Microsoft je uznemirio korisnike Windows 11 operativnog sistema, uvođenjem novog pop-ap prozora, koji zauzima celi ekran i promoviše njihovu uslugu skladištenja podataka „u oblaku“, OneDrive. Ova reklama se pojavljuje nakon što korisnici ažuriraju sistem i restartuju računar.
Ovaj novi pop-up, koji se ponaša poput početnog podešavanja operativnog sistema, podseća korisnike da mogu bekapovati svoje fajlove na OneDrive, kako bi ih zaštitili.
Obećavajući „mirnu glavu“ („peace of mind“), Microsoft navodi da će fajlovi korisnika biti bezbedni u slučaju da nešto krene po zlu sa njihovim računarom.
Takođe ističu pogodnosti kao što su zaštita dragocenih datoteka i fotografija, jednostavnu saradnju sa kolegama, dostupnost dokumenata sa bilo kog uređaja…
Problem je što korisnici mogu birati između opcije „Next“, koja vodi do podešavanja OneDrive-a, i „Skip for now“, koja samo privremeno odlaže reklamu.
Ako izaberu „Next“, sinhronizacija fajlova sa OneDrive-om će automatski početi putem aplikacije Windows Backup.
OneDrive je usluga skladištenja koja nudi 5GB besplatnog prostora, ali većini korisnika će biti potrebnoznatno više od toga – što zahteva pretplatu.
Ako korisnici izaberu „Skip for now“, reklama će se privremeno zatvoriti, ali će se neminovno pojaviti kasnije.
Pored toga, korisnici koji preskoče ovu reklamu stalno dobijaju dodatne notifikacije, koje ih podsećaju da njihovi fajlovi „nisu potpuno bekapovani“, piše Tech Radar.
Ova nova strategiju Microsoft-a za promociju OneDrive počela je da izaziva negodovanje korisnika, posebno onih koji su već kritikovali slične pop-ap prozore za Microsoft Edge i Microsoft 365.