Holandski studio OMA/AMO, na Milano Fashion Week-u, za potrebe revije muške mode, modne kuće Prada SS 2024, kreirao je veoma specifičan prostor obložen aluminijumom u kombinaciji sa sluzavom tečnošću koja se slivala sa plafona.
Dok su modeli šetali, oko njih je sa tavanice kapala zelena tečnost, što se kasnije ispostavilo da je sintetička sluz koja je svojim curenjem formirala providne, fluidne zidove
Po istraživanju platforme za onlajn šoping Lyst, koja je osim platforme za kupovinu i poznat izvor modnih podataka i kreator relevantnih izveštaja u industriji trendova, prvo mesto najpopularnijih modnih brendova zauzela je Prada.
Prada je u prošloj godini doživela mnoge promene, a najvažnija je odlazak idejnog tvorca i osnivača Miuccie Prade s pozicije CEO kompanije. Miuccia je naravno ostala u kuci kao kreativna direktorka, ali je čelnu poziciju vođstva preuzeo Andrea Guerra, poznati biznismen u fashion svetu. Ipak, umesto da se priča o novom kreativnom konceptu koji su osmislili Miuccia i njen asistent Raf Simons za narednu sezonu, svi najviše pričaju o scenografiji sa najnovije revije.
Prada kao ozbiljna modna kuća, značajna za italijansku modnu scenu, po logici stvari poseduje i svoju umetničku fondaciju, Fondazione Prada koja je, po istoj logici, namenski kompleks, to jest projekat, veoma poznatog arhitekte Rema Koolhaasa. U svom umetničkom delu fondacije, u prostoru Deposito studio, dizajn studio AMO je za ovu priliku obložio zidove, pod i spušteni plafon aluminijumom kako bi stvorio rešetkastu strukturu nalik kavezu.
Iz publike na reviji odjeknuo je urlik kada je pirotehnika prostora zaista krenula, sa metalne rešetke koja im je visila nad glavom, velike kugle sluzi počele su da cure formirajući organski veo transparentnosti koji je delimično zaklanjao modele od publike. Modeli su šetali između tečnih zidova formiranih od 3.000 kilograma guste tečnosti koja je curila sa plafona, formirajući zelene bare na podu.
Kroz kolekciju koju su nazvali Fluid Form, Miuccia i Raf istražili su osnove postulata arhitekture, dualitet između čvrstih formi samih modela i pravila prirode koji se zasnivaju na sopstvenoj suprotnosti i slobodi pokreta. Koncept fluidne arhitekture ovde se desio bukvalno, u pravom smislu te reči, apstraktni zidovi prave se i nestaju kao neki fluidni prekidi, formirajući stalnu i promenljivu enfiladu, niz prostora povezanih u nizu, koji se prekidaju i ponovo nastaju, teku i prekidaju se. Zelena sluz koja u ovom slučaju otelotvoruje stalno preoblikovanje i dinamiku prirodnih sila, probija se kroz sterilne aluminijumske forme.
Krajnji cilj bio je sloboda, kako sloboda tela, tako i sloboda dizajna. Izbegavajući konvencije u kreiranju svog tradicionalnog kroja, Prada i Simons stvorili su nešto zaista slobodno, moderno i novo. Ideja je bila ispitivanje fluidne arhitekture oko ljudskog tela, da iako je forma poznata, što je sa Pradinom modom zaista slučaj, njena forma bude nešto što nije dosad viđeno.
Sluzava scenografija, ispitivanje fluidne arhitekture oko ljudskog tela, ili dobiti koji lajk više, nešto od toga biće da je konačni rezime ovog modnog defilea.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs