Kompanija Gugl namerava da preko svojih onlajn servisa prodaje podatke o lokacijama za izgradnju „zelenih“ elektrana, kao i podatke o zagađenju vazduha. Kompanija očekuje da će u prvoj godini od tog posla prihodovati oko 100 miliona dolara, od raznih kompanija kojima će te informacije unaprediti poslovanje, ali i domaćinstava i stambenih zajednica koje nameravaju da koriste solarne panele.
Kako je preneo CNBC, Gugl planira da licencira nove baze podataka za digitalne onlajn mape. Pomoću njih, kompanije će moći da biraju lokacije za izgradnju elektrana koje koriste obnovljive izvore za proizvodnju struje.
Kompanija takođe planira da prodaje pristup novim API-jima, odnosno interfejsima (deo kompjuterskog programa koji omogućava korisniku da se služi tim programom) za programiranje aplikacija koji sadrže informacije o uslovima za proizvodnju obnovljive energije (na primer, pomoću sunca ili vetra), informacijama o potrošnji enerije, ili informacije o kvalitetu vazduha u nekom mestu.
KAKO FUNKCIONIŠE API?
„U sustini Gugl preko API nudI servis za kompanije preko koga mogu da pristupe njegovim podacima koji su tim kompanijama korisni, informacije o kvalitetu vazduha, informacije o solarnoj energiji na nekoj lokaciji“, kaže za Novu ekonomiju jedan programer koji se bavi duže godina bavi izradom aplikacija.
Prema njegovim rečima, sam API je u sustini interfejs preko kog se komunicira sa serverom:
„Recimo API ima funkciju da korisniku ‘dohvati’ podatke o kvalitetu vazduha za Užice, Beograd, ili neki drugi grad. Korisnik to traži tako što ‘isprogramira’ da se pozove ta funkcija, a Gugl onda korisniku ‘vrati’ te podatke“.
Među novim ponudama biće Solar API, koji bi mogli da koriste instalateri kao što su SunRun i Tesla Energy i kompanije za solarni dizajn kao što je Aurora Solar.
Google takođe vidi mogućnosti za klijente sa kompanijama koje se bave prometom nekretnina, kao što su Zillov, Redfin, ugostiteljskim kompanijama kao što je Marriott Bonvoi i komunalnim preduzećima kao što je PG&E (Pacific Gas and Electric Company).
Neki od podataka iz Solar API-ja biće namenjeni potrošačima pod nazivom Project Sunroof. To je zapravo kalkulator uštede solarne energije koji je prvobitno pokrenut 2015. godine.
Taj program omogućava korisnicima da pomoću svoje adrese dobiju procenu troškova solarne energije kao što su uštede na računima za struju, kao i snaga solarne instalacije koja će im biti potrebna. Takođe nudi i 3D modeliranje krovova zgrada i obližnjih stabala na osnovu podataka sa aplikacije Google Maps.
Gugl planira da proda API pristup podacima o pojedinačnim zgradama, kao i zbirnim podacima za sve zgrade u određenom gradu ili okrugu. Kompanija tvrdi kako ima podatke za više od 350 miliona zgrada, što je značajno više od 60 miliona zgrada koje je navela za projekat Sunroof 2017. godine.
Gugl takođe planira i API za podatke o kvalitetu vazduha, njegovim zagađivačima, kao i podatke o zdravstvenim preporukama za određene lokacije.
Takođe će uključiti digitalne toplotne mape podataka i informacije o kvalitetu vazduha po satu, kao i istoriju kvaliteta vazduha do 30 dana.
Kako se nezavnično navodi, Gugl trenutno pokušava da unovči svoje proizvode koji sadrže digitalne kartografske podatke, jer se suočava sa pritiscima da ostvari nove prihode u veremenu usporavanja globalne ekonomije.