Za metro se zadužujemo 580 miliona evra, manji deo kod Makrona

FOTO: Nova ekonomija

Vlada Srbije planira da se naredne godine zaduži 580 miliona evra kako bi započela  prvu fazu izgradnje beogradskog metroa, predviđeno je predlogom zakona o budžetu Srbije za 2020. godinu.

Od tog iznosa, 80 miliona ćemo se zadužiti kod Republike Francuske, dok za  ostalih 500 miliona evra nije poznato ko će biti kreditor budući da se u budžetu ovaj iznos nalazi u klasifikaciji „projektni zajmovi kod stranih investicionih korporacija, fondova i banaka".  

Inače, Srbija će u 2020. godini odobriti projektne i programske zajmove do iznosa od 9,8 milijardi evra. 

metro80

metro500

Podsećamo, pregovori o izgradnji metroa vode se poslednjih meseci između srpske, francuske i sprske strane, ali detalji o ovim razgovorima su nepoznati javnosti.

Francuska kompanija Alstom pominje se kao moguć izbor za izgradnju metroa još pre promene vlasti u Beogradu, dok se u poslednje vreme kao partner u izgradnji javlja kineska kompanija PowerChina. 

Kompanije Alstom i PowerChina nisu odgovorile na ranija pitanja Nove ekonomije o pregovorima koji se vode i mogućoj saradnji na ovom projektu. 

Alstom je osnovao predstavništvo u Srbiji 2011. godine, ali je ono ugašeno 2016. godine.

Situacija je zamršena jer je ove godine potpisan Memorandum o saradnji u vezi sa realizacijom projekta „Beogradski metro" sa kompanijom „Pauer Čajna", a 2011. godine kompanija „Alstom" potpisala sa Gradom Beogradom Sporazum o gradnji prve linije metroa.

Srbija je osnovala i sedmočlanu radnu grupu za metro u kojoj se nalaze ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, ministar finansija Siniša Mali i zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić, ali ne i gradonačelnik Zoran Radojičić.

Izvesno je da će posao biti veoma unosan, jer je francuski Ežis procenio da će izgradnja prve linije metroa koštati 1,8 milijarde evra, a druge 2,2 milijarde evra. 

PROČITAJTE JOŠ: GRADSKO PREDUZEĆE ZA METRO NA PLATE POTROŠLILO DVE TREĆINE BUDŽETA



pošaljite komentar

3 komentara

  • Gagi, dipl. inž. saobraćaja

    Hoće da grade metro, a nisu u stanju da osposobe za saobrćaj još u prošlom veku izgrađene tunele »Karaburma« i tako produže linije »BG voza« do Karaburme i dalje do Rospi Ćuprije i Višnjice.

  • Strahinja

    Francuzi su na mestu broj 1 u svetu po korupciji

  • pero

    bolje da su uzeli rusku ambilife tehnologiju za cist vazduh nego sto prave beogradu metor