Er Srbija za pet godina dobila više od 200 miliona evra subvencija

Rob Hodgkins/Flickr
  • 15.08.2019

  • 14:49

  • NIN

  • 0

Nacionalna avio-kompanija Er Srbija, u vlasništvu države Srbije 51 odsto i Etihada iz Ujedinjenih Arapskih Emirata 49 odsto, u poslednjih pet godina iz srpskog budžeta dobila je više od 204 miliona evra subvencija, piše nedeljnik NIN.

"U istom periodu u finansijskim izveštajima, Er Srbija je prikazala da ima dobit manju od 37 miliona evra, što znači da nije bilo 'dopinga' državne kase nagomilala bi gubitak od 167 miliona evra", navodi taj list.

Taj minus je samo za nijansu manji od gubitaka zbog kojih je Vlada Srbije 2013. godine zaključila da je Jat ervejz 'bure bez dna' i da ga ne vredi spasavati.

U trenutku kada je saopšteno, da se Jat gasi i osniva nova avio-kompanija Er Srbija u partnerstvu sa Etihadom dugovi stare firme, kako piše NIN, procenjeni su na 230 miliona dolara, ali su nastavili da volšebno rastu i ministar finansija Siniša Mali tvrdi da su narasli na 380 miliona dolara.

Premijerka Ana Brnabić, kako navodi NIN, tvrdi da država u 2018. godini nije dala ni dinar subvencija i da je 21 milion evra dato za stare dugove Jata, koje je država preuzela na sebe.

"U konsolidovanom finansijskom izveštaju Er Srbije piše, medutim, da su prošle godine prihodi od premija, subvencija, dotacija i donacija iznosili 34,32 milijarde dinara ili 20,9 miliona evra", navodi taj list.

Postavlja se pitanje, piše NIN, kako je moguće da dug ugašenog Jata sa procenjenih 230 miliona dolara naraste na skoro 400 miliona dolara.

"Cinici navode da nema drugog objašnjenja, osim da je taj dug računao ministar finansija Siniša Mali jer je njegova računica pokazala da kada je 2014. godine postao gradonačelnik nasledio dug Beograda od 1,2 milijarde evra, a ne 400 miliona evra, iako su i Fiskalni savet i bivši ministar finansija Dušan Vujović tvrdili da se dug ne računa kao što ga računa Mali", naveo je NIN.

Osim što je preuzela stare dugove Jata država je nekoliko prethodnih godina Er Srbiji praštala desetine miliona dugova prema beogradskom Aerodromu "Nikola Tesla" kome nije plaćala aerodromske takse.

Pošto tim aerodomom od nedavno upravlja francuska kompanija Vansi takse će neko morati da plati, navodi NIN.

pošaljite komentar

Nema komentara