Priče i analize

12.09.2017. 11:37

Nataša Stojanović

Autor: Nova Ekonomija

Kompanija Bosch u Srbiji investirala 52 miliona evra

„Oduvek sam se vodio principom da je bolje izgubiti novac nego poverenje. Integritet mojih obećanja, vera u vrednost mojih proizvoda i moja časna reč uvek su mi bili veći prioritet od prolaznog profita“.

Ove reči Roberta Boša , osnivača fabrike Bosch i danas su principi kojima se  ta kompanija rukovodi. Zahvaljujući čemu je i održala tradiciju i kvalitet po kojima je poznata. 

Osnovana je davne 1886. godine u Štutgartu u Nemačkoj kao Radionica za preciznu mehaniku i elektrotehniku, a danas je vodeći globalni dobavljač tehnologija i usluga i sinonim za vrhunski kvalitet. Ima 390.000 saradnika širom sveta, a u 2016. godini je ostvarila ukupan prihod od 73,1 milijarde evra. Prisutna je u 60 zemalja sa preko 440 regionalnih organizacija. Zapošljava oko 59.000 saradnika u Sektoru za istraživanje i razvoj na više od 120 lokacija u svetu.

Robert%20Bosch

NA SLICI: Robert Bosch, osnovao je firmu  davne 1886. godine u Štutgartu pod imenom Radionica za preciznu mehaniku i elektrotehniku

Bosch grupa je jedna od vodećih kompanija u povezivanju preko interneta, koja nudi inovativna rešenja za pametne gradove, pametne domove, povezanu mobilnost i povezanu industriju. Godine 2015. otvorili su novi istraživački centar u Reningenu u koji su uložili 310 miliona evra.

Prva poseta novinara fabrici u Srbiji

Bosch Srbija je prvi put od pokretanja proizvodnje u Srbiji, omogućio novinarima  da posete fabriku za proizvodnju sistema brisača, koja je počela da radi pre pet godina. U početku su proizvodili samo metlice, da bi potom počeli da rade brisače za 16 najvećih auto-kompanija. Proizvodni program obuhvata više od 70 modela sistema brisača, jer, kako kažu, svaki model automobile ima svoj model brisača. 

Svaki deo fabrike je ogledalo nemačke organizacije posla, preciznosti, urednosti i pedantnosti, kao i vrednovanja rada. Sve složene procedure i upustva koja zaposleni treba da slede u svim situacijama jasno su istaknuta sa šemama i opisima. Radno vreme je osam sati, uz 30 minuta pauze, a radnici se smenjuju na proizvodnim mestima kako bi se izbegli monotonost i premor. Kako kažu u Bosch-u, trude se da se radnici što više kreću jer je stajanje u mestu loše za zdravlje. 

Ulazni%20magacin

NA SLICI: Ulazni magacin 

U Srbiji su prisutni od 1991. godine. Godine 2006. osnovali su regionalno preduzeće sa 100% vlasništva sa svega 20 zaposlenih. Ove godine obeležavaju pet godina od postavljanja kamena temeljca fabrike za proizvodnju sistema brisača u Pećincima. Danas je to najveća fabrika te vrste u Evropi.

U 2016. godini  ostvarili su prihod od 168,2 miliona evra, što predstavlja rast od čak 80 odsto u odnosu na 2015. godinu. Dve trećine zaposlenih su stanovnici Pećinaca i okoline, dok je ostatak iz Beograda i Novog Sada. Imaju oko 1000 zaposlenih što je za 30% više nego u prethodnoj  godini. 

Bosh je investirao u Srbiji 52 miliona evra. Od čega su samo u 2016. godini uložili oko 10 miliona evra. Trenutno se nalaze na osmom mestu na listi 15 najvećih izvoznika koju objavljuje Ministarstvo finansija Republike Srbije.

Jovanka Jovanović, generalna direktorka kompanije Bosch u Srbiji, najavila je da planiraju da nastave sa razvojem u Srbiji i narednih godina.

„U skladu s tim smo značajno uvećali ulaganja u proizvodne kapacitete, u aktivnosti u oblasti informaciono-komunikacionih tehnologija, kao i u povećanje broja zaposlenih. Širenje programa dualnog obrazovanja biće jedan od prioriteta naredne godine“, navela je Jovanović.

Istakla je da su zadovoljni uslovima poslovanja u Srbiji, koja je na putu ka Evropskoj uniji i samim tim se usvajaju norme evropskog zakonodavstva i posluje se u skladu s njima.

Potrebni mladi IT stručnjaci

„Potrebni su nam  mladi IT stručnjaci. U 2015. godini otvorili smo dva nova IT odeljenja koja pružaju podršku poslovnim divizijama Mobility Solutions (Automotive) i Električni ručni alati koja kontunirano širi asortiman svojih usluga“, navela je.

Bosch vidi sebe kao lidera promena u svetu. 

Oni su lider u transformisanju gradova budućnosti u atraktivna i održiva područja kako bi se olakšala svakodnevnica korisnika, poboljšala mobilnost, optimizovalo korišćenje resursa i obezbedila sigurnost. 

Zbog toga su razvili aplikaciju za mobilne telefone koja olakšava parkiranje i prilagođava se budućnosti sa autonomnim vozilima. 

Jovanović je istakla da je električni bicikl jedan od njihovih najboljih startap biznisa i da Bosch računa na to da će se u budućnosti voziti autonomni automobili koji neće biti samo prevozno sredstvo, nego i lični asistent vlasnika s kojim će moći da razgovara kao da ima suvozača, odnosno čoveka u kolima.

Na godišnjem nivou registrujemo 5.500 patenata, što znači da svakog dana registrujemo oko 22 patenta„, istakla je ona.

Prepoznali su, kako je navela, i sedam karakteristika za razvoj četvrte industrijske revolucije i oni su najvažniji delovi istraživanja i razvoja novih proizvoda, usluga, softvera, kao i za kontunirano poboljšanje proizvoda.

 Rade i na razvoju veštačke inteligencije.

„Cilj nam je da svaki proizvod bude povezan preko interneta. Osnovali smo centre za razvoj veštačke inteligencije u Nemačkoj, SAD i Indiji. Želimo da ljudi i mašine rade zajedno u inteligentnim timovima“, rekla je ona.

Prezentacija%20kompanije%20Bosch

Na slici. Jovanka Jovanović, generalni direktor kompanije Bosch Srbija i Peter Rihter, direktor fabrike u Pećincima

Peter Rihter, direktor fabrike u Pećincima, kazao je da će se nastaviti razvijanje baze lokalnih dobavljača. Za sada najviše koriste srpske firme za logistiku, obezbeđenje, održavanje. 

„U Srbiji postižemo važan deo proizvodnje koji se tiče tehnologije proizvodnje brisača. Od početka rada ovde beležimo snažan rast. Naša ukupna investicija na kraju 2016. godine od 52 miliona evra obuhvata proizvodnju, montažu, istraživanje i razvoj. To će nam omogućiti proizvodnju novih proizvoda ovde u Srbiji, kao i proširenje Centra za istraživanje i razvoj, kao i kantine“, rekao je Rihter.

Najvažniji deo njihove proizvodnje je sistem brisača koje rade za 16 klijenata. 

„Radimo 70 tipova sistema brisača i imamo 50 inženjera i tehničara koji pomažu u razvoju novog sistema i brisača“, istakao je.

O kvalitetu brisača govore i nagrade kupaca koje su dobili ove godine: PSA nagrada za Najbolju fabriku u 2017. i Volvo nagradu kao izabrani preferirani dobavljač. Uz to, dobili su i nagradu Opštine Pećinci za uspešnu saradnju i implementaciju projekta dualnog obrazovanja i veliki broj novootvorenih radnih mesta.

Bosch je pre četiri godine pokrenuo sistem dualnog obrazovanja i zaposlio drugu generaciju od deset diplomaca obrazovnog profila industrijski mehaničar.

Bosch se društveno odgovornim projektima posvećuje najmlađima. Nakon pet godina uspeha u Srbiji, nastavlja saradnju sa Gradom Beogradom na projektu opremanja zdravstvenih centara posebnom didaktičkom opremom za decu. U 2017. godini je opremljeno pet dodatnih lokacija, a ukupno je opremljeno 24 ustanova u Srbiji. Namera kompanije Bosch je da sve pedijatrijske čekaonice budu opremljene didaktičkim igračkama. 

