Apatinska pivara se može pohvaliti da je racionalnim trošenjem u poslednjih pet godina za čak 22% smanjila potrošnju energije
Apatinska pivara sredinom ove godine predstavila je najznačajnije rezultate u domenu održivosti, koje su ostvarili tokom protekle godine, a koji su objavljeni u Izveštaju o održivosti sa sada već tradicionalnim nazivom: „Dali smo održivu reč”.
U fokusu ove kompanije u proteklom periodu bili su: energetska efikasnost, solarni paneli, kogeneracija, reciklaža ambalažnog otpada, odgovorna konzumacija i briga o zaposlenima.
Istovremeno, svi rezultati koje su ostvarile pivare članice Molson Coors izdvojeni su u globalnom izveštaju „Our Imprint Report” za 2022. godinu koji je objavljen u julu mesecu, naglašavajući napredak ostvaren u odnosu na strategiju koja je usmerena na brigu o ljudima i planeti.
„Uzimajući u obzir sve urgentnije globalne izazove u oblasti životne sredine, postavljamo sve ambicioznije ciljeve kada su u pitanju naš vodeni, klimatski i ambalažni pečat. Voda je ključna za naš proces proizvodnje, te veliku pažnju posvećujemo efikasnoj upotrebi ovog dragocenog prirodnog resursa. Izgradnjom sopstvenog postrojenja za preradu otpadnih voda dostigli smo izuzetan uspeh – nakon što je iskoristimo u svom proizvodnom procesu, prirodi vraćamo čistu vodu, a u tom celom procesu proizvodimo i zelenu energiju. Kada je reč o upotrebi energije, usmereni smo na stalno poboljšanje energetske efikasnosti kroz smanjenje i optimizaciju potrošnje toplotne energije, struje i vode“, kaže Igor Vukašinović, generalni direktor Apatinske pivare.
ENERGETSKA EFIKASNOST I SOLARNI PANELI
Sumirajući rezultate u proteklom periodu, Apatinska pivara se može pohvaliti da je racionalnim trošenjem u poslednjih pet godina za čak 22% smanjila potrošnju energije. Sva otpadna voda prerađuje se i kao nusproizvod, i od te prerade dobija se biogas od kojeg se pomoću kogenerativnog postrojenja proizvodi električna i toplotna energija, što predstavlja odličan primer cirkularne ekonomije.
Nakon projekata instalacija kogenerativnog postrojenja i toplotnih pumpi, Apatinska pivara je nastavila sa primenom strategije održivog razvoja smanjenja potrošnje energije iz fosilnih goriva i povećanja udela energije iz obnovljivih izvora u ukupnoj potrošnji instalacijom solarne elektrane snage 100 kW na krovovima postrojenja za preradu otpadnih voda. Solarna elektrana je puštena u rad u oktobru 2023. Očekivana godišnja proizvodnja elektrane je 90.000 kWh, a očekivano smanjenje emisije CO2 je 120 tona godišnje.
Solarna elektrana snage 100 kW postavljena je na krovovima postrojenja za preradu otpadnih voda
KAMPANJA „KAD PIJEM, NE VOZIM“ BILA JE DEO SVIH VEĆIH LETNJIH FESTIVALA
Apatinska pivara je već 17. godina posvećena kampanji „Kad pijem, ne vozim“. U partnerstvu sa Upravom saobraćajne policije i Agencijom za bezbednost saobraćaja promoviše odgovornu konzumaciju i apeluje na vozače da brinu o svojoj bezbednosti. Ove godine su sa partnerima akcije bili prisutni na svim većim letnjim festivalima: na Belgrade Beer Festu, Danima piva u Zrenjaninu, kao i prvi put na Drinskoj regati.
Na svim ovim festivalima cilj je bio da na zabavan način podsete potrošače koliko je odgovorna konzumacija alkohola važna, naročito kada je vožnja u pitanju i kakve posledice alkohol može da izazove ukoliko se odgovornost stavi u drugi plan.
U okviru kampanje „Kad pijem, ne vozim“ Apatinska pivara je u septembru Upravi saobraćajne policije u Apatinu donirala 20 alkometara najnovije generacije. Tokom svih ovih godina u okviru programa sprečavanja prekomerne konzumacije alkohola Apatinska pivara uložila je preko 150.000 evra u nabavku 175 alkometara i 50.000 usnika za alkometre.
Agencija za bezbednost saobraćaja je ove godine dodelila plakete damama koje su najviše doprinele bezbednosti saobraćaja u prethodnom periodu. Priznanja je dobilo 12 žena, među kojima je i menadžerka korporativnih komunikacija Apatinske pivare Slobodanka Cucić. Ovo predstavlja rezultat entuzijazma i čvrstog partnerstva u sklopu kampanje „Kad pijem, ne vozim“, koju već godinama Apatinska pivara gradi sa Upravom saobraćajne policije MUP-a Srbije i Agencijom za bezbednost saobraćaja.
U okviru programa sprečavanja prekomerne konzumacije alkohola Apatinska pivara dosad je uložila preko 150.000 evra u nabavku 175 alkometara i 50.000 usnika za alkometre
NAGRADA KAKTUS ZA KAMPANJU BEZBEDNOSTI U SAOBRAĆAJU
Apatinska pivara osvojila je nagradu Kaktus za kampanju „Kad pijem, ne vozim“, u kategoriji pojedinačni radovi – social media, na devetom festivalu integrisanih komunikacija KAKTUS 2023.
Ovog leta Apatinska pivara je na duhovit i kreativan način skrenula pažnju da to da svi vozači dobro razmisle pre nego sednu za volan ukoliko su pre toga konzumirali alkohol. Na bilbordima širom Srbije, kao i na društvenim mrežama, bile su postavljene pogrešne poruke, poslate u pogrešne chat grupe.
Mnogima se sigurno desilo da nakon dobrog provoda u gradu, uzmu telefon i uz puno pogrešno napisanih reči „otvore“ svoju dušu i kome treba i kome ne treba. Takve poruke smo sigurno svi nekad dobili ili poslali bivšoj ili bivšem, šefu umesto kolegi ili podelili pogrešan sadržaj u nekoj od brojnih viber-grupa.
Poruka kampanje je da ukoliko popijete, unapred planirate povratak kući jer imate toliko opcija za bezbedan povratak – taksi, autobus, šetnja, safety driver.
SVETSKI DAN ODGOVORNE KONZUMACIJE OBELEŽEN U KRAGUJEVCU
Svetski dan odgovorne konzumacije piva Apatinska pivara je obeležila u Kragujevcu, gde su promoteri bezbedne vožnje svim posetiocima kroz zanimljive aktivacije sa „pijanim naočarima“ pokazivali zbog čega je važno da ukoliko popijete alkohol odaberete alternativni prevoz do kuće. U okviru kampanje „Kad pijem, ne vozim“, Jelen tim je tokom vikend provoda u gradu ljubiteljima Jelen piva poklanjao i besplatne taksi vaučere kako bi osigurao bezbedan povratak iz dobrog provoda.
Reciklaža i očuvanje životne sredine, su u fokusu Apatinske pivare. Nakon završetka ovogodišnje manifestacije Drinska regate, zahvaljujući „Jelen eko-patroli“ i Sekopaku, u okviru akcije „Recikliraj, uživaj i Drinu od otpada sačuvaj” na reciklažu je poslato nešto više od pola tone ambalažnog otpada. Ove godine su zbog rekordnog broja posetilaca postavili čak 40 kanti za selekciju otpada. Tokom spusta Jelen eko-patrola je kao i svake godine bila na čamcima. U saradnji sa Sekopakom, sva sakupljena ambalaža je poslata na reciklažu.
PRIKUPLJENA TONA ČEPOVA U AKCIJI „ČEP ZA HENDIKEP”
U akciji prikupljanja čepova „Čep za hendikep”, koju Apatinska pivara već tradicionalno realizuje punih osam godina, prikupljena je tona krunskih čepova. Čepovi su prikupljeni u saradnji sa partnerima i ugostiteljima sa kojima Apatinska pivara sarađuje, ali i u okviru nagradne igre „Apatinsko nagrađuje”, gde su svi čepovi koji su se našli u kovertama uvršteni u akciju „Čep za hendikep”. Na samom klasiranju čepova iz koverti bile su angažovane osobe sa invaliditetom, koje su pomogle da se i ti čepovi iskoriste za ovu humanu akciju.
ZAPOSLENI UVEK AKTIVNI NA HUMANITARNIM TURNIRIMA
Kao i svake godine, tim Apatinske pivare učestvuje na svim BELhospice turnirima. Ove godine devojke su se nadmetale u kuglanju za Dan žena, dok je trkačka ekipa učestvovala na 36. Beogradskom maratonu, u disciplinama polumaraton, trka na 10 km i trka zadovoljstva. Turniri su uvek dobra prilika da se pokaže fizička kondicija, ali i timski duh. Timovi pivare osvojili su dva pehara i postali šampioni na održanom turniru u fudbalu. Zaposleni se uvek rado odazivaju ovakvim manifestacijama koje ih dodatno zbliže u humanoj misiji donacije za onkološke pacijente.
TOP EMPLOYER
Apatinska pivara je ove godine dobila prestižni sertifikat Top Employer. Dobijanje ovog značajnog sertifikata znači da je globalno priznata kompanija po svojoj izvrsnoj praksi sa zaposlenima. Stvaranje okruženja za rast zaposlenih i razvoj zajednice u kojoj posluje su vrednosti koje su ugrađene u kulturu poslovanja Apatinske pivare. Pored priznanja dobijenog na lokalnom nivou, evropski logo na nivou Molson Coors-a potvrđuje da u celoj kompaniji neguju kulturu u kojoj cene i poštuju razlike i veruju da su različitost i inkluzija ključ za promovisanje pobedničke timske kulture.
Apatinska pivara je ove godine dobila prestižni sertifikat Top EmployerFoto: Apatinska pivara
FAMILY FRIENDLY KOMPANIJA
Jedna od ključnih vrednosti Apatinske pivare je „Ljudi su na prvom mestu“. Podrška porodici, odnosno ravnoteži između privatnog i poslovnog života, veoma je važna, tako da je pivara nosilac prestižnog Family Friendly sertifikata, i to kao prva kompanija u Srbiji u sektoru robe široke potrošnje. U protekloj godini uveli su i nove benefite za kolege, kao što su više slobodnih dana za zaposlene čija deca polaze u prvi razred osnovne škole ili prvi put u vrtić, širok koncept rada na daljinu, „letnji petak“, više slobodnih dana za novopečene tate ili briga o majkama koje se vraćaju na posao nakon porodiljskog. Sve su to mere koje su odabrali zaposleni i koje su u ovom izazovnom vremenu potrebne jednoj modernoj porodici.
HUMANOST APA KULINARA
Zaposleni u Apatinskoj pivari pravili su štrudle, kiflice, lazanje, torte, baklave, proje i rolate za prvi humanitarni bazar za zaposlene, koji je održan u Beogradu i Apatinu. Pobednicama su uručene zlatne kašike i kulinarske kape. Cela akcija je bila prodajnog karaktera, a APA kulinari su uspeli da sakupe novac koji su donirali u humanitarne svrhe.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Digitalno restauriran filmski klasik „Virdžina“ (Centar film) iz 1991. godine, u režiji i po scenariju Srđana Karanovića, premijerno je prikazan u Jugoslovenskoj kinoteci pred mnogobrojnom publikom i u prisu...
U duhu meseca novembra, kada brkovi postaju simbol podrške i solidarnosti, kompanija dm organizovala je nezaboravno dm Movember stand-up veče u okviru svoje tradicionalne kampanje posvećene muškom zdravlju. ...
Zdravlje i zdrave životne navike predstavljaju sve veći izazov za mlade, a na tom putu potrebni su im kredibilni saveznici, zaključak je konferencije o fizičkom i mentalnom zdravlju mladih u organizaciji pla...
U Beogradu su 20.11.2024., na Međunarodni dan deteta, u Marsh Open Space-u proglašene „Kampanje sa svrhom 2024“ – najbolje društveno odgovorne kampanje u Srbiji.
Festival "KAMPANJE SA SVRHOM 2024" je po čet...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok