Kompanija MOL Serbia učestvovala je ove godine na LookUp 2 konferenciji na Kopaoniku kako bi prenela iskustva koja MOL Grupa godinama gradi na polju zelene energije i održivog snabdevanja naftnim derivatima u regionu CIE čiji deo je i Srbija.
Generalni direktor kompanije MOL Serbia, Milenko Janković u okviru panela „Kritični materijali, odgovorna i održiva ekonomija“ premijerno najavio novi projekat koji su zajedno pokrenuli stručnjaci iz MOL Serbia i MOL Grupe – dual fuel tehnologiju: dizel + TNG i predstavio niz strateški definisanih projekata koji imaju za cilj da transformišu tradicionalne operacije zasnovane na fosilnim gorivima.
„Kombinacijom Dizel goriva i tečnog naftnog gasa ostvaruje se više prednosti: značajno smanjenje emisije štetnih gasova (20% – 50%), povećanje snage motora, ali se ostvaruje i značajna finansijska ušteda – kod transportera čak i do 10€ na 100km.
Važno je istaći da za ovu tehnologiju sva neophodna infrastruktura već postoji i u Srbiji i u ostalim zemljama, te stoga predstavlja jedno od prelaznih rešenja za smanjenje emisije CO2 koje je gotovo odmah primenjivo. Upotrebom ove tehnologije motori starije generacije tipa Euro 3 i Euro 4 sada zadovoljavaju standarde Euro 6, jer dodavanje TNG omogućava bolje sagorevanje dizela koje ide i do 95%, što direktno utiče na smanjenje emisije štetnih gasova.“ rekao je Milenko Janković, generalni direktor kompanije MOL Serbia.
Tokom svog izlaganja gospodin Janković se dotako i strategije i rekao da je MOL Grupa još pre par godina predstavila ažuriranu SHAPE TOMORROW 2030+ strategiju u kojoj kompanija definiše cilj da bude jedan od pokretača procesa energetske transformacije u regionu CIE. Jedan od ključnih elemenata ove strategije je da će MOL kao grupa potrošiti svaki drugi dolar na održive projekte do 2030.
Takođe, uložiće i milijardu dolara u projekte koji podržavaju cirkularnu ekonomiju. Cilj MOL Grupe, a i svih članica u zavisnosti od zakonodavnog okvira svake zemlje, je da se ubrza transformacija koja je već započela 2016. kako bi do 2050. postala neutralna kada je ugljenik u pitanju u smislu apsorpcije i emisije ugljenika.
Kada se govori o tržištu Srbije, Milenko Janković je najavio da „Kompanija MOL Serbia ima spreman projekat za implementaciju ultra brzih punjača na svim autoputskim pravcima u zemlji na kojima imamo stanice.
Naš plan u Srbiji je da se do kraja 2024. ovaj projekat implementira na našim stanicama blizu graničnih prelaza ka susednim zemljama, a do sredine 2025. i na svim ostalim targetiranim lokacijama u okviru MOL mreže.
MOL Serbia je ovom projektu pristupio po ugledu na evropske zemlje sa razvijenom mrežom elektro punjača. Naš cilj je da se korisnicima pružiti najkomfornije iskustvo i u pogledu trajanja samog punjenja i fleksibilnosti koju želimo da omogućimo, te smo u pripremi ovog projekta uvažili poslednja znanja iz Evrope i najsavremeniju opremu dostupnu na svetskom tržištu.“
Na panelu „Kritični materijali, odgovorna i održiva ekonomija“ koji je moderirala Ivana Čkonjević, novinarka RTS, pored generalnog direktora MOL Serbia, Milenka Jankovića, učestvovali su i Predrag Mijatović, zamenik direktora Geološkog zavoda Srbije; Simon Franko, generalni direktor, BASF Adriatic; Prof. dr Čedomir Beljić, profesor Rudarsko-geološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Tomislav Mićović, generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija Srbije.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Digitalno restauriran filmski klasik „Virdžina“ (Centar film) iz 1991. godine, u režiji i po scenariju Srđana Karanovića, premijerno je prikazan u Jugoslovenskoj kinoteci pred mnogobrojnom publikom i u prisu...
U duhu meseca novembra, kada brkovi postaju simbol podrške i solidarnosti, kompanija dm organizovala je nezaboravno dm Movember stand-up veče u okviru svoje tradicionalne kampanje posvećene muškom zdravlju. ...
Zdravlje i zdrave životne navike predstavljaju sve veći izazov za mlade, a na tom putu potrebni su im kredibilni saveznici, zaključak je konferencije o fizičkom i mentalnom zdravlju mladih u organizaciji pla...
U Beogradu su 20.11.2024., na Međunarodni dan deteta, u Marsh Open Space-u proglašene „Kampanje sa svrhom 2024“ – najbolje društveno odgovorne kampanje u Srbiji.
Festival "KAMPANJE SA SVRHOM 2024" je po čet...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok