Ovaj mineral je ključni sastojak u proizvodnji baterija za električne automobile

Nemačka firma dobila pristup najvećim rezervama litijuma na svetu

  • 26.01.2019

  • 09:23

  • Nova ekonomija

  • 0

FOTO: Pixabay

Slano jezero na bolivijskim Andima moglo bi da bude ključni element u ostvarivanju ambicija nemačke auto-industrije u razvoju električnih automobila. 

Slana nizija u jugoistočnoj Boliviji, Salar de Ujuni, mesto je najvećeg nalazišta litijuma na svetu. 

Ovaj mineral je ključni sastojak u proizvodnji baterija za električne automobile. 

Nemačka kompanija ACI sistems Alemania je osnovala zajedničko preduzeće sa bolivijskom državnom kompanijom YLB kako bi kopali taj litijum. Na nadmorskoj visini od 3.656 metara slano jezero je i turistička atrakcija.

Zajedničko preduzeće koje je pod većinskom kontrolom bolivijske firme, u početku će investirati 300 miliona evra kako proizveli 35.000 do 40.000 tona litijuma do 2022. godine, što je dovoljno za proizvodnju baterija za 800.000 električnih automobila sa dometom od oko 300 kilometara. 

Plan je da se rudnik eksploatiše narednih 70 godina. Folksvagen, BMV i Dajmler troše milijarde evra u razvoj i proizvodnju e-automobila. Samo Folksvagen se nada da će prodati dva do tri miliona e-automobila do 2025. godine. 

Pristup litijumu koji se koristi i za baterije za mobilne telefone i električne bicikle može pomoći nemačkim auto-kompanijama da ispune ciljeve. 

Mnogi kineski proizvođači baterija već su osigurali snabdevanje ovim dragocenim metalom čija je cena duplirana od 2016. godine.

Dobijajući ovaj posao nemačka kompanija je pobedila nekoliko kompanija, među kojima i neke kineske.

Ipak, nije baš jasno da li će ovaj posao direktno koristiti nemačkim auto- proizvođačima. 

Trenutno oni ne proizvode sami baterije, što znači da se oslanjaju na dobavljače. 

Većina proizvođača baterija za e-automobile nalazi se u Kini, Japanu ili Južnoj Koreji. 

Tako je BMV u junu zaključio ugovor vredan četiri milijarde evra sa kineskom firmom CATL, dok je Dajmler napravio ugovor ovog meseca vredan 20 milijardi evra. 

Ovo bi moglo da se promeni, jer nemačka vlada namerava da pomogne proizvodnju baterija u Nemačkoj sa milijardu evra.

pošaljite komentar

Nema komentara