Kako je nastao prvi popularni cloud servis Dropbox?

  • 14.02.2019

  • 13:20

  • Nova ekonomija

  • 0

FOTO: Pixabay

Dropbox je bio spreman za javnost u septembru 2008. godine. Bilo im je potrebno godinu dana od početne investicije da lansiraju proizvod, jer su znali da sve mora da funkcioniše besprekorno ako misle da privuku korisnike. 


"Cloud" servis za čuvanje i deljenje podataka, Dropbox koji trenutno ima preko 500 miliona korisnika, Dru Hjuston osnovao je u maju 2007. godine, kad je imao 24 godine. U to vreme, Dropbox bio je jedan je od prvih servisa koji je ljudima olakšavao da dele i čuvaju dokumenta u "cloud-u” i brzo je stekao veliki broj korisnika. 

Hjuston je, govoreći za Business Insider o počecima svog poslovanja, istakao da je tada jako malo znao o vođenju posla jer nije imao gotovo nikakvo iskustvo. Imao je 24 godine i neko je uložio više od milion dolara u njegovu ideju. Počeo je da čita sve knjige iz oblasti biznisa, marketinga i preduzetništva koje su u tom trenutku bile najprodavanije na Amazonu. Među knjigama koje je pročitao na samom početku karijere bila je i "Gerila marketing” koja govori o tome kako  privući ljude da koriste proizvod ili uslugu ako nemate novca. I upravo su mu najviše pomogle besplatne marketinške tehnike i viralni video sadržaji koji su pre deset godina postajali veoma popularni. 

Počeli su tako što su napravili demo video za Dropbox i na taj način privukli prvih nekoliko stotina hiljada korisnika kojima su davali besplatan prostor na Dropbox-u koji su ljudi počeli da koriste za deljenje i zapravo se cela ideja širila viralno. 

U trenutku kada je njihov servis postao veoma popularan, dobili su poziv od Stiva Džobsa za sastanak. Džobs im je rekao da imaju sjajan proizvod i pitao ih je da li hoće da ga prodaju. Kada su mu, kako je rekao Hjuston, saopštili da žele da ostanu nezavisni, Džobs im je ispričao sve o rizicima posla i izazovima koji ih čekaju u razvoju proizvoda koji je je tek na začetku i dodao na kraju: "U redu, čini mi se da ćemo sada morati da vas ubijemo”. 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PROČITAJTE JOŠ:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Iako je poruka došla od giganta kakav je Apple, Hjuston je rekao u intervjuu za Business Insider da ga izjava nije mnogo uplašila, ali da su se trudili da ga u daljem razgovoru ne naljute i da ostave koliko je to bilo moguće, dobar utisak.
 
Hjuston smatra da su u odnosu na gigante startap kompanije u prednosti i da mogu da pobede u trci, jer su fokusirani i na samom početku kad najčešće okupljaju nekoliko veoma talentovanih ljudi u timu koji su strastveni i predani poslu. Sa druge strane, u velikoj kompaniji koja se bavi različitim stvarima, talenat ljudi u timu prestaje da bude velika prednost. 

"Imali smo sreće jer Dropbox na prvi pogled izgleda kao nešto što je lako napraviti pošto je interfejs jednostavan, a zapravo je veoma komplikovan i složen ispod površine. Zato smo imali duži period prednosti nad konkurencijom tokom kog smo izgradili osnove i stekli bazu korisnika”, rekao je Hjuston za Biznis insajder  i dodao da svaki novi početak podrazumeva da se bude veoma sistematizovan i da svako mora da bude svestan toga šta ne zna.

"Važno je da mladi ljudi shvate da niko nije rođen kao direktor i veštine za to stiču se i uče na poslu, radeći. Sve je moguće da se nauči, samo je potrebno učiti i vežbati. I važno je biti strpljiv. Isto je kao kad učite da svirate instrument. U početku ćete zvučati loše, vežbanje će biti naporno, ali će vremenom postajati sve lakše, a za pet godina iznenadićete sebe kad shvatite koliko ste zapravo dobri”, smatra on.
pošaljite komentar

Nema komentara