Srbija

22.07.2024. 22:42

Autor: Nova ekonomija

Stelantis predstavio novi električni automobil Fijat grande panda u Kragujevcu

Aleksandar Vučić sa Karlošom Tavarešom, i Silvijom Verneti na predstavljanju novog modela električnog automobila fijat grande panda

Foto: Stellantis

Srbija

22.07.2024. 22:42

Fijatova fabrika u Kragujevcu danas je svečano najavila početak probne proizvodnje novog modela električnog automobila „grande panda“, dve godine pošto je ugašena proizvodnja modela „fijat 500L“ u Srbiji. Očekuje se da serijska proizvodnja počne u oktobru.

U opremanje fabrike za proizvodnju novog automobila, prvog na električni pogon koji će se sastavljati u Srbiji, uloženo je 190 miliona evra, od čega 48 miliona evra čine državne subvencije. Planirano je da se novi model prodaje u Evropi, a zatim i na Bliskom Istoku i Africi.

Cena novog grande panda modela

Početna cena biće ispod 25.000 evra, ali će se u Srbiji, uz državne podsticaje od 7.000 evra po vozilu, prodavati za oko 18.000 evra.

Električni automobil Fijat grande panda tokom proizvodnje u Kragujevcu

Foto: StellantisStellantis

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić, koji je prisustvovao predstavljanju novog modela, ocenio je da će proizvodnja električnog „pande“ podići srpski BDP za pola procenta, dodavši da će u fabrici biti zaposleno 2.000 ljudi. Trenutno, međutim, u kragujevačkoj fabrici radi upola manje ljudi.

Karloš Tavareš, generalni direktor Stelantisa, evropskog auto-giganta nastalog spajanjem Fijat Krajslera sa Pežo Sitroen grupacijom, zahvalio se Vučiću „na kontinuiranoj podršci“, dodavši da je „Stelantis ispunio ono što je obećao“.

„Prošli smo kroz težak period u kragujevačkoj fabrici, ali smo bili jedni uz druge. Fijat je najveći brend u okviru Stelantisa i nije slučajno što proizvodnja novog modela automobila počinje u Kragujevcu. Stelantis predstavlja celi svet, želimo da zaštitimo slobodu mobilnosti“, istakao je Tavareš.

Tavareš: Brutalna konkurencija iz Kine

On se osvrnuo i na sve oštriju konkurenciju na tržištu električnih automobila, rekavši da kineski proizvođači zbog manjih proizvodnih troškova imaju 30 odsto niže cene automobila od evropskih, ali da Stelantis pokušava da kupce privuče kvalitetom i inovacijama.

Aleksandar Vučić, Karloš Tavareš i Siniša Mali u obilasku Fijatove fabrike u Kragujevcu

Foto: Stellantis

„Kineska ofanziva je brutalna, ali mi u Stelantisu smo spremni za borbu. Spremni smo da uložimo puno napora, da imamo dobru tehnologiju i pokazaćemo im da smo vrlo ozbiljna i opasna konkurencija“, rekao je Tavareš.

Generalna direktorka fabrike u Kragujevcu Silvija Verneti je rekla da je današnji dan prekretnica u poslovanju kompanije.

„Novi model će pomoći Srbiji na putu održivog razvoja proizvodnje ovakvih automobila“, ocenila je Verneti.

Novi kragujevački panda je model automobila iz B segmenta, ispod četiri metra dužine, i prvi je u novoj porodice automobila koja će svake godine dobijati novi model, sve do 2027.

Kako je rečeno, „grande panda“ je i prvo vozilo na tržištu koje uključuje integrisani kabl za punjenje, koji se uparuje sa standardnim onboard punjačem do sedam kilovata.

Automobil je kompaktan sa samo 3,99 metara dužine, 1,57 metara visine i 1,76 metara širine, ali ipak raspolaže prtljažnikom od 361 litra, a ukupni kapacitet skladišnih pregrada smeštenih ispred suvozača je 13 litara.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.