Uspešan lider balansira između brojki i slova
Violeta Ivanković, članica Izvršnog odbora ProCredit banke
ProCredit banka je u oktobru ove godine dobila novu članicu Izvršnog odbora, Violetu Ivanković. U smislu osnaživanja menadžment strukture Banke, ovo profesionalno „pojačanje” je zaista značajno – Violeta Ivanković ima preko 20 godina dugu i zavidnu karijeru u finansijskom sektoru u Srbiji
Ovu činjenicu bismo mogli da osvetlimo i iz perspektive značaja uključivanja žena u upravljačke strukture kompanija. Jer, iako mnogobrojne ozbiljne studije naglašavaju koliko su uspešna baš ona preduzeća kojima upravljaju žene, i dalje postoje jasno merljivi pokazatelji da društvo ne radi dovoljno na tome da podrži žene u „velikom biznisu“.
Izuzeci, svakako, postoje. A kompanije u kojima rade žene liderke sigurno vrlo dobro znaju zašto su rukovodeće pozicije poverile upravo njima. Sa Violetom Ivanković razgovarali smo o veoma zanimljivim temama: o novoj važnoj poslovnoj ulozi u ProCredit banci, o izazovima sa kojima se suočavaju žene u izvršnim odborima, o „balansiranju“ između „brojki i slova“, o tome šta je više a šta manje važno da bi te kolege ocenile kao uspešnog lidera.
Nije važno samo da li si došao do cilja, važno je i kako si to uradio
Biti deo menadžmenta jedne banke, koja je na našem finansijskom tržištu već izgradila prepoznatljiv imidž, ali koja je, veoma često, i „pionir“ različitih inovacija u poslovanju, izazovno je za Violetu.
Tokom svoje dosadašnje karijere u ProCredit banci učestvovala je u razvoju i implementaciji procedura vezanih za identifikovanje i procenu tržišnih, finansijskih i operativnih rizika, kao i procedura u domenu informacione bezbednosti. Interna revizija je takođe njeno polje interesovanja i rada. I ranije je bila zadužena za pružanje podrške Upravnom odboru i rukovodstvu Banke u ostvarivanju ciljeva, obezbeđujući objektivno mišljenje o postojećem sistemu internih kontrola, upravljanju rizicima i rukovođenju procesima.
„Sada, kao članica Izvršnog odbora, imam dodatni motiv – da sve što znam iskoristim i doprinesem ne samo ostvarenju poslovnih ciljeva, već i da utičem na unapređenje načina da se do ciljeva dođe“, kaže ona i dodaje da je „ženski princip“ važan u menadžmentu zbog ravnoteže. „Jedan od razloga je taj što žene često stavljaju u fokus način kako je nešto urađeno, a ne samo konačan rezultat. Mnogo je načina da se ciljevi ostvare, treba uvek birati one koji obezbeđuju višestruke benefite – i za kompaniju, i za članove tima, i za prirodno okruženje i društvenu zajednicu.“
Balans je drugo ime za uspeh
„Vrlo često se termini informacija i komunikacija poistovećuju. Međutim, radi se o dva principa: informacije su brojevi, one se jednosmerno šire, a kroz komunikaciju mora da se prođe, i glavom i srcem. Iako sam po vokaciji ekonomistkinja koja se oslanja na matematiku i na egzaktne brojke, svesna sam koliko su u poslu važne prave ’reči’, odnosno dobra komunikacija, baš na svim nivoima i na svim biznis relacijama.
To sam shvatila kroz rad u timovima, a posao u banci je uvek timski“, kaže Violeta i dodaje da je komunikacija univerzalno dobro bez kojeg nikada nema dobrih rezultata, bilo da ste član tima ili lider. „Nije pravilo, ali praksa je pokazala da je osećaj za komunikaciju svojstveniji ženama.
Mislim da to ima veze sa ženskom prirodom koja je empatična, multipraktična i visoko senzitivna. Možda moje kolege nekada i nisu ’presrećne’ što u isto vreme obraćam pažnju i na detalje i na širu sliku, ali, ako se zahtevi i ciljevi adekvatno iskomuniciraju, očekivani rezultati se brže ostvaruju.”
Lider mora da oseti kako se korača „u cipelama“ kolega
Ona ističe da upravo svojim primerom i načinima rešavanja zadataka i poslovnih izazova želi da motiviše i inspiriše kolege, da im pomogne da reše neku poteškoću ili skrate put do cilja. Sve su to, kaže ona, zapravo fine i suptilne komunikacijske veštine. „Empatija, ali i svest o tome da uvek i od svih možemo nešto novo da naučimo, ključni su za timski uspeh“.
Kao nova članica Izvršnog odbora ProCredit banke, sa trojicom svojih kolega, trudiće se da u narednom periodu potvrdi i osigura stabilnu poziciju Banke u odnosu na sve kategorije klijenata. Takođe, motivisana je razvojnim strategijama koje za cilj imaju dalju digitalizaciju bankarskih usluga, promovisanje štednje, stimulativnu kreditnu politiku za biznis klijente koji se opredeljuju za održivo poslovanje, kao i za poslovanje u skladu sa ESG principima. Računa na svoj tim, ali istom tom timu stajaće na raspolaganju za svaku vrstu pomoći i motivacije, oslanjajući se na čvrste brojke i iskrene, prijateljske reči.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs