Kompanija HEINEKEN Srbija i NALED, zajedno sa Udruženjem „Za Česme“ i Gradom Zaječarom, obnovili su u okviru nacionalnog projekta REZERVOAR tri arteske česme u ovom gradu. Osim obnove i revitalizacije arteskih česama koje su simboli Zaječara, ciljevi REZERVOAR projekta su podizanje svesti o važnosti očuvanja i oporavak prirodnih vodnih resursa, poboljšanje pristupa čistoj pijaćoj vodi za građane, prečišćavanje otpadnih voda, edukacija i studentske posete pivarama kompanije, kao i sprovođenje brojnih volonterskih akcija za zaposlene.
Svaka od obnovljenih česama, čija prirodna pijaća voda dolazi sa dubine od više stotina metara, nakon rekonstrukcije ima QR kod i info tablu, a građani i posetioci Zaječara moći će da saznaju brojne informacije i detalje o njihovom istorijatu i okolini.
Dragan Lupšić, direktor za korporativne poslove HEINEKEN Srbija, podseća na to da su ključni prioriteti kompanije cirkularna upotreba vode i očuvanje njenih prirodnih izvora, uz kontinuirano nastojanje da HEINEKEN Srbija bude dugoročan i kredibilan partner zajednici u kojoj posluje.
„Kroz nacionalni projekat REZERVOAR, u sklopu naše kompanijske strategije „Stvaramo bolji svet“, kompanija HEINEKEN Srbija zajedno sa našim partnerima – NALED-om, Udruženjem „Za Česme“ i Gradom Zaječarom, do sada je na području Zaječara obnovila sedam česama i revitalizovala četiri arteska bunara. Ostajemo posvećeni očuvanju najvrednijeg resursa koji imamo i cilju da u narednim fazama REZERVOAR projekta, ali i uspešnim poslovanjem i kontinuiranim ulaganjem, doprinesemo razvoju i napretku lokalne zajednice“, kaže Lupšić.
Boško Ničić, gradonačelnik Zaječara istakao je važnost ovog projekta za grad Zaječar i njegov turistički potencijal.
„Arteske česme od nemerljivog su značaja za građane, ali postaju i komparativna prednost grada. Izobilje zdrave pijače vode predstavlja jedinstveni prirodni potencijal koji treba sačuvati i unaprediti, ali i ponuditi gostima i turistima. U skladu sa tim, u narednom periodu planiramo i trasiranje šetačkih i biciklističkih staza koje povezuju česme i pružaju mogućnost obilaska i upoznavanja Zaječara na veoma atraktivan način“, izjavio je Ničić.
Direktor za održivi razvoj u NALED-u, Slobodan Krstović, ističe da su gradske česme vene i arterije Zaječara i da je čista voda bogatstvo koje često ne cenimo dovoljno.
„Ukupno je na svetu više od milijardu ljudi koji nemaju svakog dana pristup pijaćoj vodi i zato treba da čuvamo ono što imamo, kako bi ostalo i generacijama koje dolaze. Obnovom gradskih česama, činimo vodu lako dostupnom svim građanima i smanjuje se potreba za kupovinom flaširane vode, a samim tim i količine plastike koje završe na deponijama“, zaključuje Krstović.
Sa Udruženjem „Za Česme“ nastavljena je uspešna saradnja, a prema rečima predsednika Udruženja, Bobana Pogarčića, obnovljene česme postale su novi turistički simbol grada na Crnom Timoku.
„Tokom prethodna četiri meseca, za obnovu i rekonstrukciju tri česme izradili smo najpre kompletnu projektnu dokumentaciju. Uklonili smo potom stare, oštećene nadzemne delove česama i rekonstruisalii i izlili identične kopije gvozdenih česama iz vremena nastanka arteskih bunara, koje smo postavili na njihovim prvobitnim lokacijama. Nakon toga, popločano je neposredno okruženje svake od česama, a onda smo osmislili, konstruisali i postavili info i QR kod table na svaku od česama i kreirali sadržaj namenske web stranice za svaku od njih.
Tako se na zacesme.rs stranici mogu naći, osim informacija o kvalitetu vode i dubini bunara, film o obnovi česama, ali i podaci o istorijatu i delu grada u kome se česma nalazi sa naznačenim važnim građevinama i institucijama u neposrednom okruženju. Na ovaj način pozicioniramo javne arteske česme kao novi turistički proizvod Zaječara i kao važno kulturno i istorijsko nasleđe našeg grada“, zaključuje Pogarčić.
Nacionalni projekat REZERVOAR nastavlja se novim planiranim aktivnostima od velikog značaja u Zaječaru i Novom Sadu, koje će kroz podizanje svesti javnosti o značaju, očuvanju i obnovi prirodnih resursa pomoći u stvaranju boljeg sveta za sve nas
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Digitalno restauriran filmski klasik „Virdžina“ (Centar film) iz 1991. godine, u režiji i po scenariju Srđana Karanovića, premijerno je prikazan u Jugoslovenskoj kinoteci pred mnogobrojnom publikom i u prisu...
U duhu meseca novembra, kada brkovi postaju simbol podrške i solidarnosti, kompanija dm organizovala je nezaboravno dm Movember stand-up veče u okviru svoje tradicionalne kampanje posvećene muškom zdravlju. ...
Zdravlje i zdrave životne navike predstavljaju sve veći izazov za mlade, a na tom putu potrebni su im kredibilni saveznici, zaključak je konferencije o fizičkom i mentalnom zdravlju mladih u organizaciji pla...
U Beogradu su 20.11.2024., na Međunarodni dan deteta, u Marsh Open Space-u proglašene „Kampanje sa svrhom 2024“ – najbolje društveno odgovorne kampanje u Srbiji.
Festival "KAMPANJE SA SVRHOM 2024" je po čet...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok