Industrija digitalnog oglašavanja u Srbiji je prošle godine porasla za 27,5 odsto u odnosu na 2022. godinu, odnosno sa 83 miliona evra na 106 miliona evra, rezultati su AdEx istraživanja koje prenosi Netokracija.
Potrošnja na digitalno oglašavanje po glavi stanovnika i dalje je jedna od najnižih u Evropi (12,6 evra), u poređenju sa evropskim prosekom od 115 evra.
Potrošnja na marketing podeljena je na:
- Display (68,9 miliona evra – rast od 27,2 odsto),
- Paid search (20,2 miliona evra – rast od 45 odsto),
- Classifieds and Directories (11,6 miliona evra – rast od deset odsto),
- Local Display je u odnosu na 2022. godinu zabeležio pad od tri odsto – sa 7,62 miliona na 7,39 miliona evra ,
- Tržište onlajn video oglašavanja u 2023. godini ostvarilo je rast od 21,6 odsto i dostiglo vrednost od 19,31 miliona evra.
Facebook i u 2023. dominantna društvena mreža za oglašavanje
Na oglašavanja na društvenim mrežama ukupno je potrošeno 36,47 miliona evra (rast od 42 odsto), a najveći „deo kolača“ otišao je kompaniji Meta (33,8 miliona), koji je za sobom ostavio sve ostale društvene mreže – LinkedIn (1,2 miliona), Twitter/X (598.000), Snapchat (400.000) i VIBER (337.000).
Zaključak je da najveću stopu rasta (po segmentima) ima kategorija Social (od 42 odsto), a zatim sledi Search (45 odsto), a influenser marketing i dalje predstavlja relevantan segment za ulaganje (uz rast od 25 odsto).