Svet

03.11.2016. 09:37

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Koji se automobili kupuju u Nemačkoj?

Svet

03.11.2016. 09:37

Nemačka, najveće evropsko automobilsko tržište, zabeležila je u oktobru oštar pad prodaje novih vozila nakon dva meseca snažnog rasta, pokazuju zvanični podaci.

U industrijskim krugovima ne pridaju značaj tome, pripisujući manju prodaju kalendarskim efektima.

Pad registracije vozila od 5,6 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine, znači da je nemačkim putevima u oktobru krstarilo samo 262.700 novih automobila, saopštilo je regulatorno telo za saobraćaj KBA, a prenosi agencija Frans pres. 

U avgustu i septembru je bio zabeležen rast registracije novih automobila za 8,3 i 9,4 odsto, respektivno, čemu je doprinela povećana potrošnja domaćinstava. 

Udruženje proizvođača automobila VDA, krivicu za pad registracija pripisuje kalendarskim faktorima, ukazujući da je oktobar imao dva radna dana manje nego prošle godine. 

Od početka godine do kraja oktobra zadržan je pozitivan trend, budući da je u zemlji je registrovano 2,8 miliona novih automobila, što je 4,9 procenata više u poredjenju sa istim lanjskim periodom. 

Proizvođač luksuznih automobila Porše, ogranak VW-a, jedini je nemački automobilski brend koji je zabeležio dvocifreni pad prodaje u oktobru od 13,3 procenta, uz prodatih 2.276 jedinica. 

Prodaja Audija, koji je takođe u vlasništvu Folksvagena, smanjena je u posmatranom mesecu za 2,9 odsto, a pad su zabeležili i Dajimlerov „mercedes-benc“ za 3,5 odsto, i BMW za 2,4 procenta. 

Ipak, određeni broj stranih proizvođača je registrovao dvocifreni rast prodaje, pri čemu je luksuzni brend Jaguar više nego udvostručio broj prodatih jedinica na 712. Bolju prodaju u Nemačkoj su u oktobru ostvarili i Tojota, Pežo, Reno i Alfa Romeo. 

Prema podacima KBA, u oktobru je registrovano i nešto više od 5.000 hibridnih vozila.

Skandalom pogođeni Folksvagen zadržao je u oktobru najveći udeo na tržištu od skoro 19 odsto, iako je prodao tek 50 hiljada jedinica, što je za 20 odsto manje nego u istom mesecu 2015. 

Tokom cele godine zaključno sa oktobrom, Folksvagenova prodaja je opala za 3,0 procenta, što je pogoršanje u odnosu na septembarski pokazatelj kada je pad za devet meseci tekuće godine iznosio 1,0 odsto.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.