Čovek i veštačka inteligencija - Uzeti najbolje od oba sveta

FOTO: Pexels
  • 26.07.2019

  • 07:37

  • PWC Srbija

  • 0

Uz predviđanja da će tržište do 2020. godine dostići 70 milijardi američkih dolara, veštačka inteligencija (VI) će u velikoj meri transformisati tržišta potrošača, korporacija i vlade širom sveta. Iako je potrebno prevazići određene prepreke, potrošači veruju da VI ima potencijal da doprinese medicinskim otkrićima, da skupe usluge učini šire dostupnim, da poboljša lošu korisničku uslugu i čak rastereti preopterećenu radnu snagu.

Oni koji optimistično gledaju na upotrebu novih tehnologija veruju da bi VI mogla da kreira svet u kome se ljudske sposobnosti proširuju dok mašine pomažu čovečanstvu da obradi, analizira i ocenjuje obilje podataka koji današnji svet proizvodi, omogućavajući ljudima da posvete više vremena razmišljanju, kreativnosti i donošenju odluka.

Kompanija PwC je istraživala stanovišta potrošača, izvršnih direktora i relevantnih stručnjaka, i ovo su naša razmišljanja o tome kako VI može proširiti horizonte našeg sveta:

Proširivanje društva: verzija čoveka 2.0

I pored načina na koji filmska industrija i mediji prikazuju VI, većina potrošača vidi potencijal da nam upotreba veštačke inteligencije donese dobro. Tako se 63% ispitanika slaže da će VI pomoći u rešavanju složenih problema koji opterećuju naše društvo i 59% veruje da će to pomoći ljudima da žive potpuniji život. S druge strane, samo 46% ispitanika veruje da će VI štetiti ljudima oduzimanjem radnih mesta, a 23% veruje da će imati ozbiljne negativne implikacije. 

63probelmi
Oni takođe smatraju da će VI u bliskoj budućnosti pojednostaviti svakodnevni život. Potrošači veruju da će u narednih pet godina VI zameniti ljude na pozicijama učitelja, turističkih agenata, poreznih službenika, administrativnih asistenata, savetnika za zdravlje, finansijskih savetnika, pa čak i lekara.

Veštačka inteligencija za sve

Postoji potencijal da nas VI sve izjednači. Više od polovine potrošača veruje da će VI omogućiti bolje šanse za obrazovanje za učenike koji su u nepovoljnijem položaju. Više od 40% takođe veruje da će VI proširiti pristup finansijskim, medicinskim, pravnim i transportnim uslugama onima sa manjim prihodima. 

Potrošači takođe uviđaju vrednost koju deljenje ličnih podataka ima za sveopšte dobro: 62% ispitanika bi podelilo svoje podatke kako bi poboljšao saobraćaj u svojim gradovima, a 57% njih bi to učinilo radi daljih medicinskih otkrića.

Ovaj pristup im je još važniji od poslova u određenim industrijama. Na primer, većina anketiranih potrošača, njih 80%, kaže da im je važniji pristup jeftinijim pravnim savetima nego očuvanje poslova pravnicima. Ali ta glad za pristupom uslugama se ne oslikava nužno i na njihove privatne živote:

doktrorobot

Proširenje usluga: kiborg konsijerž

Svake godine se 62 milijarde dolara gubi zbog loših korisničkih usluga i to je gubitak koji se iz godine u godinu povećava. VI može da pomogne tako što će se baviti svime što se odvija u pozadini onoga što su ljudi u stanju da urade. To bi moglo da pomeri standard ka personalizovanom, digitalnom konsijeržu kojim upravlja čovek, dok sve teške poslove obavlja mašina.

Digitalni asistenti su već́ postali uobičajeni i prihvatljiv oslonac za svakodnevni život. Naš ekspertski panel raspravljao je o ovoj promeni percepcije kao „VI efektu" (AI effect), što je termin koji je skovao kompjuterski naučnik Patrik Henri Vinston. 

PROČITAJTE JOŠ:

OVO JE TOP 10 NOVIH TEHNOLOGIJA U 2019. GODINI

TOP LISTA: NAJBOLJE PRIPREMLJENE DRŽAVE ZA KORIŠĆENJE VEŠTAČKE INTELIGENCIJE

Kako VI postepeno postaje sve uspešnija, tako prestaje da se naziva VI i počinje da se zove drugim imenom, kao što je prepoznavanje glasa, sinteza govora, a sada i – mašinsko učenje. U suštini, što VI postaje važnija, to postaje i manje upadljiva. Prema mišljenju Kaze Razata, jednog od naših panelista i stručnjaka za razvoj veštačke inteligencije, „ako za deset godina ne budete koristili neku vrstu asistencije podržane veštačkom inteligencijom, to bi bilo kao da danas ne koristite internet." 

Prema mišljenju današnjih korisnika, najveće prednosti digitalne asistencije su sledeće:
1. Štedi mi vreme
2. Pomaže mi da obavim poslove
3. Podseća me na događaje u kalendaru
4. Šalje mi upozorenja
5. Ostavlja mi više vremena za razmišljanje i kreativnost

Potrošači žele sve

Vremenom linija koja razdvaja ljude i robote postaje sve manje vidljiva, a isto se događa i sa preferencijama potrošača kada je reč o korisničkim uslugama. Trećina ispitanika, 35% njih, izjavilo je da ih kao posledica uvođenja VI u sektor usluga najviše brine gubitak ljudskog dodira. Oni traže najbolje od oba sveta. 

U stvari, 43% milenijalaca i 28% direktora, koji su identifikovani kao menadžeri ili uticajni pojedinci u svojim oblastima, plaćali bi premiju za hibridnu uslugu kojom upravlja VI i koja nudi direktan pristup ljudima, u poređenju sa uslugom koju pruža samo čovek. 

Potrošače najviše interesuje potencijal za brže i efikasnije transakcije.

%C4%8DetbotProširivanje polja menadžmenta: veće odgovornosti direktora

U poslovnom svetu nestabilnost je postala norma. Globalna tržišta su u najboljem slučaju nestabilna ili neizvesna, nedostatak talenata je pojava koja se mora uzeti u obzir, a može se očekivati i da radna nedelja traje 70 sati. 

Menadžmentu je potrebna veća efikasnost i inovacije da bi se održao korak. VI ima potencijal da optimizuje procese u svim organizacijama. Kompanije uveliko povećavaju svoja ulaganja: 54% poslovnih i IT menadžera u našem istraživanju Digital IQ govori nam da njihove kompanije danas mnogo ulažu; za tri godine taj broj skočiće na 63%.

72poslovnisvet

Poslovni lideri se oslanjaju na big data (velike setove podataka)

U pogledu svojih uloga, poslovni lideri vide ogroman potencijal VI u smanjivanju zadataka koji se ponavljaju:

veliki%20grafik

Zaključak: Prihvatite revoluciju

Veštačka inteligencija dolazi, kao pravi pokretač promene, i efekti njenog dolaska se već osećaju na mnogo načina. Jasno je da će neki ljudi oberučke usvojiti i integrisati nove alate i načine rada, dok će drugi biti oprezniji ili će se čak protiviti promenama koje ona donosi u njihov život ili posao.

Otvorenost ka novim načinima rada biće najveća prednost u bliskoj budućnosti. Kako tehnologije napreduju i mi nastavljamo da eksperimentišemo sa načinom na koji se VI koristi za rešavanje problema – u našim privatnim i profesionalnim životima i u društvu u celini. Uspeće samo oni koji su spremni da prihvate promene, inoviraju i transformišu se u skladu sa potrebama novog tržišta. 





pošaljite komentar

Nema komentara