Građani Srbije: dezinformacije i politika najveći problemi medija

FOTO: TwoTech Solutions
  • 25.06.2019

  • 15:59

  • Nova ekonomija

  • 0

Četrdeset odsto građana smatra da su najveći problemi medija u Srbiji lažne vesti, dezinformacije i uticaj političkih stranaka, prema istraživanju potreba i navika medijske publike u Srbiji.

Studija je rađena na osnovu ankete sa 1.500 ispitanika starosti od 15 do 65 godina, u okviru USAID-ovog SMS projekta, a predstavljena je u utorak u Beogradu.

Čak 39 odsto građana izjavilo je da delimično ili potpuno ne veruje medijima, dok je 33 odsto izjavilo da „niti veruje niti ne veruje", prema rezultatima koje je predstavio direktor CeSID-a Bojan Klačar.

„Ljudi koji pokazuju nepoverenje iznadprosečno žive u većim gradovima, višeg su obrazovanja i uglavnom su u starosnoj grupi između 20 i 40 godina", rekao je Klačar.

Da delimično veruje medijima izjavilo je 20 odsto, pet odsto je reklo da nema odgovora a svega tri odsto je reklo da u potpunosti veruje.

Medijska pismenost je na niskom nivou, jer čak 33 odsto građana nikad ne obraća pažnju na to koji je izvor vesti, dok 22 odsto to radi „veoma retko" a isto toliko obraća pažnju „povremeno".

PROČITAJTE JOŠ:

Donator SNS kupio još jednu televiziju

Da često ili redovno obraća pažnju reklo je 12, odnosno osam odsto isptanika, dok tri odsto nije imalo odgovor.

Evan Trejs iz USAID-a izjavio je na početku predstavljanja istraživanja da je svrha ovog projekta da pomogne medijima da postanu održivi i prežive.

Jedna od govornica na konferenciji, Mišel Foster iz američke organizacije Njuzgejn (Newsgain), rekla je da je danas najčešći način gušenja medija kroz finansije, tako što nedemokratske vlade na različite načine onemogućavaju medijima da zarade novac.

Ona je kazala da mediji radi opstanka moraju da se prilagode mobilnim platformama, okrenu lokalu i lansiraju podkaste.

„Najosnovnija stvar koju preporučujemo svojim klijentima je da moraju da budu na mobilnim platformama", rekla je Foster.

pošaljite komentar

Nema komentara