorije, ali i mnogi drugi uslovi koji zahtevaju velika ulaganja, tako da ćemo tražiti pomoć dražave. S obzirom na to da nam je cilj pravi domaći proizvod, nećemo menjati način proizvodnje, i onda ćemo maline kuvati u šerpama po starim receptima. Ako tržište pokaže da treba da povećamo površine i proizvodnju, to ćemo i učiniti“, najavila je Ljubica.

Prerada je daleko isplativija

Objašnjavajući koliko rada članovi njenog domaćinstva  ulažu u ovu proizvodnju,  Ljubica  napominje da proizvođači uglavnom znaju da je prerađen proizvod daleko isplativiji i ,za razliku od svežeg voća, može se prodavati tokom cele godine. Ipak, nemaju svi mogućnosti za to.

„Naš posao je porodični, imamo svoj malinjak, sami radimo, kuvamo, pakujemo, prodajemo, ali moram odmah napomenuti da je to izuzetno odgovoran i zahtevan rad.  Mi radimo samo to, a drugi poljoprivrednici imaju mnogo veće površine i samim tim više posla i manje vremena. Naše dosadašnje iskustvo potvrđuje to – da bismo prodali teglice namaza od maline moramo biti stalno na tržištu, obilaziti manifestacije, prezentovati svakodnevno naše proizvode putem društvenih mreža, komunicirati sa potrošačima.  Sve to zahteva dobru organizaciju, mnogo rada i vremena. Sad smo u Bačkoj Palanci, a za nekoliko dana na nekoj drugoj manifestaciji. U međuvremenu moramo napuniti teglice, kako bi uvek imali dobru ponudu“, rekla je na kraju Ljubica Žigon.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.