EU intenzivira napore u borbi protiv dezinformacija na društvenim mrežama uoči predstojećih izbora za Evropski parlament zakazane za jun, najavljujući nove smernice koje bi mogle da papreno koštaju velike tehnološke kompanije ako ne preduzmu „adekvatne mere“.
Očekuje se da će Evropska komisija usvojiti pravila koja bi omogućila kažnjavanje platformi koje ne uspeju da se izbore sa dezinformacijama kreiranim pomoću veštačke inteligencije. Ove kazne mogle bi da dostignu do šest odsto globalnih neto prihoda.
Glavna briga Zapada je Rusija, koju optužuju za vođenje kampanja dezinformacija tokom izbora širom sveta, ali i o ratu u Ukrajini. Napredak u veštačkoj inteligenciji i „deepfake“ tehnologiji predstavlja novi izazov, koji omogućava brže širenje i ubedljivije prikazivanje lažnih vesti.
Kompanije kao što su Snap, Meta i Google imaju timove i politike za moderiranje širenja dezinformacija, ali EU veruje da samoregulacija više nije dovoljna.
Uvođenjem Akta o digitalnim tržištima prošlog leta, kao načina nadzora velikih tehnoloških kompanija, EU želi da osigura transparentnost i odgovornost u digitalnom prostoru, piše The Daily Upside.
Osim toga, u SAD-u se vodi slična borba protiv TikToka, sa zakonodavcima koji traže ili potpuno odvajanje platforme od matične kompanije ByteDance, optužene za deljenje podataka američkih korisnika sa kineskom vladom, ili njenu totalnu zabranu.
Prošle godine, Vašington je zabranio državnim zvaničnicima pristup platformi na vladinim uređajima, a većina država je sledila taj primer.