Vesti iz zemlje

26.08.2018. 11:18

Tanjug

Autor: Zorana Mihajlović, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture

U septembru tender za prodaju Luke Novi Sad

Tender za privatizaciju Luke Novi Sad trebalo bi da bude objavljen u septembru, a za tu luku su zainteresovane najpoznatije kompanije u svetu, rečeno je Tanjugu u Ministarstvu građevine, saobraćaja i infrastrukture. ...

Tender za privatizaciju Luke Novi Sad trebalo bi da bude objavljen u septembru, a za tu luku su zainteresovane najpoznatije kompanije u svetu, rečeno je Tanjugu u Ministarstvu građevine, saobraćaja i infrastrukture.

Luka Novi Sad je jedina preostala luka u većinskom vlasništvu države, a država je spremna za značajna ulaganja u vodni saobraćaj uopšte.

– Završavamo rad na imovinskom stanju Luke Novi Sad. Da bi se sprovela privatizacija, u skladu sa propisima Srbije, neophodno je izdvojiti lučko zemljište i infrastrukturu, koji će ostati u svojini Republike Srbije, tako da će predmet privatizacije biti biznis luke i ono što se zove suprastruktura – kranovi, zgrade, magacini i slično – rekao je Tanjugu pomoćnik ministra za vodni saobraćaj Veljko Kovačević.

Više od 15 miliona evra ulaganja

Privatizacijom će, kako je kazao, biti obezbeđeno više od 15 miliona evra investicionog ulaganja u razvoj Luke: izgradnju nove operativne obale, novog silosa i mehanizacije.

To će ubrzati njen rad, jer Luka trenutno ima pretovar od oko milion tona robe godišnje, a kapaciteti su joj veći od 2,5 miliona tona.

 – Zastarela mehanizacija, neefikasnost i sporost luke je nešto što je trenutno „ubija“ na tržištu. I privatizacija i novi investicioni kapital treba da omoguće brži razvoj luke – napominje Kovačević.

 Sproveden je, dodaje, postupak izdvajanja dela imovine i prenos na Republiku Srbiju i trenutno se završava privatizaciona dokumentacija.

– Očekujemo da ćemo u septembru imati raspisan tender za privatizaciju, odnosno izbor lučkog operatera. Imamo ogroman interes za tu luku i to najrenomiranijih firmi u svetu u oblasti lučkog biznisa – kazao je on.

Neke od tih kompanija su, prema njegovim rečima, Dubai Port World iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, nemački Renus i američka grupa Valona. Takođe, veliki broj drugih poznatih kompanija je već poslao pismo o namerama.

Nov terminal u Luci Smederevo

Kovačević je najavio da će sledeće godine početi i izgradnja terminala za rasute i generalne terete u Luci Smederevo, za koju se trenutno radi projekat.

Do kraja godine imaćemo usvojenu celu tehničku dokumetaciju i nakon toga ući u teder za izbor izvođača radova i nadzor. Očekujemo zaključenje ugovora i početak radova u novembru naredne godine, a rok za završetak je dve godine. Do 2021. imaćemo terminal u Smederevu na više od 60 hektara, koji treba da obezbedi pretovar više od pet miliona tona tereta godišnje – naveo je on.

Procenjena vrednost cele Luke Smederevo je 93 miliona evra, od čega je 42 miliona vrednost lučke infrastrukture.

Ove godine će biti izabran i izvođač radova u okviru projekta rekonstrukcije brodske prevodnice Đerdap 1, čija je vrednost 28,5 miliona evra, koji će sufinansirati Evropska komisija grantom od 12 miliona evra.

Ministarstvo će ove godine realizovati i projekat „AtoN“ u okviru kojeg će biti uvedena najmodernija navigaciona signalizacija na Dunavu. Takođe, predviđeno je i uvođenje hidro-meteo stanica naredne godine, koje će davati tačne podatke o visini talasa, brzini vode, vidljivosti i slično. Podatke će moći da koriste zapovednicima brodova.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.