Ukoliko uskoro nešto ne promenimo u odnosu prema životnoj sredini, sve oko nas će se promeniti. U Yettelu smo o tome počeli da razmišljamo pre gotovo dve godine: šta još možemo da uradimo da smanjimo negativan uticaj na životnu sredinu, i kako da uključimo naše zaposlene i gotovo tri miliona korisnika?
Zato je Yettel mreža 100% zelena i koristi isključivo energiju iz obnovljivih izvora za napajanje mreže. Osim baznih stanica, zelena energija napaja i 31 Yettel prodavnicu.
Priroda i njene lepote glavni su pokretač naših ekoloških inicijativa. Takav dar prirode je i fenomen cvetanja Tise, koji je Yettel uvrstio u svoju reklamu. Tiski cvet je insekt stariji od dinosaurusa, on kao larva živi tri godine u mulju reke. Jednog dana u junu izlazi na površinu kako bi produžio svoju vrstu. Živi samo u čistim vodama, a kada zbog zagađenja ili drugih faktora nestane sa reke, više se nikad ne vraća. Tisa je jedina reka u Evropi gde ovaj jedinstveni prirodni fenomen i dalje postoji i važno je da se on sačuva i da se o njemu više zna. Zato je Yettel podržao i manifestaciju „Kad Tisa cveta“, koja se održava svake godine u junu. Ljubitelji prirode mogli su da isprate fenomen cvetanja na Yettel Youtube kanalu, u prenosu uživo putem Yettel mreže.
Yettel mreža – zelena, sigurna i sa najboljom pokrivenošću mobilnim internetom
Godinu dana otkad je 100% zelena, Yettel mreža je sinonim za brzu, sigurnu i kvalitetnu mrežu. Petu godinu zaredom, Yettel nosi priznanje za najbolji kvalitet mreže „Best in test“, koji dodeljuje internacionalna tehnološka kompanija UMLAUT. Ova kompanija koristi „crowdsourcing“ metodologiju, koja pokazuje realno korisničko iskustvo: u ovom, poslednjem merenju, tokom šest meseci, UMLAUT je prikupio 73,8 miliona uzoraka od 31.000 korisnika i obuhvatio 97 odsto populacije.
„Danas nije dovoljno da vam mreža bude samo brza. Isto tako važno je da imate besprekornu i kontinuiranu pokrivenost. Zato smo izuzetno ponosni na činjenicu da petu godinu zaredom dobijamo priznanje „Best in Test“ na uporednom merenju kvaliteta mreža. Poslednje merenje UMLAUT-a kaže da imamo najbolju pokrivenost internetom, kako u domovima naših korisnika, tako i geografski, u celoj zemlji. Hoćemo da naša mreža bude održiva, zelena, ali i sigurna, da pokrijemo sve aspekte koji jednu mrežu čine sjajnom za korisnike“, kaže Saša Leković, izvršni direktor tehnike u Yettelu.
Partnerstvo Yettela i Gorske službe spasavanja za bezbednost u „onlajn“ i „oflajn“ svetu
Sigurna mreža sa dobrom pokrivenošću može biti od ključnog značaja u trenucima životne opasnosti, kao što su situacije sa kojima se suočava Gorska služba spasavanja Srbije. Zato GSS i Yettel zajedno rade na tome da građanima predoče koliko je važna sigurnost i u digitalnom i u stvarnom svetu. Dok Yettel vodi računa o bezbednosti korisnika dok surfuju internetom, GSS ih čuva dok borave u prirodi.
Kako bi korisnicima obezbedio adekvatnu zaštitu od različitih sajber pretnji, Yettel je kreirao rešenje za bezbedno korišćenje interneta – „Safe Net“. Dok korisnici pretražuju internet u Yettel mreži, „Safe Net“ identifikuje i blokira zlonamerne veb lokacije i štiti ih od internet prevara koje služe za krađu ličnih ili finansijskih podataka. „Safe Net“ daje i opciju kontrole pristupa sadržajima u određenim kategorijama, kao što su društvene mreže, igre i rizični sajtovi, što je posebno važno roditeljima koji žele da zaštite decu od nepoželjnog sadržaja.
A kada požele da se diskonektuju i odmore u prirodi, brigu o korisnicima preuzimaju naši partneri iz Gorske službe.
„Zajedno sa GSS-om mapirali smo i obeležili šetačke i biciklističke staze širom Srbije, čime zapravo digitalizujemo i činimo lako dostupnim nešto što svakom građaninu može biti veoma korisno. One sada čine deo Yettel aplikacije i nalaze se u sekciji pod nazivom „Yettel zelene staze“. Staze su podeljene na lake, srednje teške i teške, i za svaku postoji informacija koliko je dugačka, koliko je vremena potrebno da se prođe, kao i na kojoj je nadmorskoj visini. Svaka mapa sadrži fotografije, zanimljivosti o lokalitetu, tip podloge za šetnju i atrakcije koje se mogu naći na stazi“, kaže Saša Filipović, izvršni komercijalni direktor u Yettelu.
U „Yettel zelene staze“ inkorporirana je i aplikacija Google mape, i na taj način omogućena navigacija, kako do lokaliteta za planinarenje i biciklizam, tako i po samoj stazi. U slučaju nezgode ili skretanja sa staze, korisnici mogu kroz aplikaciju na brz i jednostavan način da pozovu dežurnu službu ili najbližu lokalnu stanicu Gorske službe spasavanja.
Iako relativno mlad brend, Yettel je pokrenuo brojne ekološke inicijative i zajedno sa korisnicima značajno doprineo očuvanju životne sredine. Pre godinu dana, kompanija je lansirala digitalnu uslugu Eco Bonus, čijom aktivacijom korisnici biraju da se u njihovo ime reciklira 4,6 kg plastičnog i 2,2 kg papirnog/kartonskog otpada na mesečnom nivou. Kroz ovu uslugu, Yettel je zajedno sa korisnicima do sada reciklirao više od 243 tona plastike i preko 112 tona papira. Osim što korisnicima pruža jednostavan način za reciklažu papira, Yettel im omogućava i da smanje njegovu potrošnju kroz uslugu e-računa, za koji se opredelilo više od 64% individualnih korisnika.
TOKOM DVE GODINE, KORISNICI SU NAM DONELI BLIZU 580.000 UREĐAJA, ŠTO JE VIŠE OD 52 TONE ELEKTRONSKOG OTPADA KOJI SMO ZAJEDNO RECIKLIRALI
Program reciklaže uređaja
Papir i plastika nisu jedini materijali koje recikliramo. Yettel je jedini operator na tržištu kod kog je moguće reciklirati i elektronske uređaje. „Odgovor korisnika na program reciklaže uređaja premašio je sva naša očekivanja. Tokom dve godine, korisnici su nam doneli blizu 580.000 uređaja, što je više od 52 tone elektronskog otpada koji smo zajedno reciklirali. Na ovaj način, osim plastike, metala i stakla, omogućili smo da se 13 kg zlata, 187 kg srebra, 7 kg paladijuma i preko 8 tona bakra adekvatno odloži i vrati u ponovnu upotrebu. Veliki odziv korisnika nam pokazuje da svest o životnoj sredini raste među ljudima i da žele da učestvuju u očuvanju životne sredine kada im se ponudi jednostavno rešenje. Zbog toga smo odlučili i da nagradimo korisnike koji su reciklirali najviše uređaja, kao i onog koji je reciklirao polamilioniti uređaj. Program reciklaže smo proširili, tako da sada sve što može da se kupi u Yettelu, može i da se reciklira. Takođe, produžili smo garanciju našim handset uređajima na tri godine, u želji da motivišemo korisnike da ih koriste duže“, rekla je Milica Begenišić, ESG menadžerka u Yettelu.
Odgovorni zaposleni
Pored toga što omogućava korisnicima da doprinose očuvanju životne sredine, Yettel motiviše i svoje zaposlene. Kako bi podigao svest o značaju pravilnog odlaganja opasnog otpada, Yettel je organizovao Dan reciklaže elektronskog otpada za zaposlene. Tom prilikom, oni su doneli stari električni i elektronski otpad, poput televizora, računara i računarske opreme i malih kućnih aparata, a sakupljeno je i predato na reciklažu 178 kg e-otpada. Sredinom 2022. godine, Yettel je ukinuo upotrebu plastičnih čaša u upravnoj zgradi i regionalnim centrima, čime su zaposleni doprineli smanjenju količine plastičnog otpada za oko 22.000 čaša. Povodom Svetskog dana zaštite životne sredine, koji se obeležava 5. juna, zaposleni u Yettelu organizovali su Nedelju reciklaže plastičnog otpada, i prikupili su 26,6 kg plastičnih čepova i nekoliko džakova PET ambalaže.
