Meta je donela odluku da neće nuditi svoje buduće multimodalne AI modele korisnicima u Evropskoj uniji zbog, kako kažu, nejasnoća i nesigurnosti u vezi sa regulativom u toj regiji.
Ovaj potez dolazi usled rastućih napetosti između američkih tehnoloških kompanija i evropskih regulatora.
Meta je najavila da će u narednim mesecima objaviti novi multimodalni Llama model, ali on neće biti dostupan u EU zbog nepredvidivih regulativnih uslova.
Novi multimodalni modeli kompanije Meta, koji mogu da analiziraju video, audio, slike i tekst, biće integrisani u različite proizvode, uključujući pametne telefone i pametne naočare Meta Ray-Ban.
Odluka znači da evropske kompanije neće moći koristiti ove modele, iako će oni biti dostupni pod otvorenom licencom, što može sprečiti kompanije izvan EU da nude proizvode i usluge koje koriste ove nove modele.
Meta planira da uskoro lansira i veću, tekstualnu verziju svog „Llama 3“ modela koja će biti dostupna korisnicima i kompanijama u EU.
Problem nije u novom AI zakonu koji je još uvek u fazi finalizacije, već u načinu na koji Meta može koristiti podatke evropskih korisnika za treniranje modela dok se pridržava postojećeg GDPR-a, piše Axios.
Meta je u maju objavila planove da koristi javno dostupne objave korisnika Facebooka i Instagrama za treniranje budućih modela.
Poslali su preko dve milijarde obaveštenja korisnicima u EU, nudeći im opciju da se isključe iz tog procesa, s treniranjem koje je trebalo da počne u junu.
Međutim, nakon što su obavestili regulatore, Meta je dobila naređenje da pauzira treniranje na evropskim podacima i suočila se s brojnim pitanjima od regulatora širom regiona.
Ujedinjeno Kraljevstvo, koje ima sličan zakon kao GDPR, nije pokazalo isti nivo nesigurnosti, te Meta planira da lansira svoj novi model za britanske korisnike.