Vesti iz sveta

23.04.2014. 20:19

Poslovni dnevnik

Autor: Nova Ekonomija

Koja je najgora odluka Koka-Kole ikad?

Kompanija Koka -Kola je 23. aprila 1985. godine, u želji da se prilagodi dolasku novog doba, promenila svoju vekovnu recepturu i plasirala proizvod New Coke.

Taj potez pokazao se jednim od najgorih, ako ne i najgorim, u istoriji kompanije, jer su reakcije potrošača bile gotovo u celosti negativne.

Naime, kompanija Koka- Kola je 1985. godine pokušala da promeni vekovnu formulu sa receptom koji je u sebi imao još veću količinu šećera. Takođe, New Coke je došao i sa novim dizajnom, logotipom kao i velikom popratnom kampanjom.

Iako navedeni potez možda zvuči s jedne strane naivan, kompanija je pre lansiranja novog ukusa radila testove, kako bi saznala da li se isplati ovakav rizičan podvig. Potrošači su tokom slepog testiranja mogli da odaberu između Pepsija, ukusa dotadašnje Koka – Kole ili New Coke, koje piće najviše preferiraju. Potrošači su tokom testiranja najčešće preferirali „novi ukus kole“, međutim, očigledno je sentimentalna povezanost sa starim brendom u SAD imalo svoju ulogu. 

Nadalje, lansiranje New Coke 1985. godine je izazvao gnev kod potrošača koji u kompaniji nisu mogli da ignorišu. Besni telefonski pozivi potrošača i preteća pisma, njih oko 40.000 su neprestano stizali na adresu sedište kompanije u Atlanti. Tako je kompanija odlučila da nakon 79 dana od lansiranja New Coke na police vrati originalnu Koka – Kolu. 

Zatim je prodaja originalne Koka – Kole naglo porasla zbog vraćanja na omiljenu „staru“ recepturu. 

Kompanija Koka – Kola je tako postala dominantni lider na američkom tržištu u prodaji gaziranih pića. New Coke se zadržao još neko vreme u prodavnicama pa je preimenovan u “ Coke II “ pre nego što je potpuno nestao sa tržišta. 

Ipak, neki marketinški stručnjaci tvrde da ovaj potez Koka – Kole nije bio nimalo slučajan. Naime, kako se pretpostavlja, mnoge kompanije namerno plasiraju loš proizvod koji bi nedugu zatim povukli kako bi vratili slavu ili povećali prodaju glavnog brenda.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.