Liceulice napravilo onlajn šop

Foto: Nova ekonomija
  • 19.09.2019

  • 16:08

  • Nova ekonomija

  • 0

Na konferenciji Evropskog fonda za Jugoistočnu Evropu, koja je održana  u Beogradu održan je i sajam preduzetništva na kom su se predstavili preduzetnici iz zemlje i regiona.

Razgovarali smo sa predstavnicima magazina „Liceulice" koju su na sajmu prezentovali svoj ulični časopis, osnovan sa ciljem da se podrže marginalizovane grupe ljudi i da se poveća njihova socijalna i ekonomska uključenost.

Kada je nastalo „Liceulice" i čime se bavite?

Lice Ulice postoji već devet godina. Mi smo prvi ulični čaopis u Srbiji. Nastali smo kao jedan od projekata Smart kolektiva, a onda smo postali zasebna organizacija. Sada smo udruženje građana, izdajemo mesečnik, prodaju ga ljudi na ulici, koji dolaze iz najrazličitijih marginalizovanih grupa i na ovaj način zarađuju sebi za život. Svaki broj košta 200 dinara i polovina novca odlazi uličnom prodavcu, dok se druga polovina koristi za štampu sledećeg broja. 

Ove godine smo pokrenuli i novo englesko izdanje BLO (Belgrade Less Ordinary), prvi broj za proleće/leto je izašao u aprilu, a planirano je krajem oktobra da izađe i drugi broj. Plan je da svake godine imamo dva engleska izdanja koja predstavljaju neku vrstu alternativnog vodiča kroz Beograd.

Časopisi „Belgrade less ordinary" mogu se naći u hotelima, hostelim, muzejima i sličnim ustanovama, nalaze se u kutijama gde ljudi mogu da uzmu primerak i da ostave donaciju.

Kakvu ste saradnju imali sa EFSE?

Prošle godine smo bili deo programa u kom smo dobili mentorsku podršku i sredstva da pokrenemo online shop, tako da ljudi sada mogu da kupuju izdanja, majice i druge proizvode preko našeg online šopa. Nada nam je da u jednom trenutku naš sajt preraste u svojevrsnu crowdfunding platformu za programe koje Liceulice daje svojim korisnicima.

Na koji način zapošljavate prodavce?

Imamo različite nivoe, nekada preko partnerskih udruženja, koja imaju svoje korisnike i sa njima potpisujemo sporazum o saradnji da njihovi korisnici mogu prodavati časopis. Dešava se često i da nas same organizacije ili pojedinci kontaktiraju sa željom da počnu da sarađuju sa nama. Otvoreni smo za saradnju i na najrazličitije načine primamo nove prodavce.


V. Vuksanović



pošaljite komentar

Nema komentara