Oni podržavaju inicijative koje motivišu mlade na zanimanja budućnosti, kao što su bavljenje robotikom, automatikom i programiranjem, tako da se kompanija u februaru ove godine uključila u projekat Fonda B92 „Bitka za znanje“ i donirala sredstva za kupovinu robota za OŠ Mihajlo Pupin i OŠ Borislav Pekić. 

U Bosch Srbiji je tokom decembra 2016. godine pokrenuta humanitarna kampanja u saradnji sa Fondacijom SOS dečija sela, koja je uključila preko hiljadu Bosch zaposlenih u prikupljanje paketića za ugroženu decu. 

Kompanija su koja stalno ulaže u svoje zaposlene, pa su tako u obrazovanje, obuku i treninge zaposlenih u prošloj godini investirali 400.000 evra. Osim odličnih uslova za rad oni svake godine organizuju i porodični dan za zaposlene i njihove porodice, što je u skladu sa njihovom poslovnom politikom da posao i privatni život treba da budu usklađeni.

Bosch2

NA SLICI: Provera funckionalnosti sistema

Bosch plasira nove pametne proizvode i rešenja na tržište Srbije

U velikom broju svojih poslovnih područja Bosch nastavlja sa razvojem umreženih rešenja i usluga za inteligentniji, efikasniji i komforniji život. Evo na čemu sve rade:

Divizija Električni Ručni Alati u 2017. godini razvija oko deset profesionalnih alata koji će koristiti mogućnost povezanih rešenja preko pametnih telefona. Jedna od inovacija je i prvi kombinovani laser GCL 2-50 C(G) Professional, koji se nalazi na specijalnom nosaču, okreće se u različitim modovima, sa mogućnošću pozicioniranja i upravljanja funkcijama preko aplikacije.

Divizija Termotehnike ove godine ima u fokusu obnovljive izvore energije i tržištu predstavlja toplotnu pumpu vazduh-voda Compress 6000, koja se može pohvaliti najmanjom zabeleženom potrošnjom energije i najtiša je u klasi.

Ogranak Rezervni delovi za automobile razvija i primenjuje najnovije tehnologije u oblasti tzv. proširene stvarnosti (Augmented Reality – AR). Bosch nastavlja da unapređuje proces učenja putem virtuelnih učionica (Virtual Classroom – VC) i korišćenja virtuelne realnosti.

Ogranak Sigurnosni sistemi predstavlja novi integrisani sigurnosni sistem G i B serije kojim se može upravljati pomoću mobilne aplikacije i čija platforma objedinjuje funkcije kao što su detekcija provale, kontrola pristupa, evidencija radnog vremena, video nadzor i detekcija požara sa sobnom automatikom.

BSH Kućni aparati predstavljaju inovativnu ActiveOxygenTM tehnologiju za tretman veša aktivnim kiseonikom, bez upotrebe vode ili dodatnih hemijskih sredstava. Ova nova tehnologija odstranjuje do 99,99% mikroorganizama pri pranju na temperaturi od 20°C.

Monta%C5%BEa%20sistema

NA SLICI: Montaža sistema

Da li ste znali….?

– Zahvaljujući Bosch tehnologiji koja je lokalno prilagođena naporne potrage za parking mestom postaju stvar prošlosti

– Bosch Rexroth tehnologija nalazi se u središtu čuvenog londonskog Tower Bridge-a 

– Bosch MEMS senzori su oči i uši milijardi električnih uređaja

– Tri od četiri pametna telefona širom sveta imaju ugrađene Bosch senzore

– Kompjuter u Vašim kolima moćniji je od kompjutera koji je korišćen za sletanje na Mesec

– Bosch koristi ubrizgavanje vode kako bi smanjio potrošnju goriva u kolima

Bosch grupu  u Srbiji predstavljaju dva nezavisna preduzeća:

1. Robert Bosch d.o.o

2. BSH Aparati za domaćinstvo

Ključne segmente poslovanja čine:

– Proizvodnja sistema i metlica brisača

– Distribucija širokog asortimana Bosch proizvoda: rezervni delovi i dijagnostička oprema za automobilsku industriju, električni ručni alati, paleta proizvoda u delu termotehnike i sigurnosnih sistema kao i aparati za domaćinstvo

Usluge koje se obavljaju za Bosch grupu na globalnom niovu:

– Centar kompetencije za Automotive Aftermarket

-ICT (informaciono-komunikacione tehnologije) 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.