Stručnjak: Beograd nema previše tržnih centara

FOTO: Pixabay

Iako se možda čini da tržni centri u Beogradu niču kao pečurke, sadašnji razvoj maloprodajnih centara ide u korak sa potražnjom, kaže na Novu ekonomiju Endru Pirson, generalni direktor konsultanske kuće za nekretnine CBRE.

„U industriji maloprodajnih nekretnina Beograd je godinama bio poznat kao najnerazvijeniji od većih glavnih gradova Evrope", rekao je Pirson.

Prema njegovim rečima, Beograđani su možda navikli da im centri poput Ušća i Delte budu jedini moderni šoping centri, ali godinama postoji potreba da se ta ponuda razvije. 

U Beogradu se nedavno otvorio Ada Mall, u vlasništvu kompanije Global Trade Center iz Poljske, ukupne površine 90.000 kvadratnih metara. 

Kompanija MPC planira da otvori još veći centar na Zvezdari 2020. godine, na površini od ukupno 130.000 metara.

„Novi centar na Adi će se dobro pokazati s obzirom na oblast odakle će privući ljude, a novi centar MPC-ja na Zvezdari će opsluživati veliku lokalnu populaciju koja trenutno nema maloprodajni objekat u blizini", rekao je Pirson.

Firma MPC biznismena Petra Matića takođe je vlasnik Ušće shopping centra, najvećeg tržnog centra u Srbiji, na površini od 130.000 kvadratnih metara. Šoping-mol Delta City, od 2016. vlasništvo južnoafričkog investicionog fonda Hiprop, prostire se na 87.000 kvadrata.

Jedan od najstarijih tržnih centara, Merkator, prostire se na 23.000 kvadrata i od ove godine je u vlasništvu Fortenova Grupe, koja je preuzela poslovanje posrnulog hrvatskog giganta Agrokor.

PROČITAJTE JOŠ:

Beogradu nedostaje više od 100.000 kvadrata stambenog prostora

U međuvremenu, u Beogradu se pojavio veliki broj ovakvih maloprodajnih centara, u velikoj meri zahvaljujući investitorima iz Izraela.

Šoping centar Rajićeva (60.000 kvadratnih metara) je projekat realizovan od strane izraelske Ashtrom Group. Big Shopping Centers iz Izraela otvorio je BIG FASHION Beograd 2017. godine na površini od 32.000 kvadrata.

Kompanija Aviv Arlon iz Izraela vlasnik je Aviv Parka Zvezdara, sa ukupnom bruto površinom od 13.000 kvadratnih metara. 

Takođe, 2013. godine otvoren je Tržni centar Stadion na 28.000 kvadratnih metara, a izgradila ga je austrijska firma Krammer & Wagner & Illmaier.

Endru Pirson kaže da očekuje da će nastupiti period stabilizacije i da se ne očekuje izgradnja novih tržnih centara između 2020. 2022. godine.

„Ne vidim razlog zašto novi tržni centri koji se otvaraju ne bi bili uspešni u periodu koji dolazi", rekao je Pirson.

pošaljite komentar

1 komentar

  • Lina

    a cene ostaju iste ili jos vise! Da to nije malo cudno?