Društveno odgovorno poslovanje postalo je uobičajena praksa velikih kompanija, koje se zalažu da ostvare bolje sutra za sve nas. Takođe, brojni su i društveno odgovorni projekti koje kompanije realizuju u različitim oblastima, kako interno tako i eksterno, a sve u cilju usklađivanja potreba ljudi sa potrebama prirode.
Kao primer posebne brige o prirodi i njenom očuvanju, izdvajaju se projekti kompanije AstraZeneca, među kojima su i oni usmereni na smanjenje zagađenja vazduha. Zagađenje vazduha je veliki, globalno prisutan problem i smatra se glavnim faktorom rizika za javno zdravlje širom sveta, doprinoseći obolevanju i smrti od raka pluća, kao i brojnih hroničnih bolesti. Uzimajući u obzir pomenuto, jedna od strategija kompanije AstraZeneca kojom nastoje da doprinesu pozitivnoj promeni za okolinu je Ambition Zero Carbon.
Cilj ove strategije je smanjenje emisije izduvnih gasova korišćenjem obnovljivih izvora energije u proizvodnji i grejanju i unapređenjem energetske efikasnosti postrojenja. Bitan deo strategije je i prelazak na električni vozni park (EV100) širom sveta. U 2022. godini je skoro četvrtina neposrednih emisija bila iz voznog parka – od 2023. godine prvi izbor za nova vozila je uvek EV.
AstraZeneca je u Srbiji već postavila nove standarde u industriji uvođenjem hibrida. To je svakako nastavila i potpuno električnim vozilima – prvo je stiglo još 2021. godine, a do kraja ove godine u planu je da imaju 35 takvih vozila, odnosno sva nova vozila ove kompanije ići će na struju.
Urbano pčelarstvo
Pored pomenutog, kompanija pokazuje brigu o prirodi i kroz projekat urbanog pčelarstva u Beogradu, koji se sprovodi u saradnji sa Nordijskom biznis alijansom i udruženjem pčelara, a koji za cilj ima da pomogne opstanku pčela u prirodi.
Pčele su presudne za proizvodnju hrane, ali i za očuvanje biodiverziteta. Osim što ljudima obezbeđuju med i druge korisne proizvode, pčele su najzastupljeniji polinatori na planeti. Prema dostupnim podacima, postoji oko 30.000 vrsta pčela, a očuvanje raznovrsnosti pčela i drugih polinatora od ključnog je značaja za smanjenje uticaja klimatskih promena i, posledično, rešavanje problema gladi u svetu.
U okviru ovog projekta za zaposlene i njihovu decu bile su održane različite edukacije o značaju pčela i njihovog doprinosa prirodi u celini, a prošle godine zaposleni su bili u prilici da iz svojih košnica vrcaju med i tom prilikom dobiju 100 teglica meda. Svesni činjenice da bez pčela nema zdravih ekosistema, a samim tim ni opstanka čovečanstva, zaposleni u kompaniji su posebno ponosni na ovaj projekat.
Da briga o prirodi treba biti neprekidna govori i još jedan projekat koji AstraZeneca kontinuirano realizuje – sadnja drveća na različitim lokacijama. Sadnja drveća predstavlja čin staranja o našoj planeti i posvećenost dobrobiti generacija koje dolaze. Ovi zeleni dobroćudni divovi ne čiste samo vazduh, ne pružaju nam samo utočište ili nas štite od nadolazećih klimatskih promena. Oni su svedočanstvo naše predanosti zelenijem i svetlijem sutra.
Upravo iz ovog razloga, kompanija AstraZeneca se upustila u globalnu inicijativu sadnje i očuvanja naše planete, koja se može nazvati ni manje ni više nego vizionarskom. Ona se obavezala na ambicioznu misiju sadnje čak 50 miliona stabala širom sveta do 2025. godine. Monumentalni napor koji je uložila usmeren je na ublažavanje negativnih efekata klimatskih promena, kako na čovečanstvo, tako i na prirodni svet. Ovim činom, kompanija je sebe svrstala u čuvare planete Zemlje, prihvatajući duboku odgovornost.
U našoj zemlji kompanija AstraZeneca već dugi niz godina praktikuje sadnju drveća. S obzirom na kontinuirane godišnje napore usmerene na unapređenje ovog projekta, koji suštinski predstavlja investiciju u našu budućnost, kompanija i ove 2023. godine nastavlja tradiciju sadnje drveća koja će se održati u saradnji sa Šumarskim fakultetom, lokalnim zajednicama, organizacijom Čuvamo naše, na teritoriji Beograda, a plan je da se ove godine zasadi 2.500 sadnica. Krajem prošle godine, zasađeno je 2.300 sadnica i time napravljen pozitivni uticaj na naše okruženje. Ovim projektom, kompanija pomaže našoj okolini i nastoji da podigne nivo svesti zajednice o značaju očuvanja prirode i njenog obnavljanja.
Bustuj zdrave navike
Još jedan od projekata na koji je kompanija posebno ponosna jeste Young Helth Programme čija je misija pružanje podrške mladima u Srbiji i stvaranje bolje budućnosti za njih. Budući da se u poslednjim decenijama suočavamo sa sve većim izazovima vezanim za gojaznost dece, to je podstaklo pokretanje trogodišnjeg projekta ,,Bustuj zdrave navike“, koji je usmeren na podizanje svesti o gojaznosti i podsticanju zdravih navika kod dece kako bi se poboljšalo njihovo celokupno blagostanje.
Vršnjačka edukacija, koja je deo projekta, ima brojne prednosti u oblasti obrazovanja i razvoja mladih, budući da se mališani lakše identifikuju sa svojim vršnjacima nego sa odraslima, što omogućava dublje razumevanje i prihvatanje poruka, razvoj liderstva, empatije i samopouzdanja. U pet osnovnih škola u Beogradu: OŠ ,,Sveti Sava“, OŠ „Dr Arčibal Rajs“, OŠ „Pavle Popović“, OŠ „Lazar Savatić“ i OŠ „Olga Petrov“, koje su prve učestvovale u projektu, održana je obuka, nakon koje će učenici koji su postali vršnjački edukatori preneti stečeno znanje na svoje vršnjake.
AstraZeneca će i u godinama pred nama nastaviti da realizuje ove i slične projekte, a sve u cilju očuvanja naše planete i kreiranja boljeg sutra za sve nas.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Digitalno restauriran filmski klasik „Virdžina“ (Centar film) iz 1991. godine, u režiji i po scenariju Srđana Karanovića, premijerno je prikazan u Jugoslovenskoj kinoteci pred mnogobrojnom publikom i u prisu...
U duhu meseca novembra, kada brkovi postaju simbol podrške i solidarnosti, kompanija dm organizovala je nezaboravno dm Movember stand-up veče u okviru svoje tradicionalne kampanje posvećene muškom zdravlju. ...
Zdravlje i zdrave životne navike predstavljaju sve veći izazov za mlade, a na tom putu potrebni su im kredibilni saveznici, zaključak je konferencije o fizičkom i mentalnom zdravlju mladih u organizaciji pla...
U Beogradu su 20.11.2024., na Međunarodni dan deteta, u Marsh Open Space-u proglašene „Kampanje sa svrhom 2024“ – najbolje društveno odgovorne kampanje u Srbiji.
Festival "KAMPANJE SA SVRHOM 2024" je po čet...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok