Zašto je Nutela pravi simbol globalizacije?

  • 18.12.2013

  • 09:48

  • Tanjug

  • 0

Čuveni kremni namaz Nutela, italijanskog proizvođača Ferero, proizvodi se na pet kontinenata od sastojaka koji potiču iz čitavog sveta.

Zbog toga je Nutela pravi simbol globalizacije, navodi se u nedavnoj studiji OECD koja se bavila industrijskim brendovima.

Često osporavana, a redovno imitirana, "Nutela" je pravi predstavnik proizvoda koji su osvojili svet, piše švajcarski list "24 sata".

U istraživanju se navodi da se godišnje oko 250.000 tona ovog krema proizvodi u devet fabrika širom sveta: pet u Evropi (Francuska, Nemačka, Poljska i dve u Italiji), jedna u Rusiji, jedna u Kanadi, dve u Južnoj Americi (Brazil i Argentina) i jedna u Australiji. 

Svi ovi proizvodni centri koriste sirovine iz različitih delova sveta: lešnik iz Turske, palmino ulje iz Malezije, kakao iz Nigerije, šećer iz Brazila i Francuske, vanilu iz Kine i Francuske, i još obrano mleko koje se prozvodi u zemlji u kojoj je smeštena fabrika. 

Distribucija se vrši putem 75 prodajnih objekata širom sveta, a glavni centri distribucije su u Evropi, Severnoj i Južnoj Americi i Okeaniji. 

U Aziji ne postoji nijedna fabrika "nutele", zato što ovaj slatki krem od lešnika nije popularan na ovom kontinentu, dodaje se u studiji. Umesto njega, ovde je tražen drugi Fererov brend - "roše", koji se proizvodi u jednoj fabrici u Indiji.
pošaljite komentar

Nema komentara