
13.07.2019
07:00
Nova ekonomija
0
Francuski predsednik Emanuel Makron doći će u Srbiju dok se još vode pregovori o izgradnji beogradskog metroa između francuske, kineske i srpske strane, a detalji o ovim razgvorima su nepoznati javnosti.
Francuska kompanija Alstom pominje se kao moguć izbor za izgradnju metroa još pre promene vlasti u Beogradu, dok se u poslednje vreme kao partner u izgradnji javlja kineska kompanija PowerChina.
Kompanije Alstom i PowerChina nisu odgovorile na pitanja Nove ekonomije o pregovorima koji se vode i mogućoj saradnji na ovom projektu. Alstom je osnovao predstavništvo u Srbiji 2011. godine, ali je ono ugašeno 2016.
Ministar finansija Siniša Mali sastao se u junu sa predstavnicima obe kompanije, kao i francuske firme Ežis koja je radila idejni projekat, ali posle sastanka ništa nije postalo jasnije.
Ministarstvo je izdalo saopštenje u kom se kaže da je na sastanku „razmatrana struktura finansiranja projekta beogradskog metroa, a bilo je reči i o tome na koji način će ove kompanije u njemu učestvovati".
PROČITAJTE JOŠ:
SAZNAJEMO: Gradsko preduzeće za metro potrošilo dve trećine budžeta na plate
Situacija je zamršena jer je ove godine potpisan Memorandum o saradnji u vezi sa realizacijom projekta „Beogradski metro" sa kompanijom „Pauer Čajna", a 2011. godine kompanija „Alstom" potpisala sa Gradom Beogradom Sporazum o gradnji prve linije metroa.
Srbija je osnovala i sedmočlanu radnu grupu za metro u kojoj se nalaze ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, ministar finansija Siniša Mali i zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić, ali ne i gradonačelnik Zoran Radojičić.
Izvesno je da će posao biti veoma unosan, jer je francuski Ežis procenio da će izgradnja prve linije metroa koštati 1,8 milijarde evra, a druge 2,2 milijarde evra.
Još jedna stvar je gotovo izvesna, a to je da će pitanje metroa biti jedna od tema razgovora Makrona sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem.
Nema komentara