Amazon napunio 25 godina, evo šta nam sprema u budućnosti

FOTO: SounderBruce/Wikipedia (CC BY-SA 4.0)
  • 27.07.2019

  • 10:10

  • World Economic Forum

  • 0

 

Kompanija Amazon osnovana je u julu 1994. godine kao onlajn prodavnica knjiga, do danas je potpuno preobrazila svet maloprodaje, a njena budućnost leži u veštačkoj inteligenciji, navodi se u analizi Svetskog ekonomskog foruma (WEF).

Četvrt veka od osnivanja Amazon je jedna od tri najvrednije kompanije na svetu, sa tržišnom kapitalizacijom od oko kvintilion američkih dolara, što je više nego BDP oko 200 država.

Da ste kupili deonice Amazona za 100 dolara 1997. godine, one bi danas vredele 120.000 dolara, navodi se u analizi WEF.

Ova firma je učinila kupovinu jednostavnijom perko poručivanja jednim klikom, personalizovanim preporukama i drugim olakšicama. 

Sve ovo je takođe učinilo Amazon velikim faktorom u masovnom zatvaranju tradicionalnih prodavnica, a analitičari se pribojavaju „apokalipse za maloprodaju". 

Samo u prvih 15 sedmica ove godine u SAD je zatovreno oko 6.000 prodavnica, što je više nego u celoj 2018, piše WEF.

Amazon je proširio uticaj i na druge oblasti, kao što su pametni potrošački uređaji (Alexa), internet i tehnološke usluge.

Sa 650.000 radnika, Amazon je najveći poslodavac u tehnološkom sektoru i zapošljava više ljudi od narednih pet najvećih poslodavaca zajedno (a među njima su Gugl, Majkrosoft, Epl i Intel).

Osnivač Amazona i najbogatiji čovek na svetu, Džef Bezos, izjavio je nedavno da se Amazon sada koncentriše na to da „ne umre".

Analiza WEF, koju je sproveo profesor marketinga sa A&M Univerziteta u Teksasu, navodi da je budućnost Amazona neraskidivo vezana za uspon veštačke inteligencije (AI).

„Počevši od Alekse, virtuelnog asistenta koji je napravila ova kompanija, Amazon polaže nade u AI", navodi se u analizi.

Ovo ide do te mere da Amazon sada testira „anticipatorno" otpremanje proizvoda – predviđanje šta svakom kupcu treba i slanje na kućnu adresu pre nego što oni uopšte poruče proizvod. Kupci onda odlučuju koje proizvode žele da kupe i zadrže a koje će odbiti.

Postavlja se i pitanje šta će Amazon uraditi u proboju na tržištima zdravstvenih i finansijskih usluga, koja su veoma strogo regulisana.

Amazon razmatra da postane uticajan na tržištu lekova i zdravstvenog osiguranja. Ta firma je u maju kupila onlajn prodavnicu lekova PillPack za milijardu dolara i formirala zajednički projekat sa kompanijom JP Morgan Chase i konglomeratom Berkšajer Hatavej milijardera Vorena Bafeta.

Istovremeno, Amazon je počeo da razvija visokotehnološke finansijske service kao što su Amazon Cash i Amazon Pay. Ovi programi su usmereni na tržišta u razvoju kao što je Indija, gde veliki broj stanovništva ne koristi usluge banaka.

pošaljite komentar

Nema komentara