Skoro 400 srpskih kompanija učetvovalo je ove godine na 22 međunarodna sajma u inostranstvu, održano je više od 13.000 sastanaka sa poslovnim partnerima, a dogovoreni izvozni poslovi premašili su 75 miliona evra, saopštila je Privredna komora Srbije (PKS).
U saradnji sa Razvojnom agencijom Srbije (RAS), Privredna komora je organizovala učešće srpske privrede na 20 takvih međunarodnih sajmova.
Rukovodilac Centra za sajmove PKS Jovanka Ćalina rekla je da je plan da se u narednoj godini održi isto nivo promocije izvozne ponude srpskih kompanija na vodećim sajmovima.
„Kada pravimo plan sajmova, uvek uzimamo u obzir tržišta na kojima su traženi srpski proizvodi i srpske kompanije, ali i ona koja imaju potencijal da se izvoz proizvoda iz Srbije širi na ceo određeni region“, istakla je ona.
Dodala je da su izvozno orijentisane kompanije više nego ikada zainteresovane za sajmove, za direktne sastanke i kontakte sa potencijalnim kupcima i priliku da dođu do novih tržišta, jer je „teško samo kroz onlajn kanale doći do novih poslova“.
Podsetila je da su se u 2023. godini kompanije iz Srbije predstavile na vodećim svestkim sajmovima među kojima su: PRODEXPO u Moskvi, GULFOOD u Dubaiju, PROWEIN u Diseldorfu, PLMA u Amsterdamu, GITEX u Dubaiju, ANUGA u Kelnu, AGRITECHNICA u Hanoveru i drugi.
„Svake godine nastojimo da organizujemo nastup domaće privrede na nekom novom tržištu. Tako su ove godine naši privrednici prvi put izlagali na Međunarodnom sajmu prehrambene industrije u Kraljevini Saudijskoj Arabiji. Ovo tržište predstavlja jedno od najprivlačnijih na Bliskom istoku i pruža šansu srpskoj privredi za značajniji plasman poljoprivrednih proizvoda, pre svega smrznutog voća i povrća, kao i svežeg voća“, kazala je Ćalina.
Dodala je da postoji velika šansa za plasman poljoprivrednih proizvoda iz Srbije na saudijsko tržište što se, posebno odnosi na žito, ječam, kukuruz, soju, pirinač, razne vrste semena/ulja, kao i na farmerski uzgoj stoke.
Inovacioni hab otvoren u PKS-u