Mladi u Srbiji: sve više na internetu - sve manje pred TV-om

  • 16.04.2019

  • 16:07

  • Nova ekonomija

  • 0

Čak 45 odsto mladih koristi internet od tri do pet sati dnevno, sledi iz istraživanja „Mladi u Srbiji 2018/2019." koje je nedavno objavila Fridrih Ebert fondacija.

Kako pokazuje ovo istraživanje, internet je dostupan praktično svima, odnosno bez pristupa je samo četiri odsto ispitanika starosti između 14 i 29 godina.

„Online" u svakom trenutku je čak 64 odsto mladih, dok je „online" svakoga dana ili skoro svakoga dana 32 odsto.

PROČITAJTE JOŠ:

Kako ocenjuju autori istraživanja, za mlade je boravak na internetu svakodnevna aktivnost kojoj posvećuju mnogo vremena.

Deca i adolescenti bave se samo uskim krugom tema na internetu, a najčešće druženjem, zabavom i učenjem (UNICEF 2017), a do sličnih rezultata došli su i autori ove publikacije, tj. da mladi pretežno koriste internet za komunikaciju sa drugima.

S druge strane, ispitanici u Srbiji nalaze se na dnu liste regionalnih zemalja kada je gledanje televije u pitanju.

Pa tako, ako se uporede mladi iz drugih zemalja koji gledaju televiziju više od tri sata dnevno, jedino ispitanici iz Slovenije provode manje vremena pred TV-om u odnosu na srpsku omladinu.

Iz istraživanja sledi da je internet u velikoj meri pruzeo ulogu televizije, te da vreme provedeno „online" nema nikakve veze sa polom, uzrastom ili veličinom mesta stanovanja.

pošaljite komentar

Nema komentara