U utorak, 21. maja na Ekonomskom fakultetu u Beogradu proglašeni su pobednici konkursa za revitalizaciju paraćinskog stakla, sa ciljem da se inspirišu mladi da istraže 116 godina bogatu tradiciju paraćinskog staklarstva i razviju inovativne koncepte koji će je oživeti.
Konkurs Inicijative „Kreativno staklo Srbije” – poslovni izazov za studente, srednjoškolce i druge grupe mladih bio je otvoren radi povezivanja kulturnog nasleđa, kreativnog preduzetništva, industrije stakla i obrazovanja, kako bi se podržala afirmacija, revitalizacija i očuvanje paraćinskog staklarstva iz perspektive kreativne ekonomije.
Prvo mesto pripalo je timu studenata sa Ekonomskog fakulteta u Beogradu Aljoši Kričku i Jovanu Jezdiću za istraživanje na temu Cirkularno kreativno preduzetništvo u staklu.
Drugo mesto podelila su dva tima: studenti sa Fakulteta za menadžment, Univerziteta Metropolitan Luka Korica, Ana Veđić, Anđela Tasić i Kaja Spasojević za Razvoj paraćinskog stakla kroz premijum kreativno preduzetništvo i personalizaciju proizvoda i tim studenata sa Ekonomskog fakulteta u Beogradu Petar Vićentić i Iva Šćepanović za Razvoj novog brenda proizvoda paraćinskog stakla.
Treće mesto osvojili su, za istraživanje na temu Turističke atrakcije inspirisane paraćinskim staklom, učenici Ekonomsko trgovačke skole Paraćin Ana Miljković, Iva Miljković, Maša Grujić, Nevena Miletić i Emilija Filipović, pod vođstvom mentorke Ivane Vlajković Janković.
Specijalne biznis nagrade za primenu rešenja u industriji stakla koje su dodeljene u saradnji sa Srpskom fabrikom stakla Paraćin pripale su Stefanu Bikiću sa Fakulteta za menadžment, Univerziteta Metropolitan i timu studenata sa Ekonomskog fakulteta u Beogradu Milici Vermezovic i Marku Kovačeviću za poslovna rešenja na unapređenju konkrentnosti prizvodnog asortimana za paraćinsko staklo.
Prilikom pripremanja projekta timovima je bio dostupan arhivski materijal, a svoja rešenja trebalo je da predstave kroz različite veze između kulturnog nasleđa, kreativnog preduzetništva i industrije.
Organizatori konkursa ponudili su nekoliko oblasti u okviru kojih su kandidati mogli da razviju svoje ideje: promocija kroz turistčke i kulturne događaje, razvoj kreativnog preduzetništva, razvoj programa za mlade, stilizacija stakla u filmskoj industriji, advertajzingu ili gastronomiji, povezivanje staklarskih zanata sa primenjenom umetnošću i savremenim tehnologijama, razvoj inudstrijskog/proizvodnog turizma u oblasti staklarstva, analiza tržišta za luksuzno i ručno proizvedeno staklo, sajamska prezentacija, korišćenje metaverse i phytigal koncepta, koncept ekonomske održivosti, analiza savremenih oblika strategije i taktike prodaje paraćinskog stakla…
Tri najbolja tima i njihove ideje biće predstavljeni na platformi www. creativeglassserbia.com, uz mogućnost da predlozi njihovih ideja budu realizovani krajem 2026. kao deo programa Laboratorije kreativnog stakla (Creative Glass LAB).
Događaj su organizovali Institut za kreativno preduzetništvo i inovacija i Fodacija za razvoj ekonomske nauke (FREN) Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Beogradu u okviru inicijative Kreativno staklo Srbije.