Japanski tehnološki gigant Sony doživeo je značajan pad vrednosti akcija prošle nedelje, koji je proizveo smanjenje tržišne kapitalizacije za deset milijardi dolara, nakon što je smanjio prognozu prodaje PlayStation 5 konzoli za ovu fiskalnu godinu.
Taj potez je razočarao investitore, ali ukazuje i na dublje probleme unutar ključnog gejming sektora kompanije, gde su profitne marže pale na decenijski minimum, piše CNBC.
Prema nedavnom izveštaju, Sony sada očekuje da će prodati 21 milion jedinica PS5 konzola u fiskalnoj godini koja završava u martu, što je smanjenje u odnosu na prethodnu prognozu od 25 miliona jedinica.
Međutim, analitičari ističu da nije samo smanjena prognoza prodaje razlog za zabrinutost, već i pad profitnih marži u segmentu video igara.
Operativna marža u ovom segmentu iznosila je tek nešto ispod šest odsto u decembarskom kvartalu, što je značajan pad u odnosu na više od devet odsto u istom periodu 2022. godine.
Prethodne četiri godine, marže u jedinici za igre kretale su se oko 12 do 13 odsto.
Analitičari navode da su očekivali poboljšanje marži zahvaljujući različitim povoljnim okolnostima, uključujući prodaju visokobudžetnih igara u digitalnom formatu i profitabilnu pretplatničku uslugu PS Plus, koja ima maržu od oko 50 odsto.
Uprkos rekordno visokim prihodima od digitalne prodaje, dodataka i preuzimanja igara, profitne marže su nastavile da padaju.
Dodatni pritisak na marže dolazi od rastućih troškova proizvodnje softvera. Na primer, proizvodnja igre „Marvel’s Spider-Man 2“, koju je razvila Sony-jeva kompanija Insomniac Games, koštala je oko 300 miliona dolara.
Pad profitnih marži u Sony-jevom gejming sektoru, odnosno u PlayStation-u ukazuje na potrebu za revizijom strategije kako bi se poboljšala profitabilnost u ovom ključnom segmentu poslovanja.