Kada se osvrnemo na 2023. godinu i sve ono što smo zajedno uradili, možemo samo da poželimo i da se potrudimo da nam i naredna godina bude u znaku #LikeABosch društvene odgovornosti
Sve je počelo davne 1886. godine, kada je Robert Boš u temelje poslovanja naše kompanije stavio održivost, odgovornost prema zajednici i očuvanje životne sredine. On tada nije samo kreirao osnovu za jednu od najvećih tehnoloških kompanija na svetu, već je i svojim saradnicima usadio snažan osećaj odgovornosti prema zajednici i okolini. Danas, zajedno sa skoro 4.000 zaposlenih na dve lokacije, Bosch u Srbiji kroz brojne društveno odgovorne projekte i aktivnosti pokazuje da je taj osećaj i dalje srž poslovanja i kulture kompanije.
Svojim tehnologijama Bosch širom sveta unapređuje i olakšava živote ljudi, a aktivnosti društveno odgovornog poslovanja tome dodatno doprinose.
ODRŽIVOST I BRIGA O OKRUŽENJU
Karbonska neutralnost i korišćenje obnovljivih izvora energije
Još 2020. godine Bosch je postao prva industrijska kompanija koja posluje na globalnom nivou, a koja je postigla karbonsku neutralnost na više od 400 lokacija širom sveta (opseg 1 i 2), uključujući i Srbiju. Lokacije kompanije više nemaju ugljenični otisak, što se postiže kroz kontinuirano ulaganje u energetsku efikasnost, povećavanje udela obnovljivih izvora energije, korišćenje zelene električne energije i nadoknađivanje neizbežne emisije ugljovodonika. Obe lokacije naše kompanije u Srbiji, u poslovnom parku Airport City na Novom Beogradu i u fabrici u Pećincima, snabdevaju se isključivo iz karbonski neutralnih, obnovljivih izvora energije.
Naša kompanija je usmerena i na smanjenje upotrebe plastike, a kao jedan od lokalnih primera izdvaja se novo ekološko pakovanje Aerotwin brisača koji se proizvode u fabrici u Pećincima. Svi delovi pakovanja su oslobođeni plastike i mogu da se recikliraju, dok je unutrašnji zaštitni deo izrađen od drvenih vlakana koja potiču iz šuma kojima se održivo upravlja. Uvođenjem ovih pakovanja ne samo da se znatno smanjuje emisija ugljen-dioksida, već se koristi i 350 tona plastike manje na godišnjem nivou.
Pošumljavanje i ekološke akcije
Održivo poslovanje je nezamislivo bez brige o životnoj sredini, a Bosch se često uključuje i inicira akcije koje za cilj imaju poboljšanje našeg okruženja.
Ponosni smo što smo se i ove godine našli na listi Zelenih kompanija na događaju Serbia Business Run i svojim učešćem doprineli Trci za šume – inicijativi da se do 2025. godine na teritoriji naše zemlje posadi 100.000 sadnica. Čak 260 naših kolega učestvovalo je u trci, a za svakog trkača donirali smo po sadnicu, koja će u saradnji sa Fondacijom „Ana i Vlade Divac“ korenje pustiti na teritoriji Zrenjanina.
Zajedno sa udruženjem Discover Serbia, koje već dugi niz godina organizuje volonterske akcije širom naše zemlje, uz druženje i promovisanje zdravih navika i dobrih odnosa između ljudi i timova, ove godine smo organizovali dve velike ekološke akcije u Specijalnom rezervatu prirode „Obedska bara“. Više od 300 Bosch volontera učestvovalo je u ovim inicijativama i svojim radom doprinelo održavanju šuma, izradi rekvizita za igru, kao i čišćenju teško dostupnih delova bare, kako na kopnu, tako i na vodi.
SVI DELOVI EKOLOŠKOG PAKOVANJA AEROTWIN BRISAČA, KOJI SE PROIZVODE U FABRICI U PEĆINCIMA, OSLOBOĐENI SU PLASTIKE I MOGU DA SE RECIKLIRAJU
Obrazovanje je jedan od glavnih stubova svakog društva i njegovo unapređenje ključno je za razvoj mladih generacija i njihovu spremnost za budućnost. Naša kompanija na tom polju sprovodi niz inicijativa kroz partnerstva sa obrazovnim ustanovama, donacije i mentorske programe.
Opremanje srednjoškolskih „mejkerslabova“
Kroz nacionalno partnerstvo sa Grupom za obrazovanje, ove godine smo se pridružili sjajnoj inicijativi opremanja srednjoškolskih „mejkserslabova“, inovativnih multidisciplinarnih prostora u kojima učenici i nastavnici zajedno istražuju, stvaraju i povezuju se sa lokalnom i širom zajednicom. Osmišljeni prema modelu učionica budućnost i opremljeni savremenom opremom prema potrebama svake škole, oni omogućavaju da se na inovativan način povezuje školsko gradivo sa savremenim kontekstom, a u tome srednjoškolcima širom Srbije sada pomažu i Bosch alati.
Saradnje sa fakultetima
Pored podrške srednjim školama, aktivno ulažemo i u unapređenje iskustva studenata na fakultetima kao što su Elektrotehnički fakultet i Mašinski fakultet u Beogradu, Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu i Elektronski fakultet u Nišu. Podrška se, pored finansijskih ulaganja, zasniva i na informisanju studenata i omogućavanju direktne povezanosti i interakcije sa stručnjacima iz industrije. Kroz različite inicijative, predavanja i diskusije, naši Bosch eksperti dele svoje znanje i iskustvo sa studentima, čime podstiču njihovu dalju edukaciju i usmeravaju ih ka aktuelnim poslovnim trendovima.
Mentorski programi
Podržali smo i mentorski projekat Karijera 4.0, koji je pokrenula Inicijativa „Digitalna Srbija“, a koji učenicima četvrte godine srednjih škola pruža priliku da upoznaju različite mogućnosti za dalje školovanje i izbor karijere u digitalnoj ekonomiji. Kroz mentorske sesije, deset stručnjaka naše kompanije deli svoje lične priče i iskustva sa mladima, pomažući im da odrede svoj dalji karijerni put. Ova inicijativa nije samo mentorska, već predstavlja i most između obrazovnog sistema i stvarnih potreba industrije, stvarajući jasniju sliku o mogućnostima koje pruža digitalna ekonomija.
BRIGA O NAJMLAĐIMA
Ulaganje u mlade generacije predstavlja osnovu društvene odgovornosti i oduvek se nalazi u fokusu naše kompanije. Naša kompanije je ove godine podržala i veliki broj projekata koji su posvećeni unapređenju bezbednosti, obrazovanja i zdravlja najmlađih.
Bezbednost u saobraćaju
Kao kompanija čiji su koreni u automobilskoj industriji, bezbednost dece u saobraćaju jedan je od naših prioriteta. Ove godine smo postali ponosni partner kampanje „Zebra na oprezu“, koja za cilj ima podizanje svesti o bezbednosti dece u saobraćaju i edukovanje najmlađih o tome kako da ostanu sigurni na putevima. Kroz razne edukativne i interaktivne sadržaje, mališanima se pruža mogućnost da razvijaju ključne veštine potrebne za bezbedno učestvovanje u saobraćaju.
Opremanje zdravstvenih institucija i vrtića
Ulaganja kompanije se ne zaustavljaju samo na bezbednosti, već se šire i na poboljšanje uslova u obrazovnim i zdravstvenim institucijama u kojima borave najmlađi. Kroz donacije naših klima-uređaja za nekoliko institucija, želeli smo da direktno doprinesemo stvaranju boljeg okruženja za odrastanje.
Saradnja sa nevladinim sektorom
I ove godine smo nastojali da podržimo rad brojnih udruženja i nevladinih organizacija koje svojim projektima i aktivnostima unapređuju položaj dece, pogotovo one koja pripadaju ugroženim grupama. Posebno smo ponosni na saradnje sa SOS Dečijim selima, Centrom za unapređenje društva i Centrom „Zvezda“, organizacijama koje čine boljim i srećnijim živote dece i mladih bez roditeljskog staranja, osnažuju porodice u riziku i doprinose osamostaljivanju mladih iz ranjivih grupa.
ZAPOSLENI KAO CSR AMBASADORI
Sve ove inicijative koje podržavamo i u koje ulažemo ne bi bile moguće bez ključne komponente – naših kolega. Ponosni smo na njihovo angažovanje, vrednosti koje delimo i to što doprinose inspirativnim inicijativama.
Humanitarne sportske aktivnosti
Jedna od inicijativa koje smo i ove godine rado podržali bio je UNICEF humanitarni fer-plej turnir u basketu. Naše kolege su u dva tima udružili snage ne samo radi postizanja poena, već i prikupljanja sredstava za nabavku nameštaja, opreme i edukativnog materijala za vrtiće širom Srbije.
Takođe, povodom Međunarodnog dana žena, koleginice su učestvovale u humanitarnom BELhospice turniru u kuglanju tokom koga su pokazale svoje sportske veštine, ali i doprinele cilju prikupljanja sredstava za besplatno palijativno zbrinjavanje onkoloških pacijenata i dece sa dijagnozama neizlečivih bolesti u Beogradu.
Akcije za one kojima je to najpotrebnije
Naše kolege su solidarnost pokazale i učešćem u humanitarnim akcijama kao što je prikupljanje garderobe za odrasle sugrađane ometene u razvoju. Ni naši četvoronožni prijatelji nisu zanemareni, pa smo tako i ove godine prikupljali hranu i sredstva za higijenu za životinje o kojima brine udruženje Animal Rescue Serbia. Takođe, naš tim je tradicionalno pokazao veliko srce i tokom praznične sezone, kroz donacije novogodišnjih paketića za decu u bolnicama i decu bez roditeljskog staranja koja borave u ustanovama širom Srbije.
Kada se osvrnemo na 2023. godinu i sve ono što smo zajedno uradili, možemo samo da poželimo i da se potrudimo da nam i naredna godina bude u znaku #LikeABosch društvene odgovornosti.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Digitalno restauriran filmski klasik „Virdžina“ (Centar film) iz 1991. godine, u režiji i po scenariju Srđana Karanovića, premijerno je prikazan u Jugoslovenskoj kinoteci pred mnogobrojnom publikom i u prisu...
U duhu meseca novembra, kada brkovi postaju simbol podrške i solidarnosti, kompanija dm organizovala je nezaboravno dm Movember stand-up veče u okviru svoje tradicionalne kampanje posvećene muškom zdravlju. ...
Zdravlje i zdrave životne navike predstavljaju sve veći izazov za mlade, a na tom putu potrebni su im kredibilni saveznici, zaključak je konferencije o fizičkom i mentalnom zdravlju mladih u organizaciji pla...
U Beogradu su 20.11.2024., na Međunarodni dan deteta, u Marsh Open Space-u proglašene „Kampanje sa svrhom 2024“ – najbolje društveno odgovorne kampanje u Srbiji.
Festival "KAMPANJE SA SVRHOM 2024" je po čet...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok