Moravacem je deo vodeće globalne grupe CRH – jednog od najvećih proizvođača građevinskih materijala u svetu. CRH zapošljava 75.800 ljudi na oko 3.160 lokacija širom sveta, a posluje u 29 zemalja. CRH je najveći proizvođač građevinskog materijala u Severnoj Americi, regionalni lider u Evropi i zauzima stratešku poziciju u Aziji
Cementara Moravacem smeštena je u centralnoj Srbiji, u selu Popovac, blizu Paraćina, 170 km južno od Beograda. Godišnji kapacitet cementare iznosi 1.350.000 tona cementa i veziva. U tri fabrike betona pored Beograda, u Krnjači, Dobanovcima i Zemunu, proizvodimo i prodajemo različite vrste visokokvalitetnog betona sa različitim klasama čvrstoće. Poseban sektor u Moravacemu, organizovan u okviru ćerke firme Sapphire, ima dugogodišnje iskustvo u tretmanu i proizvodnji alternativnih goriva iz sortiranog komunalnog otpada.
STRATEGIJA ODRŽIVOSTI
Kompanija Moravacem postavila je održivost u središte svoje strategije i poslovnog modela i posvećena je odgovornom i etičkom upravljanju svim aspektima poslovanja koji se odnose na sve zainteresovane strane. Obavezali smo se da radimo sa svim našim strateškim partnerima na izgradnji i održavanju odnosa međusobnog poštovanja i poverenja. Naš cilj je da doprinesemo poboljšanju kvaliteta života naših zaposlenih, njihovih porodica i zajednica u blizini naših postrojenja.
CILJEVI I PRIORITETI
Naša svrha kao kompanije je ono zbog čega postojimo, što nas inspiriše i motiviše da isporučujemo vrednosti i stvaramo održiva rešenja za našu planetu i ljude. Da bismo to ostvarili rukovodimo se principima i vrednostima koji su nama najvažniji: ljudi, integritet, učinak i inovativnost.
Strategija društveno odgovornog poslovanja predstavlja krovni dokument koji obuhvata sve aspekte poslovanja, povezuje svrhu i vrednosti kompanije sa prioritetnim oblastima angažovanja, definiše teritorijalni fokus, kao i zainteresovane strane.
Strategijom su definisane glavne oblasti delovanja i sprovođenja društveno odgovornih inicijativa u cilju održivog poslovanja:
– Edukacija i razvoj;
– Zdravlje i bezbednost;
– Životna sredina i održivost;
– Rešenja (podrška rešenjima za građevinu);
– Inkluzija i različitost
Kako je strategija usmerena pre svega na ciljeve i mehanizme angažovanja u lokalnoj zajednici u Popovcu i Paraćinu, verujemo da građani u nama već prepoznaju partnera koji je spreman da u svoje ciljeve uključi i interese i potrebe zajednice u kojoj posluje.
DRUŠTVENA ODGOVORNOST
Kompanija Moravacem sprovodi brojne projekte i akcije u cilju održavanja aktivnog dijaloga sa svim interesnim grupama kao partner od poverenja. Na redovnim godišnjim sastancima (Community Advisory Panel – CAP), koji se organizuju dva puta u toku godine, sa predstavnicima lokalne zajednice, menadžment kompanije dobija najznačajnije povratne informacije, kao i predloge inicijativa od strane lokalne zajednice za unapređenje kvaliteta života meštana, koji se dalje razmatraju i sprovode, ukoliko su usklađeni sa kompanijskim strateškim planovima i ciljevima.
Cementara u Popovcu je tri puta bila dobitnik prestižne nacionalne nagrade „Virtus“ za doprinos razvoju lokalne zajednice, za 2018, 2011. i 2007. godinu.
Ova nagrada predstavlja priznanje koje se dodeljuje kompanijama koje ulažu u opšte dobro i koje daju značajan doprinos razvoju filantropije u svojim lokalnim zajednicama.
Partnerstvo za budućnost
Već četrnaest godina zaredom Moravacem organizuje konkurs „Partnerstvo za budućnost“ sa ciljem da podrži različite inicijative u funkciji razvoja iz oblasti koje kompanija strateški podržava, a to su: edukacija dece i mladih; inicijative vezane za unapređenje životne sredine i rešenja koja doprinose poboljšanju nivoa kvaliteta života meštana iz lokalne zajednice Popovac i neposredne okoline. Konkursom se nagrađuju nevladine organizacije, udruženja građana i institucije registrovane na teritoriji opštine Paraćin.
Ove godine obeležili smo „Dan kompanije“, tj. 125 godina postojanja cementare u Popovcu i tom prilikom pozvali sve naše zaposlene, njihove porodice, poslovne partnere, predstavnike lokalne i mesne zajednice, da svi zajedno, u jednoj neformalnoj atmosferi, provedemo dan u fabrici. Tom prilikom potpisan je Memorandum o saradnji sa predsednikom opštine Paraćin i zvanično su predati sportski tereni koji se nalaze u blizini fabrike – mesnoj zajednici Popovac, na korišćenje.
Svake godine u fabrici organizujemo „Eko-dan“ – dan kada zovemo u posetu naše najmlađe komšije i sprovodimo različite eko-aktivnosti i radionice vezana za oblast životne sredine.
Ove godine “Eko-dan“ je uključivao sadnju 150 stabala unutar fabričkog kruga.
Pozvali smo đake iz osnovnih škola „Branko Radičević“ u Popovcu i „Radoje Domanović“ u Paraćinu, da zajedno sa našim zaposlenima i predstavnicima lokalne zajednice posadimo stabla. Svako drvo obeležili smo pločicama sa imenom i prezimenom osobe koja ga je posadila, i na taj način omogućili da svako ko je učestvovao u ovoj akciji „ima svoje drvo“, koje će nastaviti da raste i pruža zdravlje, lepotu i hlad budućim generacijama.
Značajnu saradnju uspostavili smo sa Regionalnim inovacionim startap centrom (RISC) u Paraćinu, čiji je cilj da na lokalu kreira povoljno poslovno okruženje za pokretanje inovacionih biznisa. Podržavajući inovacioni startap centar, naša kompanija daje vetar u leđa i podršku mladima na lokalu koji žele da se dodatno edukuju, realizuju nove poslovne ideje i inicijative, učestvuju u konferencijama i predavanjima na razne teme iz oblasti ekologije, biznisa, nauke, IT-ja i sl. Prošle godine naša kompanija je u RISC-u organizovala konferenciju sa temom „Upotreba alternativnih goriva u cementnoj industriji“. Cilj ovog edukativnog panela, na kome su učestvovali eminentni stručnjaci iz svojih oblasti, bio je da ukaže na činjenicu da cementna industrija može puno da pomogne u upravljanu otpadom, kako lokalnim samoupravama, tako i industriji u Srbiji. Želeli smo da se ovim događajem dodatno unapredi komunikacija između svih učesnika i zainteresovanih strana, pokaže transparentnost i otvorenost u poslovanju, a samim tim i odgovornost prema lokalnoj zajednici i društvu.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Digitalno restauriran filmski klasik „Virdžina“ (Centar film) iz 1991. godine, u režiji i po scenariju Srđana Karanovića, premijerno je prikazan u Jugoslovenskoj kinoteci pred mnogobrojnom publikom i u prisu...
U duhu meseca novembra, kada brkovi postaju simbol podrške i solidarnosti, kompanija dm organizovala je nezaboravno dm Movember stand-up veče u okviru svoje tradicionalne kampanje posvećene muškom zdravlju. ...
Zdravlje i zdrave životne navike predstavljaju sve veći izazov za mlade, a na tom putu potrebni su im kredibilni saveznici, zaključak je konferencije o fizičkom i mentalnom zdravlju mladih u organizaciji pla...
U Beogradu su 20.11.2024., na Međunarodni dan deteta, u Marsh Open Space-u proglašene „Kampanje sa svrhom 2024“ – najbolje društveno odgovorne kampanje u Srbiji.
Festival "KAMPANJE SA SVRHOM 2024" je po čet...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok