Prosečan građanin Srbije na hranu, ličnu higijenu i kućne potrepštine potroši 30.000 dinara mesečno

FOTO: Pixabay
  • 17.12.2018

  • 13:15

  • N1 Beograd

  • 0

Indeks poverenja potrošača u zemljama Adriatik regiona najveći je od kad se meri i potpuno se približio nivou optimizma potrošača u Evropskoj uniji, rečeno je na konferenciji Shopper trends 2018, koju je organizovala kompanija Nielsen Adriatic.

Ivan Šašić, Senior Sales Effectiveness Consultant kompanije Nielsen Adriatic, osvrnuo se na ulazak Lidla na tržište Srbije i njegov uticaj na konkurenciju. On je izneo podatak da je vrednosna prodaja vodećih proizvođača u objektima koji se nalaze u blizini Lidlovih u oktobru opala za 9,42 odsto u odnosu na isti mesec prethodne godine.

Govoreći o razvoju onlajn trgovine, Šašić je naglasio da Srbija na tom polju sporo raste, iako podaci govore da srpski kupac sve više vremena provodi na aplikacijama i društvenim mrežama. On predviđa da će onlajn kupovina robe široke potrošnje sigurno rasti, ali smatra da nije za očekivati da će doživeti bum u narednim godinama.

Prosečan srpski potrošač za hranu, kućne potrepštine i sredstva za ličnu higijenu mesečno izdvaja 254 evra (29.690 dinara), što predstavlja porast u odnosu na prethodnu godinu, istakla je Marija Đorđević, Consumer Insight Senior Consultant u kompaniji Nielsen Adriatic, dodajući da na nivou Evrope taj prosek iznosi 306 evra mesečno.

"Promene su zabeležene i kod učestalosti kupovine, pa tako srpski potrošač glavne nabavke najčešće obavlja dvonedeljno i nedeljno, dok je prošle godine primat u tom segmentu imala mesečna kupovina. Takođe, kupac u Srbiji za četiri nedelje poseti 3,2 prodavnice, što predstavlja rast u odnosu na prethodnu godinu", naglasila je Marija Đorđević.

Osim toga, rezultati istraživanja pokazuju i da je prosečan srpski kupac u 2018. spreman da kupuje vise premium proizvoda, da mu iskustvo kupovine i usluga postaju sve važniji, da zahteva širok asortiman i da štedi novac kada ima višak.
pošaljite komentar

Nema komentara