Dodge je odlučio da ponudi rešenje za ljubitelje klasičnog zvuka motora, predstavljajući sistem poznat kao „Fratzonic Chambered Exhaust“ u svom novom modelu Charger Daytona, koji je prva električna verzija ovog automobila, piše Axios.
Dok se automobilska industrija sve više okreće električnim vozilima, jedna stvar koja nedostaje je karakterističan zvuk motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Pored Dodge-a, i druge kompanije razmišljaju o sličnim rešenjima. Na primer, Borla Performance Industries nudi aftermarket sistem koji omogućava vozačima Ford Mustang Mach-E da „dodaju“ zvuk motora po želji.
Ivan Druri, analitičar sa sajta Edmunds, šaljivo predlaže dodavanje i drugih senzornih iskustava, poput mirisa benzina ili vibracija pri paljenju, što samo ističe koliko daleko bi neki išli da repliciraju iskustvo vožnje benzinskih vozila.
Sa druge strane, postoji zabrinutost zbog povećanja buke na ulicama koje su mnogi nadali da će postati tiše sa prelaskom na električna vozila.
Dok su entuzijasti za sportske automobile poput Dodge Charger-a zadovoljni bučnim zvukom, ostali građani i oni koji žive blizu saobraćajnica možda ne dele isto mišljenje.
Dodatno, pitanja bezbednosti pešaka takođe dolaze u prvi plan, jer su EV vozila tiša, što može biti opasno za osobe sa oštećenjem vida.
Zbog toga je Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na putevima SAD-a (NHTSA) 2022. godine uvela pravilo koje zahteva da električna vozila i hibridi emituju zvuke sigurnosti pri brzinama ispod 30 kilometara na čas.