Zaposleni takođe učestvuju u kreiranju kompanijske kulture predlaganjem inicijativa koje pozitivno utiču na njih, ali i korisnike. Jedna od inicijativa je uvođenje električnih trotineta i bicikala kao prevoznih sredstava za zaposlene. Tokom prolećnih i letnjih meseci, zaposleni u Beogradu mogli su da iznajme električni trotinet ili bicikl na dve nedelje, dok su u regionalnim centrima u Subotici, Novom Sadu, Kragujevcu i Nišu, zaposlenima na raspolaganju bili bicikli.
Zaposleni u Yettelu učestvuju i u humanitarnim aktivnostima. U saradnji sa Centrom za smeštaj i dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju, održana je humanitarna uskršnja izložba Yettel fondacije, gde su zaposleni Yettela, ali i drugih kompanija koje posluju u okviru PPF Grupe, CETIN-a i Mobi Banke, imali priliku da kupe rukotvorine štićenika Centra, kao što su dekorativne činije, šolje, poslužavnici i uskršnji ukrasi. Predmeti su napravljeni na kreativnim radionicama koje Centar organizuje i koje su ujedno deo njihove radno-okupacione terapije. Na izložbi je sakupljeno blizu 130.000 dinara, a novac je upotrebljen za kupovinu materijala za radionice.
Tokom leta, zaposleni u Yettelu organizovali su humanitarnu šetnju Zelenom stazom zdravlja, na Fruškoj gori. U šetnji je učestvovalo 40 zaposlenih, koji su za dva sata napravili 5.216 koraka i prepešačili 3 km. Za svaki pređeni kilometar, Yettel fondacija donirala je 50.000 dinara Gradskoj organizaciji gluvih Beograda, što ukupno iznosi 150.000 dinara.
Zaposleni Yettela svake godine učestvuju na tradicionalnom UNICEF turniru u basketu. Ove godine, takmičilo se 20 timova iz korporativnog sektora, prikupljeno je više od 2,4 miliona dinara, a sredstva su bila usmerena za obezbeđivanje nameštaja, opreme i didaktičkog materijala za vrtiće u Srbiji.
Dodela nagrada Digital Awards
Priznanja za društvenu odgovornost
„Održivost je u osnovi svake naše poslovne odluke i planiramo da nastavimo u tom pravcu. Ponosni smo na činjenicu da naše napore prepoznaju i korisnici, ali i poslovna zajednica. U okviru desete Regionalne konferencije o trendovima u telekomunikacijama i medijima – Digital 2023, prvi put dodeljene su nagrade Digital Awards, a Yettel je osvojio nagradu u kategoriji Lider društvene odgovornosti u ICT sektoru. Takođe, prema istraživanju kompanije Kantar, korisnici nas percipiraju kao ekološki najodgovorniju kompaniju među kompanijama svih industrija u Srbiji. Želimo da budemo primer i inspirišemo i druge kompanije i pojedince da zajedno stvaramo održivu budućnost“, zaključuje Milica Begenišić.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Digitalno restauriran filmski klasik „Virdžina“ (Centar film) iz 1991. godine, u režiji i po scenariju Srđana Karanovića, premijerno je prikazan u Jugoslovenskoj kinoteci pred mnogobrojnom publikom i u prisu...
U duhu meseca novembra, kada brkovi postaju simbol podrške i solidarnosti, kompanija dm organizovala je nezaboravno dm Movember stand-up veče u okviru svoje tradicionalne kampanje posvećene muškom zdravlju. ...
Zdravlje i zdrave životne navike predstavljaju sve veći izazov za mlade, a na tom putu potrebni su im kredibilni saveznici, zaključak je konferencije o fizičkom i mentalnom zdravlju mladih u organizaciji pla...
U Beogradu su 20.11.2024., na Međunarodni dan deteta, u Marsh Open Space-u proglašene „Kampanje sa svrhom 2024“ – najbolje društveno odgovorne kampanje u Srbiji.
Festival "KAMPANJE SA SVRHOM 2024" je po čet...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok