Kako EXIT-aši reaguju na "Ostanimo čisti"?

FOTO: Nova ekonomija
  • 08.07.2019

  • 11:13

  • Nova ekonomija

  • 0

Mesec jul za mlade već tradicionalno označava početak najprestižnijeg srpskog festivala – EXIT-a. Od dolaska u Novi Sad, preko okupljanja na keju, glasne muzike svih žanrova na desetine bina i jutarnjih žurki, do bezbroj zabavnih mogućnosti koje festival nudi, postao je omiljeno mesto za sve generacije kako iz Srbije, tako i iz inostranstva.

Međutim, činjenica je da kroz kapije novosadske tvrđave dnevno prođe oko 50 hiljada ljudi. Roditelji su zabrinuti zbog droge, kao i jedan deo posetilaca koji bi da izbegne neprijatne situacije.

Tim povodom, pažnju posetilaca privukla je nova kampanja EXIT fonadacije „Ostanimo čisti”, namenjena borbi protiv upotrebe narkotika na samom festivalu i van njega. Gola zadnjica i prljave patike koje nas gledaju sa bilborda, i koje poručuju "Evo odavde dolazi tvoja droga", uzdrmala su domaću javnost i otvorile polemiku na društvenim mrežama.

Мotiv kampanje je sve veće pomeranja starosne granice kada mladi počinju da eksperimentišu sa drogama. Prema podacima sa zvaničnog sajta festivala, prosečan uzrast kada se počinje sa korišćenjem marihuane je 16 godina.

Nehigijensko krijumčarenje robe  je činjenica koju još uvek mnogi dileri pokušavaju da sakriju. „Ostanimo čisti" na upečatljiv način promoviše zaštitu od štetnih narkotika pitanjem „Da li znaš odakle dolazi tvoja roba?"

Mišljenja EXIT-aša su podeljena – koliko je zaista moguće promeniti svest kod ljudi i da li je uticaj kampanje dospeo do očekivanog broja?

Anja, 19, studentkinja
Na kampanju gledam sa dva aspekta – na sam način na koji se reklama proširila i koliko može biti uspešna.
Mislim da neće uspeti zato što su ljudi koji konzumiraju drogu svesni odakle i na koji način dolazi. Sigurno ne dolazi u finim i lepim kesicama, kao što smo i mi sami svesni da hrana koju jedemo ne dolazi sa najboljih farmi. Zašto da očekujemo da će bilo ko zbog bilborda prestati da je uzima?
Što se tiče reklame, ona se ipak proširila jer je ima svuda. Ali uspeli su na svakoj društvenoj mreži da joj se smeju, iako ima dobru poruku. Odličan je marketing ali nije baš zaživelo medju ljudima.

PROČITAJTE JOŠ: BALKANSKA RUTA NAJVAŽNIJA ZA KRIJUMČARENJE HEROINA U EU

Ognjen, 28, privatnik
Ja prvi dolazim na festival godinama. Gledam po sebi i svom društvu, u početku sam bio ovde zbog omiljenih izvođača, ali mi je posle nekog vremena već postalo dosadno i niko od nas ne dolazi više zbog toga. Ako želim da bilo šta uzimam, ne verujem da će me reklama poput ove sprečiti u tome.

Marina, 46, bankarka
Jako je dobra stvar, mada ne znam koliko može da  utiče na mlade, tu je vaspitanje bitno. Mislim da je EXIT dovoljno bezbedno mesto za one koji su odgovorni za sebe. Svojoj ćerci sam rekla da je bolje da dođe na festival, nego da taj novac potroši na pirsing. I sama sam se prošle godine priključila, razbila sam svaku predrasudu o kojoj sam slušala. Onaj ko dolazi zbog droge, doći će do nje na bilo koji način. Mi smo tu zbog muzike.

Vladimir, 22, student
Može da natera nekoga na razmišljanje, mene jeste, ali mislim da je to maksimum koji ovakva kampanja može da donese. Retko koja osoba će doći na EXIT da se provodi i imati sliku o tome u glavi. Možda nakon toga pomisli na nju ali ne verujem da bi ikoga sprečila da koristi bilo kakve supstance. Zavisi od osobe, ali bio bih dovoljno pametan da proverim od koga uzimam, u mom slučaju.

Entoni, 25, marketing menadžer
Sa društvom sam ovde prvi put, dobili smo preporuku i do sada se nismo pokajali. Nismo čuli za reklamu, ali zasigurno da ne bih zbog toga prestao da kupujem. Svesni smo mi svi tih stvari, samo što oni koji nisu zavisnici paze od koga kupuju, a ovima drugima to i nije toliko bitno.

PRIPREMILA: Nevena Nikolić, stažistkinja Nove ekonomije







pošaljite komentar

Nema komentara