
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
„Firma se pokreće kada pomislimo da možemo – bitno je nemati strah i naći odgovarajuću podršku u drugima“, kaže Milica Ličina, preduzetnica i biznis mentorka, gošća najnovijeg potkasta Nove ekonomije „Samo da pitam“.
Preduzetnički poduhvat pokreće inspiracija i/ili šansa na tržištu, u zavisnosti od slučaja, ali kada je reč o poduhvatu naše sagovornice – proizvodnji zdravih kolača bez šećera „Anđeli“, obe stvari su igrale glavnu ulogu.
„Anđeli su nastali iz lične potrebe – jer sam želela zdravije da se hranim, ali je to bila i šansa na tržištu, budući da kada sam poželela da kupim neku zdravu grickalicu, nje nije bilo“, kaže Milica.
Na jedno od pitanja kakva je razlika između žena i muškaraca kada je reč o inspiraciji za ulazak u biznis, ona kaže da se može reći da su ženski biznisi pokrenuti idejnim rešenjima određenih problema, dok je kod muškaraca češća situacija da se prvo uoči šansa na tržištu, pa tek posle se razvijaju drugi elementi.
Na osnovu ličnog iskustva, Milica preporučuje malim biznisima da ne krenu od biznis plana, već od biznis kanvas modela (Business Canvas), koji u sebi nosi određene elemente koji mogu pomoći u proceni poslovanja i poslovnog okruženja – a sve to kako bi se ocenilo da li vredi upustiti se i uložiti novac i vreme u poduhvat.
Tokom diskusije se nametnula tema oko finansiranja poslovanja, na šta je Milica istakla je važnost banaka i to da „banke danas mogu biti pravi partneri u biznisu“.
Kad se radi o snabdevanju velikih distributera, sagovornica Nove ekonomije kaže da je ključ upravo u izgradnji brenda i u priči koja će dopreti do ljudi – jer ako brend nema vidljivost i ako nije atraktivan za potrošača, onda ni neki lanac neće imati interes da stavi njegove proizvode na rafove.
Inovacije su jedna od bitnijih stavki posebno kod malih biznisa i preduzetnika, čija je dužnost da osluškuju potrebe potrošača, ukoliko žele da se dalje razvijaju.
„Čovek ne sme stati kad je preduzetnik – mora konstntno plivati u vodi, jer čim prestane njega nosi reka unazad – zato preduzetnik mora stalno da inovira, bilo da je reč o uvođenju novog proizvoda, o unapređenju starih ili o inovaciji u okviru nove ciljne gupe čije potrebe još nismo zadovoljili“, naglašava Ličanin.
Kao jedna od poruka na kraju, ona objašnjava da „cilj biznisa ne sme da bude profit, već to mora biti ideja – jer ako je ona dobra, profit će doći, ali sam profit ne sme biti osnovni cilj jer to nije zdrava osnova i tu se brend ne može izgraditi“.
Celo gostovanje Milice Ličanin u našem novom podkastu „Samo da pitam“ pogledajte OVDE.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE