Nedavno ste objavili Izveštaj o društveno odgovornom poslovanju za 2022. godinu, čime ste zaokružili 15 godina društveno odgovorne prakse. Kako je to izgledalo nekada, a kako sada?
Naša Banka se od samog početka svog poslovanja obavezala da će strateški, kontinuirano i proaktivno poslovati u skladu sa društveno odgovornim i održivim principima.
Poštujući svoju tradiciju dugu više od 200 godina, uvek podvlačimo da smo tu da ostanemo, ostavimo trag i damo doprinos podizanju kvaliteta života svih članova naše zajednice.
S druge strane, u današnje vreme neizvesnost i stalna promena predstavljaju jedine konstante, dok su odgovornost i održivost ključni elementi stabilnog temelja uspešnog poslovanja. U poslednjih par godina bili smo svedoci snažnih i neočekivanih turbulencija koje su nas prinudile da se praktično preko noći menjamo, drugačije živimo, poslujemo, donosimo odluke…
Još jednom, postalo je jasno da kompanije koje su temi odgovornog poslovanja strateški pristupile na vreme i izgradile zdrave i održive donose sa svim ključnim stejkholderima lakše „plove u doba nevremena“.
Kada se osvrnemo unazad, ponosni smo na svoju odlučnost i spremnost da budemo pioniri u inovacijama društveno odgovornog i održivog razvoja. Sve faze svog poslovanja promišljamo kroz DOP/ESG prizmu kako bismo bili svesni celovitog uticaja svojih odluka i poslovnih poteza na društvo.
Aktivni ste u promovisanju nefinansijskog izveštavanja. Zašto je ono važno za društvo, a zašto za vas? Kako društvo percipira ove podatke, reaguje na njih, da li ih razume na pravi način?
Jasno je da su društveno odgovorno delovanje i održivo poslovanje ne samo šansa i obaveza kompanija, već i naše zajednice u celini.
Ipak, i dalje su oči najviše uprte ka kompanijama od kojih se očekuju transparentnost u poslovanju, javna obećanja i konkretni, merljivi koraci, postupci i rezultati. Nefinansijsko izveštavanje, izveštavanje o napretku ili društveno odgovorno izveštavanje, kako se najčešće naziva, predstavlja drugu stranu medalje, jednako važnu kao i planovi i rad u ovom polju.
Ova vrsta izveštavanja obezbeđuje transparentnost, sagledavanje rezultata iz šireg ugla, ali i identifikaciju rizika i prilika, usklađivanje sa regulatornim zahtevima i sticanje poverenja svih stejkholdera. Kroz ovaj vid izveštavanja možemo da radimo na daljem unapređenju svoje održivosti, što direktno utiče na upravljanje reputacijom kompanije.
Osim toga, regulatorna tela i investitori sve više prepoznaju značaj nefinansijskog izveštavanja, posmatrajući ova dokumenta kao kompanijske „lične karte“ na osnovu kojih rade (pr)ocene isplativosti ulaganja u njih, pokretanja saradnje i/ili reputacijske opravdanosti, odnosno povezivanja sa njima na bilo koji način.
Sonja Konakov SvirčevFoto: Erste Banka
Koji su konkretni programi ili projekti koje Banka sprovodi kako bi podržala društvo i unapredila kvalitet života u zajednici?
Mi kao finansijska institucija vidimo svoju odgovornost, obavezu i imamo iskrenu želju da pružimo podršku, podelimo znanje i iskustvo, damo savet i osnažimo najširu javnost na polju finansijske edukacije, finansijske pismenosti i finansijske inkluzije.
Upravo zato smo strateški posvećeni ovoj temi i u godinama iza nas pokrenuli smo brojne inicijative i programe.
ErsteZnali – interaktivna, edukativna i informativna platforma dostupna je svima potpuno besplatno, a sadrži na jednostavan i razumljiv način objašnjene finansijske pojmove i savete o tekućem računu, štednji, investicijama, razvoju biznisa i mnogim drugim finansijskim temama. Izdali smo knjigu Čuvari Zmajevog blaga, u kojoj smo deci slikovito približili osnove finansija. Nakon njenog velikog uspeha, osmislili smo istoimenu igricu za mobilne uređaje, koja je, sa preko 18 hiljada preuzimanja do sada, prevazišla sva naša očekivanja.
Već sedam godina podržavamo razvoj socijalnog preduzetništva kroz sveobuhvatan i kompleksan program Korak po korak sa ciljem da podržimo razvoj društva i njegovih članova kojima su finansijske usluge i proizvodi teže dostupni. Ovo uključuje socijalna preduzeća, startape – početnike u biznisu, organizacije civilnog društva, pojedince u riziku od siromaštva, itd.
Ovaj program ne samo da donosi povoljnije uslove korišćenja finansijskih usluga i proizvoda, već ima edukativnu i mentorsku komponentu, čime je uspeh zagarantovan u izuzetno visokom procentu. Od prošle godine smo se dodatno angažovali na podršci i razvoju ženskog preduzetništva, od edukacije i mentorstva, do umrežavanja i finansiranja preduzetnica koje su na početku svog preduzetničkog puta.
Takođe, strateški ulažemo u umetnost i kulturu, gde pružamo podršku kako tradicionalnim i prepoznatim ustanovama kulture, programima, festivalima tako i mladim inicijativama, koje nas inspirišu svojom kreativnošću i smelošću.
Kakve dugoročne planove Erste Banka ima u vezi sa daljim razvojem društveno odgovornog poslovanja?
Da ponovim još jednom – tu smo da ostanemo, da u zajednici u kojoj poslujemo gradimo finansijski i ekološki zdravo, inkluzivno i ravnopravno društvo bez bilo kakve diskriminacije, otvarajući svoja vrata za sve i pružajući jednake šanse svima. Nastavićemo da negujemo sve dobre prakse koje smo pokrenuli, ali uz otvorenost i spremnost da učimo, inoviramo i menjamo se u skladu sa potrebama društva i izazovima koji budu pred nas stavljeni.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Digitalno restauriran filmski klasik „Virdžina“ (Centar film) iz 1991. godine, u režiji i po scenariju Srđana Karanovića, premijerno je prikazan u Jugoslovenskoj kinoteci pred mnogobrojnom publikom i u prisu...
U duhu meseca novembra, kada brkovi postaju simbol podrške i solidarnosti, kompanija dm organizovala je nezaboravno dm Movember stand-up veče u okviru svoje tradicionalne kampanje posvećene muškom zdravlju. ...
Zdravlje i zdrave životne navike predstavljaju sve veći izazov za mlade, a na tom putu potrebni su im kredibilni saveznici, zaključak je konferencije o fizičkom i mentalnom zdravlju mladih u organizaciji pla...
U Beogradu su 20.11.2024., na Međunarodni dan deteta, u Marsh Open Space-u proglašene „Kampanje sa svrhom 2024“ – najbolje društveno odgovorne kampanje u Srbiji.
Festival "KAMPANJE SA SVRHOM 2024" je po čet...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok