Vesti iz zemlje

22.01.2018. 10:00

RTS

Autor: Nova Ekonomija

Uvode se privredni savetnici koji treba da unaprede komunikaciju privrede i inspekcija

Rad na crno smanjen je i zahvaljujući većem angažovanju inspekcije. A šta je potrebno još da se uradi kako bi inspekcija bila efikasnija znaće se u martu kada će Vlada da završi analizu inspekcijskog nadzora. Njome bi trebalo da se utvrdi koliko i kojih inspektora nedostaje i koju opremu za njihov rad treba hitno nabaviti. U međuvremenu, priprema se uvođenje privrednog savetnika – nove kancelarije koja bi trebalo da unapredi komunikaciju privrede i inspekcija.

Otkako važi novi zakon o inspekcijskom nadzoru, tri puta, za okruglim stolom, više od 200 privrednika otvoreno je razgovaralo sa inspektorima o tome kako da rade, a da inspekcijske kontrole ne budu bauk. Pokazalo se da je to dobra praksa, pa je Vlada pokrenula osnivanje stalne kancelarije za dijalog.

„Kancelarije u kojoj će privrednici moći da se upoznaju pre svega sa svojim pravima i obavezama, da daju komentare na kontrolne liste, da eventualno daju neke sugestije na postupanje inspekcija i određene primedbe na neka sistemska rešenja. Mi smo se već obratili donatoru sa kojim imamo saradnju – ‘ibiardi’ i očekujemo prodršku i realizaciju ovog projekta u toku 2018. godine“, kaže Zoran Kasalović, državni sekretar u Ministarstvu za državnu upravu i lokalnu samoupravu.

U hrpi propisa to je dobar potez, kažu u privrednim udruženjima.

„Za privrednike će to značiti mnogo jer je to upravo ono što su privrednici godinama tražili, na šta su ukazivali. Ono što privrednicima predstavlja najveći problem to je činjenica da nisu mogli na jednom mestu, u direktnoj komunikaciji sa državnim organima, da dobiju sve potrebne informacije na koji način da svoje poslovanje usaglase sa zakonom“, rekao je Aleksandar Vasić, zamenik predsednika Grupacije računovodstvenih poslova PKS.

Naled odavno predlaže uvođenje ombudsmana koji bi pomagao privrednicima da otklone nedoumice sa državnim organima, sa jasnim ciljem.

„Da se smanje troškovi, pre svega privredi a naravno i inspekcijama. Da privrednici razumeju dobro inspekcijski nadzor, da znaju šta je potrebno, da oni obezbede kada inspektor dođe u kontrolu i šta je potrebno da oni urade da ih ne bi inspektori često posećivali jer nažalost imali smo situacije da inspekcija u nekim privrednim subjektima boravi i po nekoliko meseci i to su veliki troškovi i oduzimaju puno vremena firmama da se bave svojim osnovnim biznisom“, ističe Ivan Radak iz Naleda.

„Ideja je takođe i želja da se afirmišu preventivne kontrole, da sami privrednici ostvare komunikaciju sa inspekcijama i da ih pozovu da utvrde trenutno poslovanje i trenutne rizike kod sebe. U tom smislu po zakonu o inspekcijskom nadzoru ne snose nikakve posledice, već jednostavno ukoliko se pronađu eventualno neke nepravilnosti, pravi se službena zabeleška i otklanjaju se nepravilnosti“, navodi Kasalović.

Sedište kancelarije biće u Beogradu, ali dva operatera odgovaraće na telefonske pozive i pitanja privrednika iz cele Srbije o svemu što se tiče inspekcije.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.