Kako Japanska "Kaizen" filozofija može da vam pomogne u samo tri koraka

Foto: Pixabay
  • 09.07.2019

  • 16:45

  • Nova ekonomija

  • 0

Kaizen filozofija se razvila u Japanu, a podrazumeva kontinuiran razvoj i aktivan rad na pronalaženju i otklanjanju grešaka. 

Nakon Drugog svetskog rata rukovodioci američkih auto kompanija su posetili fabriku Tojote u Japanu kako bi otkrili na koji način ova kompanija proizvede veliki broj automobila u kratkom vremenskom periodu.

Otkrili su filozofiju, koja stoji iza ovog proizvođača, onu koja motiviše radnike da menjaju procese, procedure i sebe na bolje.

Umesto da ih kažnjava zbog grešaka, Tojota je motivisala zaposlene da zaustave proizvodnju u bilo kom trenutki, kako bi otklonili greške i dali predloge upravi kompanije na koji način da povećaju efikasnost.

Kao rezultat fabrike Tojote su smanjile troškove od grešaka i počele da ostvaruju stalan napredak. 

Ovu filozofiju koja se naziva Kaizen, Amerikanci su usvojili i od tada se primenjuje u mnogim industrijama od zdravstva do razvoja softvera. 

Jednostavno rečeno, Kaizen filozofija je zasnovana na verovanju da kontinuirano postepeno napredovanje znatno doprinosi promenama na bolje. 

Kada timovi i grupe praktikuju ovu filozofiju oni prevazilaze nesuglasice i greške, koje neminovno idu uz svaki proces inovacije. 

Japanska reč Kaizen upravo i znači „dobra promena", a ova filozofija se često koristi u industrijama poput logistike ili upravljanja lancem snabdevanja. 

Postoje tri načina za primenu Kaizen filozofije na ličnom nivou:

  • Oceni na šta se nepotrebno troši vreme i energija 
  • Zapitaj se koji sitni koraci se mogu preduzeti  da bi se povećala produktivnost i efikasnost
  • Odvoj vreme da ustanoviš šta dobro funkcioniše, a šta treba popraviti. 

pošaljite komentar

Nema komentara