Građen po evropskim standardima najveći šoping centar u Srbiji otvara svoja vrata 15. novembra

Nova zvezda Novog Sada

  • 07.11.2018

  • 13:02

  • Nova ekonomija

  • 0

Bogata istorija Novog Sada kaže da je ovaj grad, od svog osnivanja 1694. godine dugo vremena bio središte kulturnog, političkog i društvenog života srpskog naroda, koji u to doba nije imao sopstvenu državu. Laskavi nadimak – Srpska Atina dobio je zbog sličnosti sa kulturnim i naučnim centrom antičkog sveta.

Danas, Novi Sad, možda nije najveći, ali svakako jeste jedno od najznačajnijih društveno-kulturnih okupljališta. Jul je rezervisan za Exit, maj za Sterijino pozorje, šetalište pokraj Dunava je užitak u svakom godišnjem dobu, kao i čuvena Petrovaradinska tvrđava. Upravo će se sa ovim zdanjem preko svoje terase ‘gledati’ i Promenada – najveći šoping centar u Srbiji koji će svoja vrata otvoriti sredinom novembra.

Premda su građani pod utiskom da svako malo "nikne" novi tržni centar u Srbiji, rezultati brojnih istraživanja pokazuju da je srpsko tržište daleko od zasićenog, kada je izgradnja šoping molova u pitanju. Ukoliko pogledamo statističke podatke iz 2017. godine na hiljadu stanovnika, Beograd ima 186 kvadratnih metara trgovinskog prostora, dok Zagreb ima tri puta više - 580 kvadrata, a Varšava čak 850 metara kvadratnih. Ovakvom odnosu "snaga" svakako doprinose i drugi faktori, a najvažniji od njih jeste razlika u kupovnoj moći. Naime, prosečna plata u Srbiji, u trenutku objave navedenih statističkih podataka, iznosila je 388 evra, za razliku od Hrvatske, u kojoj je bila skoro dva puta veća, dok je u Posljkoj iznosila 930 evra.
Promenada2KROP

Iako je do sada vladao trend da se veliki šoping centri grade isključivo u prestonici, dok su u ostalim gradovima otvarani manji tržni centri i retail parkovi, Promenada po mnogo čemu predstavlja izuzetak.

Ukupna izgrađena površina ovog tržnog centra iznosiće 150.000 kvadratnih metara, čime će površina svih tržnih centara u Srbiji biti uvećana za 25 odsto. U okviru navedenog prostora čak 48.000 kvadratnih metara predstavljaće prostor za izdavanje. Pored toga, o veličini ove investicije govore i podaci da je u prvu fazu projekta uloženo 128 miliona evra, dok će, prema trenutno raspoloživim podacima, u drugu fazu projekta biti uloženo još 6 miliona evra. Iako ove brojke građanima naše zemlje možda deluju nerealno ili im pak ništa ne znače, one zaista govore mnogo o značaju ovog, po svim naznakama, grandioznog projekta.

Investitor ovog projekta jeste kompanija NEPI Rockcastle, vodeća investiciona kompanija koja se bavi komercijalnim nekretninama u Centralnoj i Istočnoj Evropi, iz koje navode da njihova poslovna politika nije da grade samo mesto za kupovinu, već žele da podižu objekte koji obogaćuju život grada u kome se nalaze.

Povoljna strateška lokacija šoping centra Promenada, omogućava posetiocima da sa lakoćom dođu do ove lokacije iz bilo kog dela grada. Smeštena u neposrednoj blizina fudbalskog stadiona "Karađorđe" i Spensa, Promenada će predstavljati nezaobilazno mesto za ‘izlazak’.

Novosađanima koji žive bliže centra, ovaj šoping centar biće ‘usput’ gotovo gde god da krenu.

Ova lokacija predstavljaće benefit i onima koji stanuju van grada – dolaskom u centar moći će na jednom mestu da obave kupovinu, odu u bioskop ili teretanu. Takođe, tu je i 1.500 parking mesta, što će u mnogome olakšati kupovinu i smanjiti vreme traženja slobodnog parking mesta.
Promenada3KROP
Tržni centar Promenada biće prilagođen svim zahtevima modernog kupca svojom raznovrsnom ponudom modnih i kozmetičkih brendova. Prema trenutno dostupnim podacima u Promenadi će biti otvoreni dobro poznati brendovi Inditex grupacije koje čine Zara, Massimo Dutti, Zara Home, Oysho, Pull and Bear i Bershka. U ovom šoping centru naći će se i brendovi LPP grupacije – Mohito, Sinsay i Reserved, od kojih novitet na našem tržištu predstavlja brend Mohito koji će po prvi put otvoren i to baš u Novosadskoj Promenadi. Dalje, LC Waikiki kao i Fahion Company i Sportina sa svojim brendovima.

Pored modnih i kozmetičkih brendova, Promenada će svim posetiocima pružiti i bogatu ponudu sportskih brendova, među kojima se za sada pominju Intersport, Sport Vision i N Sport, ali i prodavnice namenjene najmlađima poput Jungle baby, Dexy Co Kids i Pertinija. Bogatu ponudu Promenade upotpuniće i Cineplexx bioskop sa najvišim kvalitetom projekcije, moderno opremljena teretana za sve zaljubljenike u zdrav način života, a ono u čemu će posetioci dodatno uživati jeste mnoštvo lokalnih kafića i restorana kao što su Loft, Walter, Brunch, Modena i mnogi drugi. Takođe, za porodične kupovine, bogatu ponudu šoping centra Promenada upotpuniće i supermarket Univerexport.

Svi ovi podaci govore o jednom velikom i veoma važnom projektu za Vojvodinu, ali i državu Srbiju. Prema navodima stručnjaka, otvaranjem najvećeg tržnog centra Novi Sad postaće nezaobilazna šoping destinacija kako za Vojvođane, tako i za ostatak građana naše zemlje, ali i za turiste. Povoljna strateška lokacija ovog tržnog centra, pruža i dodatne benefite za lokalnu ekonomiju, s obzirom na to da odlazak u šoping više ne mora biti planski i namenski, jer će se Promenada nalaziti nedaleko od samog centra grada.
Promenada5krop
Sadržaji koje nudi šoping centar Promenada, nedvosmisleno predstavljaju pogodnosti za stanovnike Novog Sada. Smeštena tako da se nalazi gotovo u samom centru gradskih zbivanja, Promenada će predstavljati nezaobilazno mesto za šoping, užitak, aktivnosti, ali i odmor. Tako da, ne čudi činjenica da među Novosađanima vlada pozitivna atmosfera u vezi sa ovim projektom. Razumevajući da je primena ovog projekta veoma važna stanovnicima Novog Sada, ali i svim posetiocima, te da šoping više nije primaran cilj odlaska u tržni centar, Promenada će svojim raznovrsnim sadržajima predstavljati osveženje i novitet na našem tržištu.
pošaljite komentar

Nema komentara