Srbin potroši 80 dolara godišnje u kupovini preko interneta

FOTO: Nova ekonomija
  • 13.06.2019

  • 14:44

  • Nova ekonomija

  • 0

Prosečan građanin Srbije potroši godišnje 80 dolara u kupovini preko interneta, kazala je danas u Hiltonu predsednica novoosnovane eCommerce Asocijacije Srbije Zorana Milidrag.

Na konferenciji  u organizaciji USAID, ona je kazala da se u Srbiji vebšopovi, suprotno svetskim trendovima, koriste najviše za istraživanje šta će se kasnije kupiti u radnji.

U više od četiri miliona transakcija godišnje, građani Srbije na internet kupovinu potroše 419 miliona dolara. U svetu se godišnje obavi 2,8 milijardi transakcija pri čemu je prosečna potrošnja godišnja oko 634 dolara, navela je ona.

Milidrag je ocenila da je razvoj e- komerca za Srbiju  važan jer smo „poprilično zasićeno tržište što se tiče maloprodaje, i to nam je prostor da prodajemo bilo gde u svetu".

Ona je podsetila da je prvi onlajn servis za isporuku u Srbiji, donesi.com, počeo 2006., da bi ih 2017. kupila Foodpanda. Kompanija e- dućan startovala je 2009. ali su, nažalost u januaru 2017. ugašeni.

Kako je rekla, E- komerc u Srbiji nije u začetku, ali je ključni cilj asocijacije edukacija trgovaca i kupaca.

„Ako svi ne dostignemo nivo, ljudi neće kupovati preko interneta", istakla je ona dodajući da su često nerealna očekivanja trgovaca da je dovoljno da otvore veššop, da jedna osoba sve radi i da će to postati najperspektivniji kanal prodaje. 

Podrška države

 

Državna sekretarka u ministarstvu trgovine Tatjana Matić najavila je da će danas na vladi biti usvojene izmene i dopune zakona o e- trgovini. Kako je rekla, naredne nedelje bi Vlada trebalo da usvoji i zakon o trgovini. 

Ona je naglasila da je akcionim planom predviđena izrada vodiča za elektronsku trgovinu budući da su istraživanja pokazala da kupci nemaju poverenja u elektronsku trgovinu. 

Prema podacima koje je iznela, 43 odsto građana plaši se da će dobiti pogrešan proizvod ako kupuju onlajn, trećina je nepoverljiva prema kvalitetu proizvoda koji će dobiti, a 38 odsto je reklo da je nedovoljno informisano. 

Pozitivno je što  85 odsto građana koji kostite e -trgovinu navodi da nisu imali loše iskustvo prilikom e-kupovine. 

Tehnički savetnik na UNDP programu digitalne uprave Slobodan Marković rekao je da trgovci u Srbiji imaju problema sa bazičnim stvarima kao što je povezivanje magacina sa e- prodavnicom, a kamoli sa naprednijim stvarima. Kako je rekao, na tržištu nema mnogo ljudi koji se bave e-komercom, a problem je naći i pravne savete.

„Mislim da je presudna stvar za rad udruženja  da obezbedi tu vrstu poslovne podrške, da imate jednu adresu gde ćete moći da dobijete savete i kontakte", ocenio je Marković povodom osnovanja eCommerce asocijacije. 


pošaljite komentar

Nema komentara