Tech

30.07.2024. 16:11

Yahoo Finance

Autor: Nova ekonomija

Meta suočena sa ogromnim gubicima u Reality Labs odeljenju

Tech

30.07.2024. 16:11

Meta je u protekle četiri godine izgubila skoro 50 milijardi dolara u svom Reality Labs odeljenju, koja se bavi razvojem proizvoda u oblasti proširene stvarnosti (AR), virtuelne stvarnosti (VR) i „metaverzuma“.

Ovi gubici su, izgleda, rezultat internih problema, čestih reorganizacija i postavljanja lidera bez iskustva u AR i VR tehnologijama, javljaju svetski tehnološki mediji.

Mark Zakerberg, izvršni direktor kompanije, upozorio je da će operativni gubici u Reality Labs nastaviti da rastu, što je potvrdio i veliki broj bivših visokih rukovodilaca koji su za Yahoo Finance otkrili da su problemi u ovoj podružnici uglavnom posledica „nedostatka jasne vizije i lošeg menadžmenta“.

Većina ovih rukovodilaca je u međuvremenu napustilo kompaniju zbog nesuglasica unutar Reality Labs, dok su neki otpušteni.

Investitori se sada suočavaju sa pitanjem kako da pomire visoke troškove Reality Labs sa Zakerbergovim obećanjem o „godini efikasnosti“ za Metu.

Uprkos merama za smanjenje troškova i smanjenje potrošnje u prvom kvartalu 2023. godine, akcije Meta su pale za 20 odsto nakon najnovijeg izveštaja o zaradi, zahvaljujući značajnom povećanju ulaganja u veštačku inteligenciju.

Meta je 2014. godine kupila Oculus, kompaniju koja je razvila revolucionarni VR headset, za dve milijarde dolara.

Od tada je Reality Labs postao veliki finansijski teret za Metu, sa gubicima od deset milijardi dolara u 2021. godini, 13 milijardi u 2022. i 16 milijardi u 2023. godini.

U prvom kvartalu 2024. godine, Meta je prijavila gubitak od 3,8 milijardi dolara, što je otprilike jednako njenim ukupnim prihodima u poslednje dve godine.

Bivši zaposleni optužuju česte reorganizacije i postavljanje lidera bez iskustva u AR i VR tehnologijama za finansijske probleme Reality Labs.

Oni navode da su lideri iz drugih sektora, kao što su Instagram ili Facebook, često premeštani u Reality Labs, što je dovelo do nesuglasica i lošeg razumevanja tehnologije.

Pored interne haotičnosti, Meta se suočava sa nedostatkom šireg prihvatanja AR i VR proizvoda.

Prodaja uređaja kao što su „Quest 3“ i „Quest Pro“, kao i Ray-Ban Meta pametne naočare – nije uspela da zadovolji očekivanja ulagača.

Analitičari navode da će ključ za uspeh biti razvoj softvera i aplikacija koje privlače širu publiku, a ne samo gejmere.

Meta se takođe suočava sa konkurencijom iz kompanija kao što su Snap, TikTok i Apple.

Analitičar Circana Research, Ben Arnold, izjavio je da su ukupne prodaje AR i VR uređaja u SAD u prošloj godini bile nešto više od milijardu dolara, dok su troškovi Reality Labs-a samo u 2023. godini premašili 18 milijardi dolara.

Unutrašnji problemi uključuju i skraćivanje razvojnih projekata, kao što je otkazivanje internog čipa za Ray-Ban pametne naočare nakon godinu dana rada, što je izazvalo nezadovoljstvo među zaposlenima i dovelo do odlaska mnogih stručnjaka.

Bivši rukovodioci navode da je Meta često donosila „spontane“ odluke koje su negativno uticale na moral zaposlenih.

I pored ovih problema, Zakerberg i dalje veruje u potencijal metaverzuma, videći ga kao novu zajednicu koju može kontrolisati, slično kao što je uradio sa društvenim mrežama.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.