Za godinu dana crnogorskim auto-putem Bar-Boljare, od Smokovca do Mateševa, prošlo je oko 2,16 miliona vozila a sankcionisano 2.232 vozača. Za to vreme, Crna Gora je prihodovala oko 8,7 miliona evra od naplate putarine, piše RTCG.
Prema rečima direktora „Monteputa“ Milana Ljiljanića, cilj je da se u narednom periodu poveća broj korisnika elektronske naplate putarine koja trenutno ima udeo od 15 odsto u ukupnim prihodima od putarina.
Ljiljanić je rekao da cena Tag uređaja iznosi 20 evra, dok minimalna uplata na korisnički račun iznosi 50 evra za fizička lica, odnosno 112,50 evra za pravna lica, a da se na taj način ostvaruje popust od deset odsto na cenu putarine.
Na prioritetnoj deonici Smokovac-Mateševo, planski je predviđena izgradnja dve benzinske stanice sa pratećim sadržajima, a tokom septembra je planiran tender za dugoročni zakup lokacije.
„U skladu sa Zaključkom Vlade Crne Gore od 18. juna ove godine, obezbeđena su sredstva iz dobiti Društva za 2022. godinu u iznosu od 1.712.076,43 evra za izradu glavnog projekta deonice auto-puta Bar-Boljare, od Mateševa do Andrijevice“, rekao je Ljiljanić za RTCG.
Istakao je da je u završnoj fazi izrada elaborata eksproprijacije za deonicu Mateševo- Andrijevica, a tokom naredne godine planira se pokretanje postupka eksproprijacije zemljišta i završetak projektne dokumentacije i raspisivanje tendera za izvođenje radova.
Izgradnja puta počela je 2015, a prva vozila je ovuda trebalo da prođu još u maju 2019, piše BBC na srpskom.
Sa 11. maja 2019. godine, rok za završetak radova pomeren je na 30. septembar 2020. godine a zatim opet za 30. novembar 2021. godine.
Deonica auto-puta puštena je u rad 13. jula 2022. godine.
Kako je ranije pisala Nova ekonomija, deonica puta je duga 41 kilometar, a vrednost ove prioritetne deonice auto-puta, prema osnovnom ugovoru, bila je 809,6 miliona evra.
Od kineske Eksim banke pozajmljena su 944 miliona dolara na 20 godina, sa kamatom od dva odsto, uz grejs period od šest godina.
Glavni izvođač izgradnje autoputa na deonici Smokovac – Mateševo je kineska kompanija CRBC (China Road and Bridge Corporation) koja u Srbiji gradi fruškogorski koridor, ali i realizuje projekte izgradnje komunalne infrastrukture za odlaganje čvrstog otpada.
Crna Gora auto-put preplatila za više desetina miliona evra
Znaci da ce im trebati 100 godina da ga otplate.