Potpredsednik Erbasa za JIE: Budućnost gradskog prevoza je leteći taksi

FOTO: Nova ekonomija
  • 25.11.2019

  • 16:18

  • Nova ekonomija

  • 0

Budućnost avijacije je električna avijacija, pitanje je vremena kad ćemo imati samo električne avione. Prvo ćemo uvesti hibridnu avijaciju jer je samo električna letelica komplikovana sa stanovišta sertifikacije, ocenio je danas Cezar Sančez Lopez, potpredsednik Erbasa za JIE i Izrael (Airbus) na konferenciji "Inovating mobility” u rezidenciji francuske ambasade u Beogradu. 

"Mi danas nemamo akumulatore koji imaju dovoljno snage da bismo ih stavili u avion, još uvek testiramo tehnologije”, rekao je predstavnik kompanije koja je dosad isporučila 12.000 letelica i vodeća je u svetu u proizvodnji helikoptera.

Inače, vazduhoplovni zavod Moma Stanojlović deo je Erbasove remontne mreže za helikoptere "Gazelle”. 

Govoreći o projektima inovativne mobilnosti u gradovima, on je kazao da je ova kompanija letos već testirala električnu bespilotnu letelicu sa četiri sedišta.

"To je budući taksi. Trenutno smo na nivou demonstratora, to je vertikalno sletanje i uzletanje za četvoro ljudi. Da bi bio komercijalni proizvod, moraće da prođu godine. Nije pitanje tehnologije, već kako će društvo i vlasti prihvatiti ovaj proizvod”, kazao je on.

On je podsetio da u gradovima kao što su Meksiko i Sao Paolo već funkcioniše "Uber” aplikacija za helikoptere” i da se cena rentiranja helikoptera smanjila nekoliko puta.

Ova kompanija očekuje da će avioni u budućnosti biti još veći nego što su danas jer će biti još više milionskih mega gradova. Da bi se smanjila gužva na aerodromima, biće potrebno smanjiti broj aviona. Sa druge strane, u balkanskom regionu gde se na linijama prevozi 80 ljudi, biće potrebni mali avioni, što znači da oba sistema imaju budućnost. 

"Do 2025. biće veliki broj gradova sa 10 miliona stanovnika. U EU do 2025. biće tri mega grada, Pariz, London i Madrid, i oni će zahtevati nova rešenja u mobilnosti. Tehnologija predstavlja samo jedan deo a značajna je regulativa koje treba da odgovori kako tu  letelicu da ubacimo u avio saobraćaj”, dodao je on. 

On je kazao i da kompanija radi na zelenim ekološkim gorivima kako bi se zagađenje svelo na minimum. Iako se potrošnja goriva po sedištu značajno smanjila u poslednjih 50 godina to i dalje nije dovoljno imajući u vidu da će broj letelica u budućnosti rasti. 

Francuska podržava svoja preduzeća na velikim infrastrukturnim projektima u Srbiji i nastaviće da promoviše francusku tehnologiju i ekspertizu u Srbiji, ali i da u Francuskoj govori o potencijalu srpskog tržista, rekao je Žan Luj Falkoni, ambasador Francuske u Srbiji na otvaranju konferencije "Innovating mobility" u Beogradu. 

Predsednik Francusko-srpske privredne komore Dragoljub Damljanović kazao je francuske investicije u Srbije iznose od milijardu evra. U tim kompanijama radi 11.000 ljudi, i to najviše u auto i prehrambenoj industriji.

PROČITAJTE JOŠ: BESPLATAN TAKSI NA AERODROMU U DUBAIJU


pošaljite komentar

Nema komentara