2020

Oni su odgovorni lideri Srbije u 2020. godini

Srpska asocijacija menadžera (SAM) devetu godinu zaredom dodelila je „SAM Godišnje nagrade“ najboljima u Srbiji. I u izazovnoj godini nagrađeni su izuzetni menadžeri, poslodavci i kompanije koji su svojim ponašanjem, aktivnošću i poslovanjem zaslužili da budu posebno istaknuti i koji društvu mogu da služe kao primer odgovornog poslovanja. Svečano veče Srpske asocijacije menadžera pod sloganom ODGOVORNO LIDERSTVO otvorio je Dragoljub Damljanović, predsednik Srpske asocijacije menadžera. Pozdravljajući prisutne, Damljanović se osvrnuo na izazove sa kojima se svako od nas suočavao prethodnih meseci:  „Ova godina je bila izazovna i vrlo neočekivana. Svi menadžeri su morali da se snalaze, da budu vrlo efikasni i vrlo empatični, da probaju da sačuvaju svoje preduzeće i svoje zaposlene. Ponosan sam na SAM jer je uspeo od početka pandemije da se aktivira za sve članove, ali i one koji to nisu, i da zajedničkim konferencijama sa relevantnim ljudima, nađe način kako da dođemo do finansijske pomoći i kako da se organizuju preduzeća u pandemijskom okruženju. Jako smo uticali i pokušavali da pokažemo državi koliko je bitno da se što ranije reaguje i to se na kraju i desilo. Ponosan sam na naše članove koji su uspeli da sačuvaju svoje zaposlene jer je to ključ za uspeh koji će doći kada sve ovo prođe. Kada pričamo o 2021, vidimo svetlo na kraju tunela. Ono što sam siguran jeste da se nikada više nećemo vratiti na staro i da nećemo raditi na način na koji smo radili.“  Poslovnoj zajednici privrede obratio se i g-din Blaž Brodnjak, CEO, kompanije NLB, koji je istakao važnost zajedničkog delovanja za region i naglasio: „Ovo je specifična godina za sve nas, godina u kojoj smo naučili da je skoro sve moguće i da u prvi plan stavljamo solidarnost i održivost našeg načina života i našeg načina poslovanja. Naročito mi je drago da nas je Vlada Republike Srbije prepoznala za pravog strateškog partnera za Komercijalnu banku. Dugo smo prisutni već u Srbiji, ali na ovaj način bićemo u mogućnosti da vama, privrednicima, i građanima Srbije nudimo još bolje usluge i da intenzivnije sarađujemo sa vama.“  SAM Godišnje nagrade 2020. dodeljene su u sledećim kategorijama: menadžer godine, mladi menadžer godine, poslodavac godine i društveno odgovorna kompanija godine. U godini kada se ceo zdravstveni sistem suočio sa izazovima pandemije, a većina privatnih zdravstvenih ustanova prestala s radom zbog visokog rizika, bila je velika hrabrost odlučiti se na pružanje svih usluga, a pritom zaštiti zaposlene. Ovogodišnjeg dobitnika titule Menadžer godine krasi hrabrost, vizionarstvo i spremnost da preuzme rizik i učini da svi osećamo da je naše zdravlje i zdravlje naših bližnjih zaštićeno i da smo u sigurnim rukama lidera privatnog zdravstva u regionu. Tradicionalna titula Menadžer godine 2020. pripala je  dr Jasmini Knežević, CEO, BelMedic. Već tokom prvih mesec dana vanrednog stanja u Srbiji jedna kompanija je promenila fokus i glavni prioritet stavila na saradnju u kreiranju novih Covid laboratorija – „Vatreno oko“ u Beogradu, pogona u Belgiji i najveće Covid laboratorije u Evropi, sve uz maksimalne mere zaštite za sve angažovane inženjere i instalatere. Ova porodična kompanija ostala je posvećena i kreiranju radnih uslova i ambijenta za privlačenje i zadržavanje najboljih talenata u Srbiji, zbog čega je ove godine, kao poseban projekat, pokrenula i kompanijsku Akademiju. Titula Poslodavac godine 2020 pripala je kompaniji Termovent. Nikada nije bilo važnije istaći mlade menadžere koji su i u izazovnim vremenima pokazali da su na visini zadatka. Zbog izuzetnih rezultata koje su ostvarili dvoje mladih menadžera, svako u svom sektoru poslovanja, žiri je odlučio da u kategoriji mladi menadžer godine, nagradu dodeli dvema osobama, u skladu sa ciljevima SAM-a usmerenim na promovisanje dostignuća, ličnog razvoja i preduzetničkog duha mladih menadžera. Ovo veliko priznanje poneli su Dragana Milanović, direktor i osnivač, Roberto Baressi, i Ivan Pribićević, direktor, Simplify. Uz značajnu finansijsku pomoć zdravstvenim institucijama za nabavku neophodnih sredstava za dijagnostiku virusa COVID-19 i nabavku medicinske opreme i humanitarnih paketa za ugrožene građane Srbije, jedna kompanija je otišla korak dalje. Svesna nadljudskih napora koje medicinsko osoblje ulaže da bi spasilo živote naših sugrađana, obezbedila je zasluženi odmor u svojim hotelima u Srbiji, Sloveniji i Hrvatskoj za regionalne heroje – 450 lekara i pripadnika medicinskog osoblja. Zato je društveno-odgovorna kompanija 2020 MK Group, sa svojim projektom Odgovorni lideri za regionalne heroje. Ovogodišnja dodela je, u skladu sa aktuelnom situacijom, organizovana virtuelno, uz retrospektivu aktivnosti i događaja koje su obeležile 2020. godinu, a članovi Srpske asocijacije menadžera su tokom programa uputili i posebnu zahvalnost svim medicinskim radnicima koji su u prvim redovima borbe protiv COVID-19.  Iz ovog Udruženja najavljuju da će svečano SAM Gala veče povodom dodele godišnjih nagrada, poznato i kao i „poslovni Oskar“, sledeće godine biti ponovo organizovano u decembru mesecu, kada će biti proslavljen i mali jubilej - 10. godina dodele ovih prestižnih priznanja. 

