Prodaja novih električnih automobila na baterije u Evropskoj uniji smanjila se za 12 odsto u maju u odnosu na isti mesec prošle godine, vođena padom prometa od 30 odsto u Nemačkoj, pokazuju podaci Evropske asocijacije proizvođača automobila (ACEA).
Nemačka, najveće tržište za električna vozila u EU, u decembru je ukinula subvencije za kupovinu EV kao deo dogovora o budžetu za 2024. godinu. Sada beleži pad prodaje EV od 16 odsto u tekućoj godini, prema podacima ACEA.
Ukupna prodaja novih automobila u EU opala je u maju međšugodišnje opala za tri procenta, dok je u širem regionu – koji uključuje EU, Britaniju i Evropsku asocijaciju slobodne trgovine (EFTA) – opala za 2,6 odsto, dodaje ACEA.
Potražnja za EV u Evropi se ohladila poslednjih meseci, nakon višegodišnjeg rasta, dok je konkurencija u proizvodnji pristupačnijih modela sve oštrija.
Evropska komisija je prošle nedelje najavila uvođenje privremenih carina do 38,1 odsto na električna vozila proizvedena u Kini, kako bi zaštitila domaće proizvođače automobila od priliva jeftinih EV, piše Rojters.
Američki proizvođač električnih automobila Tesla najavio je prošle nedelje da će povećati cenu svog Modela 3 proizvedenog u Kini kada EU mere stupe na snagu. Samo ova kompanija Ilona Maska zabeležila je pad prodaje od preko 34 odsto na tržištu EU.
Stagnacija na tržištu EV se očekivala godinama, ali prodaja bi trebalo da poraste od 2025. godine kada stupe na snagu sledeći ciljevi EU za emisiju automobila, saopštila je evropska kampanjska grupa Transport & Environment (T&E).
Nvidia postala najvrednija kompanija na svetu