Srbija

08.02.2017. 16:16

Beta

Autor: Nova Ekonomija

Ljajić: Srbija ne može u STO zbog pritiska javnosti da se ne dozvoli promet GMO

Srbija

08.02.2017. 16:16

Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije Rasim Ljajić izjavio je danas da ne veruje da bi Srbija u kraćem roku mogla da postane član Svetske trgovinske organizacije (STO) zbog ogromnog pritiska javnosti da se ne dozvoli promet genetski modifikovanih proizvoda (GMO), što je uslov za ulazak u tu organizaciju.

„Glavni problem za članstvo u STO je izmena propisa o GMO. Kod nas postoji izričita zabrana za proizvodnju i promet GMO, dok je u članicama STO to dozvoljeno. Naši propisi će teško biti promenjeni jer je ogroman i otpor javnosti da se skine ta zabrana“, rekao je Ljajić za agenciju Beta.

On je dodao da je za članstvo u STO neophodno obaviti multilateralne kao i bilateralne pregovore sa svakom zemljom.

„Preostaje da se od 163 zemlje članice STO obave razgovori još sa četiri zemlje  –  Brazilom, Ukrajinom, SAD i Rusijom. Posle toga ostaju multilateralni pregovori i prihvatanje standarada te organizacije“, rekao je Ljajić.

Sada, prema njegovim rečima, 25 zemalja pregovara o pristupanju u STO.

„Mislim da je velika šteta što Srbija ne može da reši problem oko proizvodnje i prometa modifikovane hrane jer će sve zemlje postati članice, osim 13 potpuno nepoznatih“, rekao je Ljajić.

U Zakonu o GMO koji je donet 2009. godine u članu 2. navodi se da „nijedan modifikovan živi organizam kao ni proizvod od genetički modifikovanog organizma ne može da se stavi u promet, odnosno gaji u komercijalne svrhe na teritoriji Republike Srbije“.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.