2020

„Zajedno jedni za druge“

U izazovnoj 2020. godini koja nas je uvela u svet takozvane nove normalnosti i promena, iz kompanije dm drogerie markt poručuju da je humanost ostala jedina konstanta. Vođen misijom da poslovni uspesi i društvena odgovornost treba da budu ista strana medalje, drogerijski lanac, nakon finansijskih rezultata, sumira i realizovane aktivnosti koje imaju za cilj da našu zajednicu učine boljim mestom za život svih nas i generacija koje dolaze. Prilagođavajući se neizvesnim okolnostima u kojima se našla globalna zajednica, kompanija dm ostvarila je promet od 15,6 milijardi dinara i porast od 17,7 odsto u poslovnoj 2019/20. godini. Pored novih investicija i projekata, dm je u 2020. godini učvrstio poziciju jedne od  kompanija sa izraženim društveno-odgovornim poslovanjem, nižući nove humane inicijative.  Drogerijski lanac dm od početka poslovanja pruža podršku zdravstvenim institucijama širom Srbije, dok je pomoć zdravstvu ove godine bila naročito dragocena, budući da je dm u svim zemljama u kojima posluje donirao medicinske respiratore. U novembru 2020. kompanija je donirala Institutu za javno zdravlje „Milan Jovanović Batut“ dva medicinska respiratora, anesteziološka ventilatora Primus, nemačkog proizvođača Dreger, ukupne vrednosti od 36.000 evra, s ciljem da doprinese borbi protiv virusa korona, ali i da olakša oporavak hroničnim bolesnicima koji se leče u zdravstvenim ustanovama širom zemlje.  Svoju poslovnu vodilju „Zajedno jedni za druge“ dm je nastavio da potvrđuje i prilikom svakog otvaranja novih i preuređenja postojećih drogerija kada donira deo prometa zdravstvenim i obrazovnim institucijama kroz tradicionalni humanitarni sat. Samo tokom ove godine kompanija je na ovaj način prikupila više od 3,5 miliona dinara koji su raspoređeni različitim ustanovama u vidu robe i kupovine neophodne opreme.   Još jedna aktivnost koja prerasta u tradiciju jeste davanje novog značenja Crnom petku pod sloganom „Giving is the new black“, kada kompanija dm umesto ponude popusta tog dana donira pet odsto celokupnog prometa u humanitarne svrhe. Tako je dm i ovog poslednjeg petka u novembru, dok su izlozi prodavnica širom sveta pozivali na vrtoglava sniženja, usmerio 3.000.000 dinara narodnim kuhinjama Crvenog krsta Srbije, a slična akcija sprovedena je i u drugim zemljama dm koncerna. Pored toga, dm je donirao robu u vrednosti od 1.750.000 dinara koja je, između ostalih, upućena Sigurnoj kući u Beogradu, Udruženju „Nada za životinje – Riska“, kao i Opštoj bolnici u Novom Pazaru u vidu maski, rukavica i dezinfekcionih sredstava.  Na polju zdravstva, drogerijski lanac svakog novembra, u okviru kampanje dMovember, podseća na važnost uroloških pregleda i samopregleda kao ključne prevencije kobnih muških bolesti koje se najčešće javljaju bez ikakvih simptoma, kao što su rak prostate i rak testisa. Pored niza edukativnih aktivnosti, dm je u okviru ove kampanje opredelio 490.800 dinara Klinici za urologiju u Novom Sadu za obezbeđenje prateće medicinske opreme koja je neophodna za detektovanje ovih bolesti. Kao kompanija koja svaki segment poslovanja boji u zeleno, dm od 2019. godine, u saradnji sa Adria Media Groupom i institucionalnim partnerima, sprovodi projekat „Zasadi drvo“ koji ima za cilj stvaranje zdravije budućnosti. Na samom početku projekat je zabeležio istorijski rekord u našoj zemlji kada je u samo jednom danu posađena čak 51.000 sadnica, dok je za novu sezonu postavljen novi cilj koji uključuje pošumljavanje na više od 100 lokacija širom Srbije.  Poslednje tri godine dm podržava akciju „Čepom do osmeha“ koja ima za cilj obezbeđivanje pomagala deci s invaliditetom i smetnjama u razvoju širom Srbije. Za njih je, zahvaljujući saradnji kompanija dm drogerie markt, Loreal (brend Garnier) i Udruženja „Čepom do osmeha“, kao i podršci kupaca, kroz sve dm prodajne objekte prikupljeno čak 63 tone plastičnih čepova i time obezbeđeno 1,4 miliona dinara za nabavku 54 pomagala. Još od davne 1973. godine, kada je osnovan, dm ima jedan princip: „Čovek u centru poslovanja“. Do dana današnjeg ova vodilja ostala je ista, zbog čega će drogerijski lanac nastaviti da bude oslonac zajednice u godinama koje dolaze, ali i motivacija drugim kompanijama i pojedincima da čine dobra dela koja pokreću svet.